Welk hapje eerst geven groente of fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door wendyw80, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Kijk even op het voedingsintroductieschema op borstvoeding.com. Daar staat heel duidelijk welke groente geschikt zijn als eerste groente, plus nog een heleboel andere handige info over bijvoeden.

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik ben begonnen met "zachte" smaken en groentes: bloemkool, broccoli, worteltjes. Hierna heb ik er aardappel aan toegevoegd. Toen dat goed ging heb ik kalkoen toegevoegd. Ik heb nu dus echt een maaltijd :D
    Van de week heb ik rode bietjes gegeven en ook dit ging goed. Zo breid ik het steeds een beetje uit.

Van het fruit heb ik alleen nog maar banaan, peer en abrikoos gegeven. Ik heb nu stoofpeertjes liggen, maar die moet ik nog maken. Ben benieuwd

Ik maak overigens alles vers.

3. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Heey.
    Nou we zijn gister begonnen met haar eerste hapje.
    We zijn toch maar voor de groenten gegaan en het zijn
    sperzieboontjes geworden.
    Ze vond het in eerste instantie wel vreemd zo'n lepel maar
    ze hád toch bijna een half potje leeg.
    Toen ze eenmaal wist dat ze niet moest zuigen op de lepel
    ging ze als een speer .

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hoi Yake, waarom zou ik der moeten pb-en??? Val niemand aan hoor, uit mijn gevoel er even over ;)

En ik had der al een pb gestuurd over andere dingen dan een discussie ( gewoon leuke dingen hoelang ze in indonesie woont en waarom etc) niets op teruggehad van der dus doe die moeite ook niet)

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja als groentes dacht ik daar dus ook aan en idd ook aardappel :D en dan idd er elke x wat bij toevoegen.

Jah op kdv deden ze altijd standaard appel, peer en banaan :D (werkte als leidster) dus zal dat ook wel proberen..

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    wat fijn dat t goed is gegaan! :D Ze vind t dus lekker, das goed!

Deel Deze Pagina