Mijn favoriete spellen: - Dixit: voor 4-6 spelers. Totaal ander spelconcept dan andere spellen. Voor de wat meer creatieven onder ons. - Perudo: voor 3-5 spelers: dobbelen, gokken, bluffen - Take 5: voor 3+ spelers: kaartspel, ook vooral gokken en inschatten wat de ander gaat doen. - Hanabi: cooperatief spel (dus je wint samen of je verliest samen) waarbij je alleen elkaars kaarten ziet (niet je eigen) en de ander duidelijk moet maken welke hij moet spelen.
Wij spelen vaak met vrienden 30 seconds, risk en levensweg. Mijn vriend en ik spelen samen nog wel eens yahtzee en een pesten.
Ben je er inmiddels uit Ellen? Ik up dit topic even met een vraag. Ik ben op zoek naar een nieuw spel om samen met de kinderen (6 en 8 te doen). We hebben heel veel spellen, maar ik merk dat ze voor sommigen nu wat groot beginnen te worden. Wat ze nog wel leuk vinden is Monopoly, Skip Bo, Uno, Rummikub, Levensweg en Kolonisten van Catan. Het mag dus best een wat moeilijker spelletje zijn en het maakt ook niet uit als het wat langer duurt. Iemand een tip? Dat ticket to ride ziet er wel heel leuk uit, maar ik denk dat dat nog echt te moeilijk is.
Wahahaha dit klinkt echt hilarische!! Wij spelen met vrienden altijd kolonisten van Catan, errug leuk!
Ja en nee we hebben een paar afgestreept. Maar mjn man kwam met het idee om te gaan puzzelen stiekem lijkt me dat ook best een keer leuk. Daarnaast gaan we een spel uit de lijst aanschaffen. Eens kijken of hij het misschien toch leuk gaat vinden Op jouw vraag. Misschien de betoverde doolhof?
Absoluut kolonisten van Catan. Wij hebben de bigbox, met daarin ook de mogelijkheid om met 2 personen te spelen
Ik vind het altijd zo leuk om spelletjes te doen met mijn man, vooral omdat hij zo slecht oplet en ik dus ongegeneerd vals kan spelen. Ik win dus ook altijd (sssst niet zeggen he, ik vind het heerlijk om vals te spelen. Misschien valt dit wel onder mijn guilty pleasure haha)! Maar wij doen vooral monopoly en dat vinden jullie te lang duren. Verder vind ik ligretto en skip bo ook leuk. Maar ook patiencen met zn 2'en, barricade en mens erger je niet. Ik ben niet zo van de hele onbekende of veel-nadenken-spelletjes, of spelletjes waarbij je in 1 beurt een hele reeks handelingen moet afwerken voor je klaar bent.
Scrabble! Hahaha, of ben ik nou heeeel oubollig?!? Cards Against Humanity. Supergaaf maar je moet wel met meer dan 2 personen zijn. En het is niet echt voor kinderen zeg maar