Super makkelijke keto bak recepten - basque burnt cheesecake

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 11 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik eet al een aantal jaar low carb en ben helaas een echte koos klungel in de keuken, maar houd wel van lekkere baksels. Zo nu en dan loop ik tegen een recept aan dat ECHT makkelijk is, zowel qua hoeveel tijd het kost als hoeveel ingredienten erin moeten. Vaak wordt er online geroepen dat iets makkelijk is, maar dan blijkt er toch nog wonderwel veel mis te kunnen gaan als ik het uit probeer :roflmao::confused:. Mochten er geinteresseerden zijn dan lijkt het me leuk om hier een paar echt simpele bak gerechten uit te wisselen!

Ik zal beginnen. Ik kwam aan aantal dagen geleden een recept voor een keto basque burnt cheesecake tegen en wow, wat was die lekker en oh zo simpel te maken.

Benodigheden: 500 gram roomkaas (bijvoorbeeld Philadelphia), 250 ml heavy whipping cream, 1/3 kopje monkfruit/erythiol suiker vervanger (gewoon die witte korrels, maar licht bruin kan eventueel ook), 4 eieren.

Hoe te maken:
    1)Laat roomkaas op kamertemp komen
    2) gooi het kopje suiker bij room kaas en meng het goed
    3) gooi de eieren er 1 voor 1 bij en roer ondertussen
    4) gooi de whipping cream erbij

Giet alles in je ovenschaal (even bakpapiertje erin om het er makkelijker uit te kunnn halen) en zet in de oven voor ongeveer 1 uur op 375 graden. Omdat alle ovens een beetje anders zijn, kun je het beste vanaf 45 minuten regelmatig kijken. Zodra er een mooie bruine laag op zit, is ie klaar. Laat hem niet super donkerbruin worden, want dan wordt ie bitter.

Ik vond hem echt super lekker en een van de makkelijkste keto snoepperij dingen die ik ooit heb gemaakt! Wie volgt?

lindajl vindt dit leuk.
  2. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.916
    1.505
    113
    Vrouw
    Klinkt lekker.
    Onderstaand recept maak ik soms voor een snel ontbijt of lunch. Ik doe er vaak ook een beetje kaneel bij.
    Met een beetje suikervrije stroop erover heel lekker.

Ingrediënten koolhydraatarme mug cake

1 ei
    2 eetlepels amandelmeel
    1 eetlepel roomkaas (kan ook met Griekse yoghurt)
    1 theelepel bakpoeder
    2 theelepels Sukrin
    1 theelepel vanille extract of vanille poeder
    snufje zout

Bereiding van koolhydraatarme mug cake
    Mix alle ingrediënten goed door elkaar, behalve de roomkaas. Het mixen kan goed met een vork, gewoon meteen in de mok waarin de de mug cake wilt maken. Snij de roomkaas in kleinere stukjes en voeg deze ook toe aan het mengsel. Doordat de stukjes klein zijn mengt het goed met de overige ingrediënten. Zie je nog kleine stukjes roomkaas zitten? Geen probleem, dat zorgt voor een verrassing hier en daar binnenin de mug cake!

Zet de mok 1 minuut en 50 seconden op 900W in de magnetro

humptydumpty vindt dit leuk.
  3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Oeh, dit klinkt ook erg lekker en makkelijk! Ik ga het dit weekend uitproberen.

Deel Deze Pagina