Ik ben op zoek naar boeken tips… literatuur : einde vd eenzaamheid vond ik bijvoorbeeld briljant. Ik heb al veel gelezen.. wie heeft tips? Mooie psychologische romans … Ps ‘7 zussen’ lees ik dan weer niet… Ik vind dit geen literatuur..
Lastig ik weer nooit zo goed wat “literatuur” precies is. Ik lees vaak thrillers, biografieën, maar ook wel andere boeken. De overlevenden Het zoutpad Eland Dit soort boeken?
Boeken die ik de laatste maanden met plezier gelezen heb: Het smelt - Lize Spit De avond is ongemak - Marieke Lucas Rijneveld (beetje door de stijl heen lezen) Vele hemels boven de zevende - Griet op den Beeck De donkere kamer van Damocles - WF Hermans (is enigszins verouderd maar de thematiek en de vertelwijze briljant) Tirza - Arnon Grünberg Dit zijn de namen - Tommy Wieringa Het diner - Herman Koch De vliegeraar - Khaled Hosseini
Ik vond het einde van de eenzaamheid ook een mooi boek, hij staat op mijn boekenplank. Wat er ook op staat: Als je een psychologische roman zoekt is er een die boven alles uitsteekt: Een klein leven van Hanya Yanagihara is echt een prachtig boek, hartverscheurend maar echt zo goed geschreven. Één nacht Markovitsj van Ayelet Gundar-Goshen is ook prachtig.
Daar waar de rivierkreeften zingen van Delia Owens!!!! Het achtste leven van Nino Haratischwili De acht bergen van Paolo Cognetti Wij zijn licht van Gerda Blees De verborgen geschiedenis van Donna Tartt De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reed
Ik weer nooit precies wat je onder 'echte literatuur ' moet verstaan. Maar deze boeken vond ik zelf erg mooi. Een glas melk van Herbjorg Wasmo De zevende ontmoeting van Herbjorg Wasmo Witte vleugels zwarte vleugels van Sue Monk Kidd
[allemaal gelezen!! Woesten moet je ook beslist lezen QUOTE="Mississippi, post: 23748682, member: 60385"]Boeken die ik de laatste maanden met plezier gelezen heb: Het smelt - Lize Spit De avond is ongemak - Marieke Lucas Rijneveld (beetje door de stijl heen lezen) Vele hemels boven de zevende - Griet op den Beeck De donkere kamer van Damocles - WF Hermans (is enigszins verouderd maar de thematiek en de vertelwijze briljant) Tirza - Arnon Grünberg Dit zijn de namen - Tommy Wieringa Het diner - Herman Koch De vliegeraar - Khaled Hosseini[/QUOTE]
Een klein leven vind ik ook prachtig! 1 nacht ken ik niet… maar deze hoort ook in dit rijtje thuis? Dan ga ik m kopen of lenen…. bedankt