Welk hondenras

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Nee het is niet mijn eerste hond ;)
    Mijn hondje is bij mijn ouders gebleven toen ik het huis uit ging 4 jaar geleden. Hondentrainingen e.d worden ook gedaan hoor, Ik zeg ook niet dat er honden lief of aggressief geboren worden maar het 1ne ras is het andere ras niet he. ;)

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja die zijn lief hoor, vriendin van mij heeft ook een Basset Hound :)
    Wij willen hem schofthoogte wel iets hoger zeg maar.

Boxers opzich lijkt me dat leuk maar kennissen van ons hebben er ook 1 en die kwijlt zoooo verschrikkelijk dat vind ik dan weer niet handig i.c.m. ons dochtertje

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, maar vaak wordt gedacht dat golden retrievers en labradors liever zijn dan bijv. pitbulls en dat die allemaal agressief zijn, maar het is eerder andersom. De meeste bijtincidenten met kleine kinderen zijn die uit de eerste categorie. Gen enkele hond wordt lief of agressief geboren en met iedere hond een cursus volgen is het beste.;)

4. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat dacht je van een vuilnisbakkie... er komen altijd ongewenste pups in het asiel

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik heb een maltezer bij me ouders zitten, volgends mij als ik die weet ik veel wat aan zou doen, zou ze nog kwispelend terug komen.. en zelfs met haar zijn we op training geweest ;) Dus dat zit wel goed, maar toch bedankt voor je info!

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    We willen ook zoizo de asielen hier in de buurt aflopen hoor, maar ik dacht dat daar voor namelijk oudere honden zaten, en onze voorkeur gaat echt uit naar een pup

7. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben een kruising labrador/mechelse herder. Echt een onwijs lief beest. Valt ook in de categorie middelgroot tot groot. Het is een werkhond met een enorme will to please. Was echt goed te trainen. Voor mij was het de eerste hond, dus mocht ik de trainingen doen. Dat alleen vond ik al super. Soms ook best pittig, want alle honden zijn leuk en potentiële speelkameraadjes. Nou, zorg er dan maar voor dat jij met los volgen de leukste bent op het veld :D
    Met mijn zoontje gaat het super. Hij accepteert ontzettend veel van dat kleine mannetje.
    Maar wat al gezegd werd, opvoeding bepaald je hond, wat voor ras je ook kiest.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ben zelf gek op retrievers. Wij hebben thuis altijd retrievers gehad en de laatste is een nova scotia duck tolling retriever. Een hele mond vol..:D. Het is een ontzettend gezellige, lieve, kindvriendelijke, leergierige, slimme, mooie, kortom geweldige hond. Volwassen zien ze er zo uit (ik hoop dat de afbeelding lukt):

Bekijk bijlage 100519

Het is nog een redelijk onbekend ras in Nederland. Wat betekent dat ze ook nog niet zijn doorgefokt, en dus (in principe) geen lichamelijke mankementen hebben, zoals HD en dergelijke. Dit is de website met info over deze honden; Nova Scotia Duck Tolling Retriever Club Nederland

Succes met jullie keuze!

Edit; Ze zijn overigens een maatje kleiner dan een golden/labrador retriever..

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stichting Dierenasiels & Internet

kan je op voorkeur zoeken.... soms zitten er pups tussen die eigenlijk nog niet zonder moeder mogen zijn zo jong... daar moet je dan dus ook op wachten tot ze van de fles af zijn..... Soms worden hele gezinnen gedumpt bij het asiel....

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

11. zogelukkig

Zitten er ook: Stichting Dierenasiels & Internet

Voordeel van een wat oudere pup is dat deze al zindelijk is

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dierenasiel deze bijvoorbeeld lijkt me helemaal geweldig!

13. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bulldogs staan bekend om hun zachtaardige karakter.
    Zelf heb ik een franse en een old english bulldog en ik weet zeker dat er geen liever hondenras bestaat ;)

14. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    je kunt beter een pup kopen uit een nest als je kinderen hebt die kun je zelf je eigen dingen leren :D ik zou kiezen voor een: een collie mega lief :D

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja een collie is ook lief! Maar opzich zie ik geen reden waarom een pup uit een asiel niet kan..

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij zijn hier ontzettend blij met onze bruine labrador. We hebben hem als puppy gekocht en Duco is nu 4 jaar.
    Vanaf puppy zijnde direct op cursus gegaan met de nodige vervolgcursussen. Zoals velen al zeiden....opvoeding is gewoon heel erg belangrijk.
    Duco is ontzettend lief, maar hij wil altijd wel graag aandacht en spelen. Hij weet goed waar hij staat binnen ons gezin.

Het leuke is dat je ze ontzettend veel kan leren. Gaan we naar buiten dan moet hij als laatste de deur uit. Eerst wij en de kinderen.
    Krijgt hij brokken dan wacht hij keurig op het commando smakelijk eten :D

Ook met kinderen is het één groot feest. Heb zelf drie kinderen met de leeftijd 6, 5 en 2 jaar en tot heden nooit problemen gehad.

Kwebbel

17. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Nou ben ik heeeeel erg bevooroordeeld ;) maar voor mij nooit meer een andere hond dan een Golden Retriever. Of heel misschien nog een Labrador, maar daar zit toch iets meer karakterverschil in het soort zelf. (Je hebt namelijk zgn. 'Engelse' en 'Amerikaanse' labradors en de amerikaanse zijn over het algemeen iets groter, sterker, maar ook een stuk drukker - ook wel genoemd ADHD honden ;)) Dat verschil wordt alleen niet vaak onderkend door fokkers en herkend door de nieuwe eigenaren. Iets om je over te laten informeren dus.

Wij hebben onze Joy, een Golden Retriever reu van ruim 12 jaar destijds uitgekozen met praktisch hetzelfde 'eisenpakket' als jij nu, en we zijn geen moment teleurgesteld geweest over onze keuze. Wel had ons kereltje in het begin een vrij dominante inslag en dat moet je aankunnen. We zijn gelijk met hem op puppycursus gegaan en hebben daarna een jaar of 5, 6 allerlei cursussen en behendigheidstrainingen met hem gedaan, gewoon omdat ie dat zelf helemaal geweldig vond - hij had behoorlijk wat energie - maar ook omdat je dan zo ontzettend veel lol en plezier aan zo'n dier kunt beleven.
    Het dominante is er door goed consequent te blijven en natuurlijk veel zorg / aandacht / liefde helemaal uitgegaan, maar hij is nooit gecastreerd (wat vaak meteen wordt aangeraden in zulke 'gevallen') en Joy bleef dus gelukkig gewoon z'n stoere, lieve, sterke zelf.
    Aan de andere kant is Joy ook nog nooit onderdanig geweest aan een andere hond, is nog nooit gaan liggen of zo, dus dan moet je gewoon alert blijven als een andere hond bijv. aanstalten maakt om uit te vallen. In ons geval heeft dat betekend dat ie misschien 2, hooguit 3 x in zijn leven heeft 'gevochten', maar dat was altijd nadat een andere hond agressief werd. Hou er dus rekening mee dat het altijd kan gebeuren, heeft niets te maken met of je eigen hond agressief is, maar of ie inderdaad onderdanig is of juist dominant wil zijn. En teefjes zijn meestal iets onderdaniger, misschien ook iets om mee te nemen.

Joy is ècht een superhond, is zijn hele leven dol geweest op kinderen, altijd even enthousiast, heel goed met andere dieren (we hebben zelf ook nog 2 katten) en ontzettend zachtaardig en gehoorzaam. Maar net als wat eerder werd gezegd, een hond wordt niet agressief of lief geboren, maar gemaakt. Een dier vraagt altijd veel aandacht en je zult er tijd in moeten steken om van hem/haar het dier te 'maken' wat je voor ogen hebt.

Succes met het kiezen!!

Nog even een fotootje van onze Joy, dit kun je toch niet weerstaan? ;)

18. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

wij hebben een engelse bulldog en hadden er een old englisch bulldog bij.

zijn ontzettend leive honden. kunnen goed met kinderen omgaan. en niet lui zoals ze beschreven worden. onze engelse bull kan anderhalf uur lopen. ligt eraan wat je er zelf mee doet.

koop wel 1 bij een fokker met stamboom!!!! echt belangrijk bij een bulletje. teveel broodfokkers.

Nadeel is: je moet een hoop centen hebben, want deze ras kost onzettend veel: onze bull huid/vacht problemen, zo wel dan weer niet... knieband operatie gehad 1250 euro lichter. cherry eyes. niet echt dure operatie.. maar goed als je weinig geld heb kun je beter niet aan een bull beginnen ;)

19. zogelukkig

Omdat??

Hij is erg onstuimig, moet nog veel leren en spreekt geen hondentaal.

Je man is alle dagen weg, dat betekent dus dat jij hele dagen met zo'n drukke, sterke hond zit. Dat heeft geen kans van slagen in een gezin met een kind van 1, echt niet. Zo'n hond heeft letterlijk en figuurlijk een sterke baas nodig die heel veel tijd erin stopt om 5 maanden in te halen en er een sociaal en goedluisterend beest van te maken.

Dan zou ik toch maar voor een collie-puppy gaan!

20. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

Deel Deze Pagina