Dat hebben jullie ook vast wel. Ik kan maar niet onthouden hoe je fauteuil moet schrijven. Voor de gelegenheid heb ik het maar weer eens opgezocht, maar als je me morgen vraagt ben ik het ook gewoon weer vergeten M'n uitspraak is ook bagger dus ik zeg altijd maar gewoon stoel ofzo. En wat vrijwel altijd verkeerd zeg is geraspte kaas. Ik zeg dus gerapste kaas. Ik krijg dat andere haast m'n mond niet uit, maar hoorde net de chefkok bij Wie Is De Chef mooi dezelfde verspreking doen dus zo heul erg zal het wel niet zijn Met welke woorden hebben jullie dat of ben ik gewoon slecht met de Nederlandse taal?
Veel mensen zeggen: Normaliter ipv normáál-liter, paprika ipv pááprika. Net als: FysiotherapEUT, ipv fysiotherapUIT (uitspraak) Ik zei vroeger altijd details als: diteels, ipv detajs
Ezelsbruggetje: een foute uil (zo fout, dat je fout met au schrijft) Dit is mijn manier om het te onthouden...maar nu nog uitspreken. Volgens mij staat 'interview' ook wel in de top honderd (als die er is). Zie ik zo vaak met een u geschreven. En 'pyjama' natuurlijk....
He, dat is wel een goed ezelsbruggetje ja. Eens kijken of ik die wél kan onthouden (faute uil, faute uil...) Wat ik ook verkeerd doe: Ik ben nog zout nodig. Is NIET goed, NooNoo! Je hébt nog zout nodig. En wij hébben zout nodig, niet: wij zijn zout nodig. Maar das de schuld van m'n ouders, ghe. Van huis uit zo meegekregen (spreektaal en het vervolgens ook zo schrijven) en sinds de komst van NooNooman weet ik pas dat dat heel erg fout Nederlands is. Ik werk er aan... haha!
ik maak eigenlijk best wel veel fouten...maar daar kan ik niets aan doen. (ik ben dyslectisch) wat ik ook altijd fout schrijf is "sowieso" en het uitspreken van macaronie.. doe ik ook niet goed... ik zeg altijd makronie
Hoe moet je dat eigenlijk uitspreken? Ik zeg altijd: baf-ruh-wah. Maar dat heb ik ook van huis uit zo geleerd dus ook dat zal wel weer niet goed zijn
och ja details zeg ik nog altijd verkeerd en sowieso schrijf ik vaak als zowiezo en wat ik bij heel veel zie is: nieuwschierig moet zijn nieuwsgierig (kwam ik laatst pas achter, vond het zo gek dat de computer elke keer aangaf dat het geen bestaand woord is!
ik kan horror niet uitspreken klinkt heel vreemd ik kan die overlapping niet maken van o naar de r mijn man lach er altijd om :x
OMG, ik ben op dreef. Bommelding, nog zoiets. Ik zeg het goed hoor, maar er onstaat altijd een soort van kortsluiting in m'n hersenen, zo van: hier klópt iets niet?! En dan gelukkig nét op tijd besef ik me dat dat een melding van een bom is en dat je dus bom-melding zegt, en niet bommelding.
Interessant schrijf ik vaak als intressant, maar dat komt door de vreemde taal die ik heb gestudeerd, daar schrijf je het wel als intressant. Eigenlijk schrijf ik het dus wel goed, maar gebruik gewoon de verkeerde taal. @nodig hebben/nodig zijn & enigste !! *gruwel* Wat ik zelf fout doe, zijn al die extra n-en zoals in pannenkoek en koekenpan. Ik geef de schuld aan de nieuwe spelling die ingevoerd werd toen ik op de middelbare school zat.