Welk hondenras

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, Belgiƫ
    #61 youngmom, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
    Wij hebben een American Staffordshire Terrier. Meeste mensen zien dat als een gevaarlijke hond maar daar hebben wij nog nooit problemen mee gehad. De jongens en Taiko zijn de beste maatjes en ik zou het super erg vinden om hem weg te moeten doen. Nu ik platte rust moet houden heb ik enorm veel aan onze hond. Super lief is die voor mij en toen de jongens geboren waren was hij heel moeilijk weg te krijgen van de box. Hij waakte echt over de jongens...
    Het is wel een hond die heel veel aandacht en wandelingen nodig heeft. En erg actief dus je moet er veel tijd voor hebben! Hij is ook heel erg sterk dus je moet best kracht hebben en heel duidelijk regels hebben. Het is een hond die nood heeft aan structuur en een strenge hand...

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    En nu is hij zo!

Bekijk bijlage 100603

hhhmmm...er staat iets bij over marktplaats, maar dat is nie omdat hij op marktplaats staat hoor, absoluut nie!

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Loesie1982, wat een koppie zeg op die 1e foto, wordt opslag verliefd op allemaal haha!

Vanavond maar eens met vriendlief dit topic bekijken..;)
    Hij heeft natuurlijk ook inspraak he :p

*Al blijft hij volhouden een bordeaudog te willen haha

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wel goed de kleine lettertjes lezen hoor bij Proteq.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
  6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    ahhh die middelste kijkt heeel erg lief! :D

7. danip

danip Niet meer actief

Maar wel een hond waar je heel veel mee moet doen. Die is echt niet blij met een paar blokjes om, en een uurtje rennen per dag. Wij hebben er zelf namelijk 1. Zou hem niet zo snel aanraden met kleine kinderen omdat ze erg gevoelig zijn, en ook zenuwachtig kunnen worden bij te weinig beweging/uitdaging. Dus voor een border moet je wel echt weten waar je aan begint, want anders zit je straks met een nerveuze sloper ;) (verder zijn ze natuurlijk wel het leukste ras dat er bestaat :D)

Zou dan eerder voor de schotse collie gaan. Die vind ik wel in het plaatje passen.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jah het zijn wel wat zenuwpezen en het beste is om met ze te drijven....schotse collie vind ik echt bangeschijters...:)

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben een blonde lab, echt een schatje maar kan ook erggggg druk zijn
    Hij is mega leergierig en over 2 dagen een jaar oud:D
    Het is en blijft een schatje en heel waaks over mij nu nu ik in mn laatste fase zit van mn zwangerschap.
    Bekijk bijlage 100610
    Hier is hij een halfjaartje oud

10. danip

danip Niet meer actief

Oh echt, ik vind schotten juist niet zo bang. Vind dat wel echte familiehonden.

Wij drijven ook met onze border (en andere hond) en dat is zo ongeveer het enige waarin ze haar energie kwijt kan. Anders stuitert ze de hele dag (zelfs na een boswandeling van een paar uur ;) ) Heb jij ook een border Cynnie?

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee jammer genoeg niet ik werk 40 uur per week en me vriend ook maar een goede vriendin van me heeft er 5 en een Herder en met de borders word min. 3 a 4 keer per week gedreven en dan ga ik ook wel eens het veld op :) vind het geweldig en 1 van haar honden is verliefd op mij echt me maatje :)

12. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wat een lieverd Loesie! Hoe oud is hij nu? Hij heeft trouwens ook echt zo'n mooie brede Golden kop, dat heeft die van ons ook.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    http://www.pupnet.nl/gfx/photo/2979.fokker.Samojeed.kennel.0450176001252047960.400.jpg

Fantastische dieren als het om kinderen gaat, ze zijn enorm zachtaardig. Wij hebben een Sam en ik zou niets liever willen. Mijn nichtjes zijn er dol op, en hij op hen

Nadelen zijn er wel met een Sam: ze zijn eigenwijs, koppig, en vooral oostindisch doof. En verzorging, die dubbele vacht zorgt voor veel haar op de grond. Maar het is wel angorawol, dus zacht :D, ze kunnen soms wat onstuimig zijn, te enthousiast ...

Deze honden vereisen wel enige aandacht en eigenlijk moet er wel iemand thuis zijn, dus misschien niet echt iets voor jullie achteraf gezien. Een Sam is een sledehond en heeft dus veel beweging nodig ....

14. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Wij hebben een Ierse rood witte setter. Is een redelijk onbekende setter. Er zijn er nu een stuk of 70 in NL. Ze zijn wat kleiner dan de rode setters. Ik ben helemaal verliefd op onze setter. Ze hebben een heel fijn karakter, erg slim, makkelijk op te voeden en enorm kindvriendelijk. Ze is heel lief voor andere honden en dieren. Ze hebben wel erg veel energie, je moet dus wel van wandelen houden en ze moeten echt los kunnen lopen/ rennen. Ze blijven ook lang 'pup'.
    Dit is onze hond. Ze is nu 1,5 jr
    Bekijk bijlage 100612

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    wat een aanrader is in een gezin met kinderen is een amerikaanse buldog...ik zou zeggen goggle erop en dan zal je zien dat er geen lievere hond is voor een gezin dan een amerikaanse buldog..
    Ikzelf heb een teefje gehad als pup opgehaald en ons zoontje is opgegroeid met hem kon ook alles met haar doen zat er bovenop etc etc.
    Helaas hebben we een ander gezin voor haar moeten zoeken nadat onze tweeling geboren was.
    Arme meid kreeg steeds minder aandacht en ik kon steeds minder met haar buiten wandelen :( maar we hebben een gezin gezocht met kinderen en daar woont ze nu heerlijk en we hebben nog regelmatig contact met haar nieuwe baasjes.

maar zoek dus eens op amerikaanse buldog.

16. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ben helemaal verliefd op de flatcoated retriever; we hebben onze 2e, gaat prima met onze 3 meiden. Succes met kiezen.

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    #77 silvia009, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  18. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Wij hebben een schotse collie ook beter bekend als een lassie. Het is een schat van een beest, rustig en zeer lief voor kinderen. Een schotse collie is echt geen schijterd hoor.

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hij is in augustus 3 geworden!!!
    Ben ook heel blij met die brede kop!!! Je ziet toch vaak goldens die een wat smallere kop hebben, maar ik ben er helemaal verliefd op!

Ikbenhetmaar, en?!?! mannetje gesproken, wat vond hij er allemaal van?!

Liefs

20. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Een boxer 8) Die zijn stoer, lief met kinderen, waaks, houden van lopen en andere activiteiten en hebben altijd een goed humeur :D

Deel Deze Pagina