Even klagen, Miele...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    In december 2015 hebben wij een Miele stofzuiger gekocht. Niet de goedkoopste zoals jullie vast wel weten.

Nu na 7 maanden valt ineens de stofzuiger uit. Als ik dan de stekker uit 't stopcontact haal en.en weer opnieuw inplug doet er het weer 5 min en daarna weer hetzelfde. Filters zijn schoon en hij wordt goed onderhouden dus dat kan het niet zijn.

Ik heb Miele een bericht gestuurd hierover. Nu hebben ze alleen voor stofzuigers geen servicemonteurs maar moet je de stofzuiger opsturen of afgeven bij hun hoofdkantoor. Elk ander apparaat hebben ze servicemonteurs voor behalve voor stofzuigers....

Op mijn vraag hoe ik dan die dagen/weken ga stofzuigen is hun antwoord dat ze geen stofzuigers in bruikleen hebben en ze daar dus geen oplossing voor hebben en dat ik dat zelf moet uitzoeken.

Je moet de stofzuiger opsturen of je moet hem.brengen en ze kunnen niet zeggen hoelang het gaat duren. Kan een paar uur zijn maar ook dagen of weken.

Ik had een tweede stofzuiger maar deze trok enorme krassen in het laminaat dus.moest ik die elke keer in m'n hand houden bij het stofzuigen en dat was niet echt een optie en deze is dus weg.

Lekker k.. dus. Ik heb twee honden , drie katten en een kruipende baby en ik moet dus echt elke dag stofzuigen...lekker handig dus, ik verwacht met een stofzuiger van 400+ euro wel langer te doen dan 7 maanden.

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Zo dan. Daar zo ik ook niet blij mee zijn. Wij hebben er met onze miele gelukkig geen last van.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dat is een dikke tegenvaller.

Eventueel die tijd dat je zonder zit paar keer per dag vegen?

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Is echt geen optie hier. Je wilt niet weten hoe de bank er na 1 dag uitziet van ronddwarrelend haar.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh dat is wel heel erg balen... heb je de stofzuiger in een fysieke winkel gekocht? Misschien daar om een leenstofzuiger vragen. En anders de buren, zou het anders ook niet weten.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dan sturen ze lekker een nieuwe? Ik mag hopen dat iets van die prijs een stukje langer mee gaat.

7. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Ja leuk is dat he! Ik had ook een Miele stofzuiger. Na een half jaar ging de stofzuigerkop stuk. Hij krastte op de (gladde) vloer. Ik kreeg als antwoord dat ik hem dan vast op een ondergrond had gebruikt waar hij beschadigd door is geraakt. Dat was niet zo, het ijzer aan de onderkant liet gewoon los waardoor hij dus krastte. Zo stom! Maar ze deden er niks mee.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En bv een stofzuiger lenen? Misschien gaan buren of familieleden nu bv op vakantie en kun jij tijdens hun vakantie de stofzuiger lenen?

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik had precies hetzelfd met mijn miele gekocht in 2015. Viel opeens de continue uit. Alle filters schoongemaakt maar hielp niks.
    Geen stofzuiger vind ik geen optie dus nu een nieuwe Philips gekocht en daar ben ik heel tevreden over.

10. Ansji

Ansji Niet meer actief

Slecht hè van zo'n duur apparaat. Wij hebben ook een Miele stofzuiger, amper 2 jaar oud en die valt ook zomaar uit. Niet om de 5 minuten, maar toch.

Ik hoop voor je dat ze hem snel kunnen maken!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    We hebben hem gekocht via bol.com. stofzuiger lenen zou misschien wel kunnen maar om nou elke dag een stofzuiger ergens op te halen en weer terug te brengen zie ik niet zitten. Verder niemand die op vakantie gaat helaas.

Baal er gewoon van. Hiervoor hadden we een AEG en een Siemens. De AEG is 9 jaar oud geworden en de Siemens krasse als een malle.

Voor de miele gekozen ivm de kleine zwenkrieltjes die niet krassen etc en het enorme lange snoer.

12. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.530
    860
    113
    Hier ook gezeik maar een redelijk nieuwe Miele stofzuiger en Miele heeft overal een excuus voor. Ze teren vooral op hun naam maar de stofzuigers zijn niet van dezelfde kwaliteit als vroeger.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de buren lenen is toch niet zo'n gedoe? Zou het echt wel overwegen, wat moet je anders?

14. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Is er niemand in je omgeving die 2 stofzuigers heeft en jou er tijdelijk even eentje wil afstaan.

Wij zijn van die mensen die 2 stofzuigers hebben, 1 voor boven en 1 voor beneden. :) Wel handig hoor.... Maar geen Miele's trouwens. Een Bosch en AEG.

Wel vervelend zeg. Je zou van een Miele niet verwachten dat er zo snel zulke dingen gebeuren.

15. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    785
    113

Ik zou Bol.com even contacteren. Ik heb wel goede ervaringen met hen dat ze ofwel een nieuw product sturen ofwel met een andere oplossing komen. Niet geschoten is altijd mis!

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bij bol.com zou ik het zeker even proberen. Een vriendin die had laatst een defecte e-reader (1 jaar oud) en die mocht gewoon een nieuwe uitzoeken. Hier kwam de Miele van de mediamarkt en die staan helaas niet bepaald bekend om hun goede service.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Miele als het werkt een topmerk. Heb je problemen dan hebben ze van service nog nooit gehoord. Hier 1 keer Miele gehad ook met 6 maanden naar de haaien en ze dekte zich overal in. Dat de printplaat kapot was, was onze eigen schuld want hij had teveel stroom gehad (ja serieus teveel stroom)

Nu al 8 jaar een dirtdevil die we toen uit nood hebben gekocht maar dat ding werkt nog steeds perfect. 8 jaar lang 2 tot 3 keer per dag de hele woonkamer en nog steeds goed. Nooit geen miele meer

18. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wat balen zeg :( ik zou bij de kringloop voor die ffies een stofzuiger halen.

19. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ja of even een goedkope bij de mediamarkt. Heb je meteen een reserve.

Ik vind het overigens niet gek, volgens mij werkt dat altijd zo met een stofzuiger. Heb een zakloze philips, die was ook kapot. Moesten we ook opsturen. Duurde ruim 2 weken voor hij yerug was!

Deel Deze Pagina