Dag dames! Wie weet dit? We vliegen naar Amerika en sinds morgen is testen niet meer nodig. Precies 2 weken geleden heb ik 8 testen via toegangsbewijs.nu binnen gekregen. Deze heb ik dus niet meer nodig… nu kan ik denken dikke pech… Maar het is toch 150 euro Op hun website staat een retourtermijn van 8 dagen, maar wettelijk is dit 14 dagen. Als ik het pakketje vandaag terug stuur, voldoe ik dan aan de wettelijke 14 dagen? Ik krijg het bedrijf niet te pakken helaas. Alvast bedankt!
Als ik naar de algemene voorwaarden kijk kom ik 14 dagen bedenktijd tegen. Dat is te vinden bij het gedeelte waar je een bestelling plaatst en de algemene voorwaarden moet aanvinken.
Ik heb antwoord op mijn mail gehad, ze geven aan dat het binnen 8 dagen moet omdat ze het ‘tijd gevoelige handel’ is en ik dus mijn geld niet terug krijg. Ik heb het vanmiddag geretourneerd. Maar ook mijn rechtsbijstand gevraagd wat mijn rechten zijn. Ik ben benieuwd…
Zo wat een geld. Ik kan je niet helpen maar hoop voor je dat je het terug krijgt. En ohhh Amerika, wat leuk zeg!
Nou ja, wat een gedoe. Ze geven in de algemene voorwaarden, waar jij ermee akkoord bent gegaan, 14 dagen bedenktijd aan. Ik zie op de website nergens 8 dagen ivm wat dan ook staan. Ik hoop dat ze je bij de rechtsbijstand verder kunnen helpen. In ieder geval veel plezier in Amerika.
Ik zou even fijn die algemene voorwaarden downloaden / screenshots maken, waarop je dan ook de datum kunt zien van vandaag, en bewaren als bewijslast en daar dan in verdere communicatie naar refereren. Voor het geval ze die even vlug aanpassen op de website.
In de faq staat 8 dagen, maar in de algemene voorwaarden staat idd 14. Ja heb ik inderdaad gedaan. Plus natuurlijk het verzendbewijs van gister.
In dit geval is de wet, die zegt 14 dagen, bindend (consumentenrecht) en gaat boven de algemene voorwaarden. Er zijn uitzonderingen op dit herroepingsrecht, waaronder bederfelijke waren, maar daar lijkt mij hier geen sprake van. De termijn van 14 dagen vangt aan de dag na ontvangst van de goederen.