Wie regelt bij jullie thuis de administratie en financiën? Denk aan het betalen van rekeningen, aanvragen van toeslagen, maar ook het plannen van doktersafspraken of het doorgeven van een verhuisbericht etc. Noem maar op! Doen jullie dit samen? Of zijn de taken verdeeld? Of neemt 1 van de 2 dit op?
Ik doe dit allemaal helemaal alleen... Regel alles in huis.. Mijn man doet helemaal niks... Maar vind de situatie zo prima hoor, doe het graag zelf..
De taken zijn goed verdeeld. Ik regel dokter, tandarts enz en ruim de administratie op. Mijn man regelt verzekeringen, abbo's, betalingen. Beiden houden we de inkomsten en uitgaven bij en hij verdient het geld en ik maak het op Prima geregeld dus!
Wij doen dit samen. Zit niet echt een ritme of schema in maar hij doet de grotere rekeningen betalen zoals de Hypotheek, Eneco en dat soort dingen. Ik zorg voor de wat kleinere rekeningen, denk aan online bestellingen ofzo. Maar ik zorg ook voor doktersafspraken, verhuiskaartjes, verjaardagskaartjes, afspraakjes met vrienden. etc etc. Maar het kan ook zo ineens zijn dat hij de dingen doet die ik normaal zou doen. We hebben hier trouwens 1 rekening ( ik heb geen inkomsten ) waar alles van afgehaald word.
Ik regel alles. En vind het ook prima zoals dat nu gaat. Mijn man kan wel eens verstrooit zijn, dat kun je niet hebben bij dit soort zaken.
Mijn vriend. Echt een regelneef dus van mij mag hij. Weet wel waar alles ligt en kan het zo overnemen als het nodig is. Alles is heel duidelijk en overzichtelijk bij ons. Wij hebben ook een computer programma waar al onze uitgave en ingave worden gezet.
We regelen het samen maar ik wel meer dan hem. Ik betaal de rekeningen en plan de meeste afspraken. Hij plant ook wel eens bepaalde afspraken en doet het papierwerk uitzoeken en dingen zoals de belastingaangifte.
Ik doe ook alles zelf. Vind dat lastig om uit handen te geven haha. Ik ben ook echt een regelneef en vind het fijn en leuk om te doen. Grappig, ik had het vooroordeel dat heel veel vrouwen dit aan hun man overliet. Dat valt dus best mee
Dat dacht ik dus ook maar als ik het lees tot nu toe ben ik in de minderheid. Ik heb er gewoon geen geduld voor, ben te verstrooid voor dit soort dingen.
Allebei (voorlopig nog) apart. Zn moeder doet zijn afministratie. Alhoewel hij dat steeds meer zelf gaat doen voordat ze het verwerkt. Het gemak van thuiswonen noemt ie dat. Komt wel goed.. geduld hebben. Ik doe mijn financien/verzekeringen allemaal zelf. Mn ouders hebben met mn 18e de keus gegeven of ik het zelf wilde regelen of dat ik nog via hen deed. We willen dit ook zoveel mogelijk grscheiden hpuden, hebben er wel deels inzicht in. Strakkies met gezamelijke dingen zullen we ook meer samen doen. Vriend betalen en ik uitzoeken.
Ik. Man is zo vergeetachtig als de pest, heeft hem al heel wat geld gekost. Nu met het kopen van een huis regelt hij wel ineens alles haha.
Samen. Ik moet wel zeggen dat ik meer ben van het begroten/budgetteren, verschillende potjes bijhouden voor boodschappen en dl. Hij vindt de belastingaangifte fijn om te doen, is ook onderdeel van zijn werk, dus tja.
Ik doe alles. Ik wil niet eens weten wat voor puinhoop het zou worden als hij alles of een deel zou regelen.. Soms mist hij een automatische afschrijving, waar dan een herinnering van komt, die ik dan voor 'm klaar leg. Als ik dan een week later vraag of hij dat al over heeft gemaakt, is het dus nog steeds niet gedaan. Ik vind het niet erg trouwens, vind het zelf ook wel fijn om die 'controle' te hebben.
Ik regel dit soort zaken. Ben accountant en dus erg secuur met de administratie ed. Qua afspraken maken, dat doet mijn man ook weleens als ik het vraag.