Welk hondje?

Discussie in 'De lounge' gestart door snoezelke, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ohh wat een poepies! Ik ben echt gek op fransjes en mopjes. Zulke leuke clowntjes

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

fransjes en mopsjes zijn ook leuk... maar waarom met je volle verstand kiezen voor een hondje wat (vaak) helemaal niet lekker in zn velletje zit... vind ik dan zo sneu!

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nee, zou ook nooit voor een franse bulldog of mopshondje gaan... vind eerlijk gezegd dat die rassen verboden moeten worden (maar dat is een heel andere discussie ;))
    Zou persoonlijk gewoon even op Stichting Dierenasiels & Internet rondsneupen! Zitten vaak de schattigste hondjes!

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ze moeten de honden niet verbieden maar de broodfok ;)
    ik ben heel erg blij en wijs met mijn hondjes en zou ook altijd bij deze hondjes blijven maar dan wel van een goede fokker die verstand van zaken heeft en fokt om het ras te verbeteren.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    dank je!
    het zijn ook echt scheetjes, zou echt nooit geen ander ras meer willen

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ja, sorry. Heb je gelijk in!
    Toch zien we nog veel te veel franse bullen en vooral mopshondjes die gewoon ALTIJD benauwd zijn, zo zielig vind ik dat! :(

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Ik zou geen chihuahua nemen met kinderen. Ik had er zelf 1 vorige week overleden maar dat ging echt niet met zoonlief. Hij liet haar links liggen maar ze was heel bang voor het onverwachtse van mijn zoontje. Chi's houden meestal niet van kinderen en hebben moeite hun baas te delen.

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Zolang mensen nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (lees: "goedkoop" hondje met alle gevolgen van dien) zal de broodfok blijven bestaan helaas.
    Hier een Cavalier gehad bij een erkende fokker vandaan, godzijdank geen problemen mee gehad.

9. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Maar even ter aanvulling: ik raad absoluut GEEN cavalier aan, ook al komt deze bij een fokker vandaan.
    Er zijn er daar te veel van die niet gezond zijn. Trouwens wel geweldige hondjes.....

10. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik vind niet dat ze die hondjes zouden moeten verbieden. Ze moeten gewoon juist gekweekd worden...

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee, dat willen mensen liever niet weten. Het is ook een wereldje apart hoor, rashonden en fokkerij. Kijk deze documantaires maar eens. Het is niet voor niets dat de BBC twee jaar geleden is gestopt Crufts uit te zenden, de grootste hondenshow ter wereld. Zij konden er niet meer achter staan:
    https://www.youtube.com/watch?v=yZMegQH1SPg
    of deze in het Nederlands: https://www.youtube.com/watch?v=mDZvRA4-e-g

Trekken aan de riem is vooral een kwestie van opvoeden, mijn hond trekt niet, gelijk als pup goed aangeleerd, dan heb je daar de rest van zijn/haar hondenleven profijt van.

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    De BBC is uiteindelijk gestopt omdat ze zelf een documentaire hadden uitgezonden die erg eenzijdig is, maar vooral omdat zij ernstig werden bedreigd door zogenaamde dierenactivisten.

Erg jammer want door de tentoonstellingen en rasstandaarden kan je er juist voor zorgen dat erfelijke afwijkingen en fokken op extremiteiten wordt afgestraft.
    De extremiteiten komen voornamelijk voor bij broodfokkers en illegale handel. Die komen niet op de Crufts, dat kost te veel geld.

13. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ja geweldige hondjes.

En ik ben het eens met wat je zegt, niet het ras verbieden maar de broodfok. Juist door de broodfok hebben sommige van deze dieren zo een pijn. Als je het bij een erkend fokker haalt en hij is gezond gekeurd dan is er vaak niks aan de hand. Koos is op alle vlakken super gezond.

14. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    En omdat ik ze zo leuk vind deel ik even een foto van me vleermuis vandaag. Hij lag bij me zusje te snurken.

14416_4404207937660_1869615771_n.jpg

15. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Wat een mooie hondjes toch allemaal hihi

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die documantaires gaan niet over broodfok, maar juist over rashonden met stamboom. Heb je ze gezien? Dan ben ik wel benieuwd naar je mening, want helaas is het een illusie dat alleen broodfokkers alle ellende in stand houden, natuurlijk zijn er ook goede fokkers bij hoor. Ben het er mee eens om broodfok af te schaffen, maar bij veel rassen zouden ze eens goed hun fokregels aan moeten passen in het belang van de gezondheid van de hond i.p.v. uiterlijk en prestatie voorop te stellen.

17. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik ontken niet wat je zegt ik bedoelde er meer mee dat de gezondheid van je hond vaak wel beter is bij een erkende fokker dan bij broodfok. En het is uiterst triest dat er steeds meer honden gefokt worden voor de mooiheid maar waarbij ze niet kijken naar de gezondheid. Dit klopt wel..Kijk vaak maar naar Engelse bulldogs. Hoe meer vetrollen en rimpels hoe mooier. Maar dit belemmerd vaak wel de ademhaling wat natuurlijk diep triest is.

Deel Deze Pagina