tsjechie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door anniek, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Is dat iets om daar met de caravan naar toe te rijden?

Hoe zijn de mensen daar? Is het duur leven daar?
    Hoest klimaat?

tnx vast

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik lees mee want ik wil ook gaan

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik vond het super!
    Reuzegebergte is hartstikke mooi ( wel iets duurdere gedeelte).
    Kutna hora is een leuk plaatsje ( 3/4 jaar geleden geweest) na mijn weten nog redelijk goedkoop.
    Zoek eens wat op internet, het is het echt waard om heen te gaan. Hoewel de prijzen wel wat zijn gestegen valt het nog behoorlijk mee.
    Wij gingen toen elke dag uit eten en lekker shoppen bij die vietnameese tentjes (hou je kinderen goed bij)! ook praag moet je gezien hebben! (DUUR)!
    Als je het echt goedkoop wilt maken kun je kleine dorpjes inrijden.. en daar bijv lekker uit eten. Let op: ziet er vaak oud en afthans uit van buiten maar laat je hier door niet weer houden. Het eten is super!

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Liberec, ook wel leuk!

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Welk gebied wil je heen? Ben er zo'n keer of 20 geweest vroeger, wij gingen 3 a 4 keer per jaar dus heb aardig wat gezien.

Het leven is vergeleken bij Nederland goedkoop, uit eten ook, bier kost ook niets. Wel wordt het elk jaar langzaam iets duurder. De toeristische gebieden zoal het Reuzengebergte en Praag zijn iets duurder. Maar vaak kan je daar in de zijstraatjes ook nog aardig goedkoop eten.

De mensen zijn vriendelijk en gastvrij. Wel spreken de oudere mensen geen engels of duits, die hebben vroeger alleen Russisch op school gehad. De jongere generatie spreekt goed duits of engels, een enkeling ook frans. Het is dus vaak handig om een woordenboekje mee te nemen, alhoewel je met handen en voetenwerk ook een eind komt.

Waneer wil je op vakantie gaan? Er is een landklimaat (zo heet dat toch?), dus de zomers zijn meestal warmer en zonniger dan in Nederland. Maar heb in de zomer ook genoeg regen en hagelbuien meegemaakt.

Wij zijn er nooit met een caravan naar toe gereden, hadden altijd huisjes gehuurd. De campings waar ik als daggast ben geweest waren prima, vaak leuke zwembaden met glijbanen, of een zwemmeer met glijbanen en mooie ruime plekken. Ook leuk om te weten, op campings is het nog toegestaan om een kampvuur te maken, die zie je 's avonds dan ook een hoop. Staat erg gezellig!

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    we willen naar camping 2000 in het reuzengebergte, janev dul is het plaatsje geloof ik!

Deel Deze Pagina