Definitieve berekening toeslag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door spriet, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Even voor mijn eigen helderheid:

In oktober hebben wij een brief van de belasting gehad over de toeslag van 2010, een eindafrekening.

De opvang krijgt onze toeslag en wij betalelen een netto bedrag.

Nu staat in die brief:

Berekening van het door u te ontvangen bedrag
    Defitnietief vastgestelde kinderopvangtoeslag 2010: 4175,-
    Aan u is over het jaar 2010 aan voorschotten toegekend:3996,-
    U hebt te weinig ontvangen: 179
    Aan u te ontvangen rente:2

Dus totaal 181,-

Nu gingen we ervan uit dat de opvang dit bedrag wel terug op onze rekening zouden storten, inmiddels ben ik bevallen en nu check ik het en zie dat het er nog niet op staat.
    Net met de opvang gebeld en begon die vrouw over dat het geld dan voor hun is.

Maar ben ik nou gek dit is toch gewoon waar wij recht op hebben?
    ik had ons inkomen bewust iets hoger opgegeven zodat we niet hoefden bij te betalen.

Ik moest nu maar even langs komen konden we ernaar kijken want ik zei gelijk van nou volgens mij is dit voor ons.

vaag toch je zou zeggen dat ze dit vaker mee maken. :(

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben er geen recht op, dat geld is voor jullie. Al hun rekeningen zijn toch gewoon betaald (toeslag plus eigen deel)? Ga je ze nu even €181 cadeau doen.
    Moeten ze wel vaker mee te maken hebben gehad, zijn volgens mij veel ouders die geld toe krijgen bij berekening definitieve toeslag.
    Misschien dat meeste ouders dat niet in de gaten hebben, leuke extra inkomsten voor het kdv. Misschien toch maar toeslag zelf krijgen en dan hele rekening betalen?

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Speltip 1: laat toeslag altijd op je eigen rekening storten! Als er iets mis gaat ben je nl. zelf verantwoordelijk. Stel dat je teveel toeslag had gehad, dan komen ze het ook bij jou halen. Ik heb hierover eens een eindeloos gedoe had met de belastingdienst over huurtoeslag, die de verhuurder had teruggestort, maar die ze toen bij de BD niet meer konden vinden....of ik even €2000 kon betalen dan...
    Gelijk omzetten dus die zaak en die toeslag voortaan op je eigen rekening laten komen!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook overzetten naar je eigen rekening. heb eigenlijk nooit gehoord dat een dagverblijf de toeslag krijgt:(

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat voor kdv en bso ook op eigen rekening storten, is wel veiligste. BSO van Humanitas heeft mogelijkheid (wilde ze ook graag :cool:) om toeslag op hun rekening te laten storten. Kids zitten bij 2 verschillende instellingen, zag de bui al hangen.

6. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Er staat te weinig door u ontvangen dat betekend dat het kdv te weinig toeslag ontvangen heeft....zo zien hun het...maar waarschijnlijk omdat hun minder ontvangen hebben..heb jij meer betaald per maand en zou jij dus recht hebben op die 181 euro....

7. mirmir

mirmir Actief lid

26 jan 2012
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    je kunt voor de definitieve berekening ook je eigen rekening nummer opgeven dan gaat het voorschot naar het kdv en de definitieve berekening naar je zelf. je kunt hier voor het formulier opgaaf rekening nummer downlaoden via www.toeslagen.nl en dan voor de kinder opvangtoeslag definitieve berekening een ander rekening nummer door geven

8. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Hier van de week een brief gekregen van van de opvang dat zij een brief van de belasting hadden ontvangen dat wij recht op teruggave van de toeslag hadden(wij zelf ook) Zat netjes formulier + envelop bij die wij inmoesten vullen, Storten ze het geld op onze rekening.
    Zo hoort het volgens mij.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hun krijgen inderdaad dat geld waardoor je uiteindelijk bij hun in de plus komt. Dit wordt of moeten ze zelf verrekenen met je eerst volgende maand termijn. Jij hebt aan het totaalbedrag voldaan en hun hebben dus geen recht omdat geld zomaar te houden. Je staat nu in de plus bij hun. Bij ons kdv wordt het dus automatisch verrekend. Als er bij moeten betalen is het toch ook voor onze eigen rekening??

Deel Deze Pagina