fransjes en mopsjes zijn ook leuk... maar waarom met je volle verstand kiezen voor een hondje wat (vaak) helemaal niet lekker in zn velletje zit... vind ik dan zo sneu!
Nee, zou ook nooit voor een franse bulldog of mopshondje gaan... vind eerlijk gezegd dat die rassen verboden moeten worden (maar dat is een heel andere discussie ) Zou persoonlijk gewoon even op Stichting Dierenasiels & Internet rondsneupen! Zitten vaak de schattigste hondjes!
ze moeten de honden niet verbieden maar de broodfok ik ben heel erg blij en wijs met mijn hondjes en zou ook altijd bij deze hondjes blijven maar dan wel van een goede fokker die verstand van zaken heeft en fokt om het ras te verbeteren.
Ja, sorry. Heb je gelijk in! Toch zien we nog veel te veel franse bullen en vooral mopshondjes die gewoon ALTIJD benauwd zijn, zo zielig vind ik dat!
Ik zou geen chihuahua nemen met kinderen. Ik had er zelf 1 vorige week overleden maar dat ging echt niet met zoonlief. Hij liet haar links liggen maar ze was heel bang voor het onverwachtse van mijn zoontje. Chi's houden meestal niet van kinderen en hebben moeite hun baas te delen.
Zolang mensen nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (lees: "goedkoop" hondje met alle gevolgen van dien) zal de broodfok blijven bestaan helaas. Hier een Cavalier gehad bij een erkende fokker vandaan, godzijdank geen problemen mee gehad.
Maar even ter aanvulling: ik raad absoluut GEEN cavalier aan, ook al komt deze bij een fokker vandaan. Er zijn er daar te veel van die niet gezond zijn. Trouwens wel geweldige hondjes.....
Nee, dat willen mensen liever niet weten. Het is ook een wereldje apart hoor, rashonden en fokkerij. Kijk deze documantaires maar eens. Het is niet voor niets dat de BBC twee jaar geleden is gestopt Crufts uit te zenden, de grootste hondenshow ter wereld. Zij konden er niet meer achter staan: https://www.youtube.com/watch?v=yZMegQH1SPg of deze in het Nederlands: https://www.youtube.com/watch?v=mDZvRA4-e-g Trekken aan de riem is vooral een kwestie van opvoeden, mijn hond trekt niet, gelijk als pup goed aangeleerd, dan heb je daar de rest van zijn/haar hondenleven profijt van.
De BBC is uiteindelijk gestopt omdat ze zelf een documentaire hadden uitgezonden die erg eenzijdig is, maar vooral omdat zij ernstig werden bedreigd door zogenaamde dierenactivisten. Erg jammer want door de tentoonstellingen en rasstandaarden kan je er juist voor zorgen dat erfelijke afwijkingen en fokken op extremiteiten wordt afgestraft. De extremiteiten komen voornamelijk voor bij broodfokkers en illegale handel. Die komen niet op de Crufts, dat kost te veel geld.
Ja geweldige hondjes. En ik ben het eens met wat je zegt, niet het ras verbieden maar de broodfok. Juist door de broodfok hebben sommige van deze dieren zo een pijn. Als je het bij een erkend fokker haalt en hij is gezond gekeurd dan is er vaak niks aan de hand. Koos is op alle vlakken super gezond.
En omdat ik ze zo leuk vind deel ik even een foto van me vleermuis vandaag. Hij lag bij me zusje te snurken.
Die documantaires gaan niet over broodfok, maar juist over rashonden met stamboom. Heb je ze gezien? Dan ben ik wel benieuwd naar je mening, want helaas is het een illusie dat alleen broodfokkers alle ellende in stand houden, natuurlijk zijn er ook goede fokkers bij hoor. Ben het er mee eens om broodfok af te schaffen, maar bij veel rassen zouden ze eens goed hun fokregels aan moeten passen in het belang van de gezondheid van de hond i.p.v. uiterlijk en prestatie voorop te stellen.
Ik ontken niet wat je zegt ik bedoelde er meer mee dat de gezondheid van je hond vaak wel beter is bij een erkende fokker dan bij broodfok. En het is uiterst triest dat er steeds meer honden gefokt worden voor de mooiheid maar waarbij ze niet kijken naar de gezondheid. Dit klopt wel..Kijk vaak maar naar Engelse bulldogs. Hoe meer vetrollen en rimpels hoe mooier. Maar dit belemmerd vaak wel de ademhaling wat natuurlijk diep triest is.