Kijk even op het voedingsintroductieschema op borstvoeding.com. Daar staat heel duidelijk welke groente geschikt zijn als eerste groente, plus nog een heleboel andere handige info over bijvoeden.
Ik ben begonnen met "zachte" smaken en groentes: bloemkool, broccoli, worteltjes. Hierna heb ik er aardappel aan toegevoegd. Toen dat goed ging heb ik kalkoen toegevoegd. Ik heb nu dus echt een maaltijd Van de week heb ik rode bietjes gegeven en ook dit ging goed. Zo breid ik het steeds een beetje uit. Van het fruit heb ik alleen nog maar banaan, peer en abrikoos gegeven. Ik heb nu stoofpeertjes liggen, maar die moet ik nog maken. Ben benieuwd Ik maak overigens alles vers.
Heey. Nou we zijn gister begonnen met haar eerste hapje. We zijn toch maar voor de groenten gegaan en het zijn sperzieboontjes geworden. Ze vond het in eerste instantie wel vreemd zo'n lepel maar ze hád toch bijna een half potje leeg. Toen ze eenmaal wist dat ze niet moest zuigen op de lepel ging ze als een speer .
Hoi Yake, waarom zou ik der moeten pb-en??? Val niemand aan hoor, uit mijn gevoel er even over En ik had der al een pb gestuurd over andere dingen dan een discussie ( gewoon leuke dingen hoelang ze in indonesie woont en waarom etc) niets op teruggehad van der dus doe die moeite ook niet)
Ja als groentes dacht ik daar dus ook aan en idd ook aardappel en dan idd er elke x wat bij toevoegen. Jah op kdv deden ze altijd standaard appel, peer en banaan (werkte als leidster) dus zal dat ook wel proberen..