Vandaag een ctg gehad hartslag was oké maar heb even een vraag over de weeën meting. Welke waardes zijn normaal en vanaf wanneer is het een wee? Gemiddelde was 20 met een uitschieter van 90 en 85
Volgens mij zijn echte weeen te zien met een waarde vanaf 150 oid, voorweeen kunnen ook een flinke harde buik geven dus kan best dat er wat uitschieters tussen zitten. als ze je naar huis hebben laten gaan is het zeker gewoon ok en hoef je je geen zorgen te maken, als het zorgwekkend was hadden ze je vast daar gehouden.
De rustwaarde is rond de 20, maar er is geen maximum of minimum om van weeën te kunnen spreken. Omdat het een uitwendige meting is, zegt het alleen dat er een harde buik is en niet meer dan dat. Als je de band strak doet, zal het getal hoger zijn en andersom. Het maximum is trouwens 127, vraag me niet waarom.
Gemiddeld rond de 20, uitschieters zijn harde buiken of als je bijv. je buik aanspant schiet het ook omhoog. Ik heb bijna iedere dag een ctg, dus ben het wel gewend.
Oh ja, de hoogte van de waardes doet er niet zo toe. Het zijn pas echte weeën als ze er een regelmaat in kunnen zien. Dus als je de heuveltjes steeds om de zoveel tijd ziet komen en weer ziet afzakken. Maar op een ctg is heel veel mogelijk hoor, zolang de arts er niets over zegt is er ook absoluut niets aan de hand.