Ik weet even niet meer hoe het nou precies zit Mijn buik is duidelijk te dik, stevige billen maar ben verder slank; dunne benen, dunne armen. Eigenlijk alleen die buik.... Nu heb ik een heel leuk imitatieleren A- lijn rokje gezien. Moet je dat nou wel, of juist niet doen bij mijn figuur?
Als je buik je probleemgebied is, zou ik sowieso geen rokken dragen, maar juist lange tops, tunieken, jurken uit één stuk. Offf.... rokken met een hoge taille die los naar beneden vallen. Iets waarmee je de nadruk legt op je benen (bv een losse tuniek met een skinny jeans en pumps) of waarmee je de nadruk legt op je schouders/nek (boothals), op je borst (V-hals), op je armen (3/4 mouwen zodat de bovenkant van je lichaam 'lichter' wordt).
Dank voor je reactie! Ik draag eigenlijk zelden een rok. Voornamelijk wat jij zegt een tuniek met skinny broek, stoer en soms ook wel beetje sexy. Maar ik wil zo,graag eens iets anders. Iets hips. Maar omdat ik nou niet echt een goddelijk figuur heb moet het natuurlijk niet het accent leggen daar waar ik het niet wil.....
Nu hangt het ook wel echt heel erg af van hoe de verhoudingen precies zijn hoor... Met wat plaatjes erbij denk ik nu dat het toch wel leuk kan zijn. Maar het ligt er dus wel aan hoe hoog je de taille draagt, of de rok los valt of dat je eerst zo'n soort "band" hebt die straktrekt over je buik zoals op het allereerste plaatje. Dat zou ik nl proberen te voorkomen. Maar dat tweede plaatje en die onderste rij, dat ziet er best goed uit! Valt mij wel op dat die dames in de voorbeelden allemaal een flinke boezem hebben. Ik heb dat zelf niet daarom staat deze look mij totaal niet. Mijn probleemgebied is ook mijn buik.
Dat is heel lastig te zeggen zonder foto. Ik kan het zelf totaal niet hebben, lijk er juist dikker door, maar er zijn ook genoeg vrouwen bij wie het juist erg mooi staat.
Jammer is dat inderdaad, ik vind die look ook superleuk maar mijn buik is groter dan mij boobies, en dan staat het gewoon niet zo mooi...
Het ligt denk ik vooral aan je bouw. Ik heb een flinke buik, maar weinig heupen. Bij mij staan a lijn rokjes vreselijk. Ik lijk wel 20 kilo zwaarder. Maar strakke rokjes staan weer erg leuk, of rokjes die eerst strak zijn en dan wijder uitlopen ook. Maar dat komt meer door mijn heupen denk ik dan door mijn buik. Mijn zussen hebben bredere heupen (En de 1 totaal geen buik) en kunnen ontzettend goed a lijn jurken en rokjes aan.
Herkenbaar, denk dat wij dezelfde bouw een beetje hebben. Ik heb nu een taille rok die los naar beneden valt. En wat strakke taillerokjes maar daar doe ik dan een wijde blouse/trui op die ik in de taille stop en er los overheen plooi (oké vage beschrijving ). Een lang vest erover verbergt ook nog wel het een en ander en staat toch speels. Edit @Maslov die losse rok lijkt idd op wat Maslov heeft geplaatst.
Ik zou het gewoon proberen: je kunt het altijd retour sturen, toch? Gaat er misschien ook om hoe jij je erin voelt; als dat onwennig is, zou ik het ook niet doen. Ik draag eigenlijk altijd A-lijn rokjes. Bij mij is het probleem m'n brede heupen en dat wordt in ieder geval opgelost met rokjes vanaf de taille die ruim over de heupen vallen Wat ook uitmaakt: de lengte van de rok. Iets kortere A-lijn rokjes draag ik het best, maar die midi rokken of plooirokken staan me voor geen meter en maken me juist plomp. Als het bij jou alleen buik is, zou dat ook nog wel eens verschil kunnen maken. Kwestie van proberen en combineren (en weer afvoeren als het niet jou is)