Hier lusten de kinderen bijna alles. Doordeweeks: 3x per week gekookt aardappels, groente en vlees (of daar een vervanger van). Lievelingseten zijn witte en groene asperges, broccoli, bloemkool, witlof. 1x per week pasta of rijst met groenten en zelfgemaakte saus In het weekend altijd wat uitgebreider als man kookt. Meestal groenten uit de oven, friet en een stuk vlees. Vis waarderen ze hier ook wel. Oudste is altijd een makkelijke eter geweest, jongste heeft amper wat gegeten savonds tot 3,5jaar. Daar is nu niks meer van terug te zien gelukkig. We eten niet vaak pizza of pannenkoeken. Mogen ze wel maar een Hollandse pot gaat er beter in.
Mijn dochter at 2 jaar lang amper s avonds. Ik ben weer terug begonnen met af. Dus kleine beetjes: 1 aardappel, 1 grote eetlepel groente, half stukje vlees bijvoorbeeld. En dat gaan opbouwen tot meer. We zitten nu op een bord van 150 gram! Ze at eerst maar max 75 gram. Ik moet haar wel voeren. Mja dat neem ik voor lief. Verder is hier alleen de regel je komt gezellig aan tafel zitten. Als ze eten weigert of ze zegt nee zet ik haar bord aan de kant of in de keuken. Meestal pakt ze dan toch wel op een gegeven moment haar bord. Favoriet: broccoli, bloemkool, vis, vlees, gebakken aardappels, stamppot, pasta. Pannenkoeken vind ik lunch. Patat en pizza vindt ze alleen van de snackbar/pizzeria lekker.
Precies, dat is bij ons ook zo. Zeker de jongste. En dat is al zo’n magere Hein dat ik liever heb dat hij toch wát eet…
De middelste en jongste vinden meehelpen in de keuken heel leuk. Vooral het snijwerk, maar no way dat ze het dan ineens wel opeten.
Vandaag hebben we trouwens braadworsten, rode kool met appel en gekookte aardappelen gegeten. En mijn middelste at zowaar het vlees en de aardappels op. Met deze kleine stap ben ik al blij.
Spagetti van oma, chili con carne van mama, spinazi met vissticks (wel de spinazie van iglo en NIET de ala creme) en nasi van de chinees. Die van ons gruwelt van patatjes, ongeacht WAAR vandaan. Pannenkoeken alleen zelfgemaakte op grootte van pancakes.
Daar gaat je plan voor verjaardagsfeestje bij de macdonalds. Als ik mn dochter gek wil maken moet ik dr op een aardbeien veld los laten. Of zo'n pluk tuin. Helaas weinig te doen half december. Klein aardbeienmonster.
Hier kwam ik er laatst achter dat ze foe yong hai (zelfgemaakt) met bami heel lekker vinden. Dan wel voornamelijk het ei en niet teveel saus en groenten dus uiteindelijk was het vooral omelet met bami maar toch
Ik eet vandaag: Foe yong hai #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1193283 Ik doe dan de groente er voor de kinderen niet bij anders kan je het ei niet meer terugvinden. En voor ons met garnalen maar dat doe ik er ook pas bij nadat ik voor de kids heb opgeschept.