Welk hondenras hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door poohbeer26, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herdershonden zijn over het algemeen wat scherper in hun correcties. Ze zijn sneller "fel", hebben dan iets minder zelfbeheersing. Dat geld voor terriërs ook, maar voor bijvoorbeeld een dog minder. Bovendien zijn herders nog wat meer in het bezit van het oerinstinct en houden vaker vast aan de hondenregeltjes. Dat is voor kindjes vaak wat lastiger.

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind juist dat je bij herdershonden en andere (dichter bij het oerinstinct honden) goed kunt zien hoe ze zich voelen. De kleinere hondje moet je juist veel meer in de gaten houden, die bijten soms ineens uit het niets. Natuurlijk richt zo'n klein hondje minder schade aan, maar die bijten nogal vaak eens uit angst. Een grote hond zal dat veel minder snel doen. Ik vind dus dat je een herdershond niets meer of minder in de gaten moet houden dan een andere hond, iedere hond "kan" gevaarlijk zijn, het blijven dieren.

3. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Drie kleurige Border Collie. :) Echt ons maatje. :)
    Als puppy dachten veel mensen dat het een Benner Senner was, maar het is toch echt een Border Collie. :)

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ach wat een scheetje is dit! :)

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    maico.jpg

Labrador, hij en mn zoon zijn altijd bij elkaar haha
    Waar de hond is daar is onze zoon en andersom.
    Binnen een half jaar krijgen we ook nog een duitse of mechelse herder ivm diensthond van mn man.

En elke hond, groot of klein moet je in de gaten houden.
    ongeacht welk ras en grote het is en blijft een hond..

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Guttegut, wat een vooroordelen over herders weer!

Een herder werkt voor de baas en kan je juist super africhten. Herdershonden zijn ook zeer trouw en zeer goed voor het gezin.

Er worden veel meer bijtincidenten gemeld met golden retrievers en met die kleine keffertjes aka handtas, want die worden lief geboren en hebben geen opvoeding nodig. Nou, iedere hond moet goed opgevoed worden.

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Helemaal mee eens en herders kan je zelfs nog makkelijker africhten dan andere honden, vandaar dat je ze ook veel in de beveiliging ziet.
    De herder die wij krijgen is sociaal en toch fel als het nodig is, dus als de baas commando geeft.
    (die komt overigens niet binnen te zitten omdat hij niet TE sociaal mag worden)

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier een mops
    en een kruising dwerg poedel x dwerg schnauzer!

2 geweldige honden!

Zou persoonlijk niet zelf voor een mops gekozen hebben ivm de gezondheid enzo maar hijs wel lief en de ''schnoodle'' (klinkt zo leuk) is echt een geweldige hond die je ook niet veel ziet!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb jaren Duitsers in de opvang gehad. Nou, echt superdieren en ook nooit te oud om te leren! Soms echt nog kinds in de kop en lekker gek doen, maar je hoeft maar te knippen of ze weten hun plaats.

Vriend van ons heeft een Mechelaar en zit met die hond in de bewaking. Die is zo scherp, echt prachtig! En lief ook nog, echt een schat.

Veel plezier met jullie hond!

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zie de link ook, scheelt mij weer uitleggen:D

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier twee vuilnisbakken. Beide (wat toeval is) labrador kruisingen.

Mocht ik ooit heeel rijk zijn en kiezen voor een echte rashond zou het een rottweiler worden.
    Pittbulls, am. staffs e.d. vind ik qua uiterlijk erg mooie honden. Karakter ook maar daar ben ik niet de juiste baas voor. De honden zouden binnen no time over me heen walsen.

Bijgevoegde bestanden:

12. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    hier een foto van onze chihuahua en boomer, kruising van maltezer en shih tzu

zo lijkt de chihuahua wel groot haha maar is maar een heel kleintje

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er

Dank je wel dat gaat zeker lukken :)
    Offduty zal het een schat zijn en on duty niet haha.
    Nu nog een naam verzinnen..

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Een chihuahua en een vuilnisbakkie

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Een Golden Retriever en een bastaardje.

Voor mijn scheiding ook nog 2 teckels die ik enorm mis :(

16. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort

Mijn hond is liever dan de meeste "zogenaamd betrouwbare" rassen volgens mij.. maar goed..
    Zoals er al meerdere zeiden.. je moet ALLE honden altijd in de gaten houden met die kleintjes.. onbedoeld kunnen de honden schrikken of misschien dat de kleine perongeluk knijpt of trekt waar het zeer doet..
    Nou moet ik daarbij zeggen..Sem is ontzettend lomp en trekt aan de oren van Nero zit aan zijn neus..gaat bovenop hem zitten over hem heen kruipen..alles... Ik houd het altijd scherp in de gaten en Nero heeft nog nooit een kik gegeven..
    Zodra Nero er genoeg van heeft loopt hij zelf weg..heeft nog nooit naar iets of iemand gesnauwd.

17. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    wij hebben een teckel

18. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Rottweiler, een teefje van 1,5 jaar oud.. Fantastische hond!!

Helaas door veel vooroordelen zijn veel mensen angstig voor haar, en vrezen ze voor onze kleine straks... Heb al vaak gehoord dat we haar weg moeten doen nu er nog niks is gebeurd.

Onze hond is goed getraind en traint nog steeds elke zaterdag. Wat niet wegneemt dat je een hond en kind NOOIT alleen moet laten..
    Liever een goed getrainde rottweiler dan een keffertje dat alleen maar blaft en totaal niet luistert.

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Owwwwwww <3 ZO een had ik er ook samen met een kortharige!
    Bekijk bijlage 314962

20. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Helaas al 4 jaar geen hond meer in huis.
    Gelukkig hebben mijn ouders nog wel een huis vol.
    4 chihuahua's en nog maar 1 coton de tulear.
    Van de laatste zou ik graag wel weer een hond willen maar daarvoor werken we echt te veel.
    Ik wil geen hond om hem 4 dagen 9 uur alleen te laten zijn, dan maar geen hond.

Deel Deze Pagina