Dat zijn geweldige honden!! Zo lief, wij hadden er vroeger thuis een en mijn ouders hebben er weer een. Zelf hebben we king charles kruising maltezer ( hij is middelmaat) En king charles- shit zu en hij is weer erg klein natuurlijk Maar wel schatjes
een old english bulldog?? Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.oldeenglishbulldoggekennelclub.com/resources/1/dogs/Deco.jpg & Google Afbeeldingen resultaat voor http://farm3.static.flickr.com/2222/2208927750_af91b8bf5c.jpg & Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.riobravobulldogs.com/images/stamp32med.jpg dit zijn echt zulke liever en echt sullige honden ookal zien ze er niet zo lief uit.. je moet ze natuurlijk (net zoals ieder hondenras) wel opvoeden vanaf pup af aan... maar dan heb je ook echt een mooie 'middel' grote hond... hij is speels. hartstikke lief en knuffelig, echt een kindervriend (lekker rennen en dollen met kinderen) en hij kan ook ontzettend lui zijn op z'n tijd.. maar ze hebben wel veel beweging nodig... ik vind dit zelf echt de leukste honden...
owww die vind ik ook helemaal te gek me kennis heb er ook 2 en moet altijd zo lachen om die beesten als ze aankomen lopen en snurken dat die kunnen whahahahha
Als ik je 1 tip mag geven. Kijk goed uit welk nest je hond komt. Welke afstam. Hoe zijn de ouders maar de rest van de stamboom. Golden retriever, labrador, herder allemaal voor oorsprong lieve honden en goede werkers. Maar tegenwoordig zijn veel van die rassen helemaal doorgefokt waardoor sommige erg agressief zijn en een kronkel in de kop hebben. De herder, de golden en labrador retriever staan zelfs in de top 5 van de veroorzaker van de meeste bijtincidenten
Wij staan op de wachtlijst voor een chow chow pup. Ik heb al 16 jaar chow chows gehad en ben totaal verkocht aan dit ras. Ik haal mijn honden ook al 16 jaar bij dezelfde fokker. Ze zijn ontzettend lief voor kinderen (die ik had allemaal wel) en kunnen makkelijk even alleen zijn. Fijne vond ik ook dat ze bijna volledig zindelijk uit het nest komen. Nou moet ik zeggen dat alle chows van mijn fokker geweldige karakters hebben. Daarom heb ik gekozen voor weer een pup bij hem vandaan uit de lijn die ik eerder had.
Ik heb zelf namelijk een stafford SUPERhond !! kinderen kunnen er ALLES meedoen en ze doet niks, alleen die hebben een strakke opvoeding nodig dus dat word hem dan niet ik zou in jullie geval dan voor een border collie gaan, heb k hier ook rondlopen (half rottweiler) ook schatten van honden leren snel en makkelijk.
Hoi hoi, Wij hebben een franse bulldog,inmiddels 3 1/2 jaar.. Zijn superlieve hondjes,leren snel en het belangrijkste: Heel lief met kindjes.. Weet natuurlijk niet of dit voor alle franse bullen geld maar deze in elk geval wel.. Er komen zelfs kindjes uit de buurt langs om te vragen of ie buiten mag komen spelen! Zijn ook niet groot en ook niet klein.. Groetjes Sylvia
Dat moet je natuurlijk altijd doen, de achtergrond checken van het dier dat je aanschaft, en in geen geval in zee gaan met een broodfokker. Ik heb een tijdje geleden meegedaan aan een enquete en kreeg toen een heel rapport toegemaild waarin het o.a. ging over bijtincidenten. (Heb trouwens daarmee een fotosessie gewonnen voor een advertorial van Pedigree - foto's laat ik nog wel eens zien. ) Procentueel wat betreft de meeste bijtincidenten staat de Herder bovenaan en zij reageren het meest agressief op andere honden etc. Retrievers bijten relatief gezien net zo vaak als andere -doorgefokte- rassen, zelfs de Jack Russel, Tekkel en de Chihuahua staan in dat lijstje bijvoorbeeld, maar ook Rottweilers en Dobermanns. Op dit moment zie je overal Chihuahua's en hoe meer vraag, hoe meer er doorgefokt word natuurlijk. Maar aangezien de kleine rassen veel minder schade toebrengen als ze bijten, worden die incidenten veel minder geregistreerd en staan de grotere rassen als vanzelfsprekend vaker bovenaan.
Hier een jack russell En ook een blonde labrador gehad, maar die neem ik niet nog een keer. Hij was erg goed afgericht, dat is echt mijn hobby Maar hij was zo druk, en lomp, en, ook niet onbelangrijk, hij verhaarde ONWIJS. Daar staan ze ook wel om bekend. (blonde meer dan zwarte en choco's). Nu met mijn jack russell meegedaan bij mijn oude collega's van de politiehonden training, en hij is bijna net zo goed als mn oude werkhonden. Maar je moet er wel harder mee trainen als met een Mechelaar
Wij hebben hier een golden retriever en wat ben ik verliefd op dat beest!!!! Hij is zo ontzettend lief, ook met kinderen. Toen mijn nichtje nog klein was en alleen kon zitten, ging hij altijd met zijn kop op haar schoot liggen. Mijn nichtje trok overal aan (wel zachtjes natuurlijk) maar de hond gaf geen kik! Golden retrievers staan bekend om hun lieve karakter, ze zijn niet zo energiek als labaradors en ze blaffen ook niet. Liefs
Oja, hier wel een golden retriever met stamboom. Wordt veel doorgefokt enz...dus dat risico wilden we niet nemen!
Ik denk dat je beter dan aan geen 1 hond kunt beginnen want bijna ieder ras heeft bepaalde kwalen die veeeeeeeeeeel geld kunnen kosten. Ik heb zelf een verzekering bij Proteq afgesloten om dit soort dingen te voorkomen.
Bekijk bijlage 100602 Hier onze hond, toen was hij nog maar een paar maand! Inmiddels is hij een stukje groter!!!