Welk gordijn echt verduisterend?

Discussie in 'De lounge' gestart door Skatje, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn grote kleine man krijgt een nieuwe kamer :D

Nu moet ik nog gordijnen. Op zijn oude kamer hebben we een Velux dakraam met verduisterende rolgordijnen van Velux, helemaal geweldig!

Maar nu heeft hij een gewoon recht raam, waarbij ik dus gewone overgordijnen voor nodig heb. Ik wil ze in zandkleur. Zijn die van bijvoorbeeld de Leen Bakker echt verduisterend?

Welke hebben jullie en waarom bevallen ze of juist niet?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    ik heb een paar verduisterende gordijnen voor de babykamer gekocht bij de gordijnshop.nl
    Ze zijn zachtroze (kleur kon ik nergens gewoon in de winkel krijgen) en verduisteren erg goed!
    Ze hebben ze in allerlei kleuren, dus vast ook wel zandkleur.
    Ik vond het eerst een beetje moeilijk om de kleur te bepalen via internet, maar je kan bij ze een proefstukje bestellen zodat je de kleur in het echt kunt zien.
    ik ben erg tevreden..ze waren ook al binnen 2 weken klaar.

3. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    als je de gordijnen laat voeren met verduisterende voeringsstof dan zijn alle gordijnen donker genoeg ;) moeten het wel gordijnen zijn die nog mooi zijn met voering natuurlijk

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    nadeel is dat die voering echt lelijk is....

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik heb verduisterende blauwe met een witte achterkant, samen met verduisterende rolgordijnen en het is pikkedonker in zijn kamer. Hij ligt aan de zon kant in de middag en avond en anders is het echt niet te doen met de zon. Ze komen trouwens van de kwantum.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ah ok!

Tnx voor de tips. Denk dat ik ook maar bij de Kwantum ga kijken, hoorde daar al meer goede verhalen over, over de gordijnen daar.

En anders kijk ik wel op die ene site. Heb alleen niet echt een heel breed budget, dat is ook een nadeel :(

7. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik had ook gordijnen van de Kwantum ook verduisterend en deze waren ook echt donker. En de verduisterende rolgordijnen van Praxis, Gamma en Ikea zijn ook echt erg donker.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom pak je geen rolgordijn?

die zijn heulemaal niet duur bij ikea en dan kun je lichte gordijnen kopen als over gordijnen.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee ik kijk eerst of alleen overgordijnen genoeg zijn. Als het dan niet donker is, neem ik wel een rolgordijn.
    Die gewone rolgordijnen hebben van die touwtjes en peuters vinden touwtjes :D LEUK! :D

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb een verduisterend, kant-en-klaargordijn van de Praxis. Het stofje voelt wat vervelend in de handen, maar ach, het is niet dat ik er in moet rondlopen ;)
    De stof is goed verduisterend, houdt veel licht tegen. Het is niet helemaal nacht, maar dat vind ik juist ook wel prettig, dan went je kind er toch een klein beetje aan dat je niet altijd in volledige duisternis kunt slapen.
    Zelf slaap ik moeilijk bij een lichte kamer, maar kan met deze gordijnen goed slapen overdag! Tevrede dus ;)

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja daarom heeft ikea helemooie geleiders dat de touwtjes helemaal vast zitten niet niet los te maken met peuthandjes;)

Deel Deze Pagina