SPOED! weekend weg en oververmoeide baby...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yossie, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    We zijn voor t eerst een weekend weg met de familie en ons 9 mnd oude manneke. De 1e avond en nacht sliep hij goed. Hij ging wel iets later dan gewoonlijk naar bed, 21u ipv 19.30. Maar was de volgende ochtend rond 7 uur pas weer wakker. Daarna in de ochtend 3 kwartier ipv 1,5-2 uur geslapen en in de middag (er was verder niemand thuis) nog 1u 15 min ipv 1,5 uur. Maar in de avond ging hij zeer moeizaam slapen, hij sliep pas om 22.30... En werd om 12u ontroostbaar huilend wakker... Daarna heeft hij de hele nacht geslapen, maar heeft ieder uur kort gehuild... Gevolg is nog slechter slapen en dus oververmoeid.

Hij slaapt altijd slecht in n vreemde omgeving. We hebben zijn eigen matras er bij en zijn eigen muziekje etc. En we proberen zijn ritme zo veel mogelijk te volgen. Maar dat is lastig. Gister een keer gezwommen en 2 x gewandeld. Ook omdat hij in de middag al jengelig uit bed kwam.

Dringend tips gezocht voor de laatste nacht en dag!

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi Yossie,

Wat vervelend! Arm manneke... Ik denk dat veel kleine kindjes dit hebben.

Ik zou zo min mogelijk met hem doen. Wel lekker wandelen, hoor. Maar laat hem maar lekker een beetje met rust. Verder is het gewoon zoals het is, hij moet wennen en dat komt vanzelf. En tot die tijd rustig blijven, hem veel knuffelen en niet teveel dingen doen. Weekendjes weg hoef je ook niet uit de weg te gaan, je kunt hem wel een zo rustig mogelijke omgeving geven. Ik zou hem vanavond op tijd naar bed brengen en in de tijd daarvoor het heel rustig houden, dus alvast op tijd naar de slaapkamer, even bijkomen van alles en dan pas slapen.

Wij hebben ook weleens een weekend weg met de familie gehad en af en te ging ik dan met onze dochter even lekker knuffelen en tuttelen op onze kamer. Even boekje lezen, flesje drinken, etc. Werkte prima.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.871
    113
    Behalve bekende spulletjes en zijn ritme zo veel mogelijk volgen, is er, denk ik, weinig aan te doen... Verder beetje rustig aan doen en kijken of hij in de kinderwagen misschien even kan slapen?

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Meschien is dit niet bij jullie van toepassing,maar je weet maar nooit.
    Toen wij met ons zoontje een midweekje weg gingen (hij was toen rond de 9 maanden) sliep hij de eerste 2 nachten onwijs slecht.
    Wij dachten in eerste instantie ook aan andere omgeving.
    Totdat op het einde van de week wij ineens zijn eerste tandje voelde.
    Dat verklaarde het gedrag van ons zoontje.
    Meschien ook bij jullie kleintje???

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    En inderdaad niet teveel prikkels voordat je hem naar bed brengt... Even rustig samen op de slaapkamer pyjamaatje aan, flesje drinken etc. Werkte hier ook altijd goed...
    Al slaapt ze hier ook altijd stukken minder op vakantie dan thuis, we proberen gewoon een beetje in haar ritme mee te gaan! Gelukkig slaapt ze altijd wel goed, maar gewoon korter (is ook helemaal bek af van het spelen etc)

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk dat het de eerste avond verkeerd begon te gaan met het later naar bed gaan. Waarschijnlijk was dat omdat jullie nog weg zijn geweest of lekker druk met de hele familie in de woonkamer gezeten hebben of zoiets? Ik denk dat het het beste is om op zo'n weekendje weg het uur voorafgaand aan zijn normale bedtijd hetzelfde te laten zijn als thuis. Dus niet met andere familie erbij enzo, en niet in een restaurant of weet ik veel, maar eventueel rustig op jullie slaapkamer zitten en dan doen wat jullie normaal gesproken doen? Bij ons is dat dan even lekker zitten met zijn drieën, fles melk erbij en gezellig samen kroelen. Dan tanden poetsen en naar bed!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hai Yossie,

wat vervelend joh!! Denk dat je er niet heel veel aan kan doen als wat je nu al doet! Zoveel mogelijk zijn eigen ritme volgen. Geen slaapjes in de buggy of onderweg laten doen en normale tijd naar bed.

Het is heel dubbel: enerzijds wil je natuurlijk ook leuke dingen doen met de kleine erbij en misschien wil je ook niet ongezellig doen tegenover de familie. Maar als jouw kleine er gevoelig op reageert dan is het niet anders.

Met ons laatste weekendje weg sliep onze meid ook veeeeeel minder dan thuis en was bovendien weer supervroeg wakker ook. En slapen in de buggy? Ho maar! Toch bleef ze gelukkig ondanks alles wel gezellig aanwezig.
    We hielden meestal smorgens wel haar ochtendslaapje aan. En na het ochtendslaapje gingen we dan meestal wat doen ( wandelen, zwembad). Als zij moe werd ( huilerig) dan gingen we weer naar huis en ging zij naar bed en gingen wij tijdschriftjes lezen, relaxen in het huisje. Als zij weer wakker werd dan gingen we vaak nog ergens heen en ergens "uit eten".
    We volgden dus in alles haar ritme eigenlijk.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Slaapt je zoon als hij bij jullie ligt? Want dan kan je hem misschien nog het meeste rust gunnen door bij hem op bed te gaan liggen als hij slaapt? Hier werkt dat het beste bij onze dochter.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Thanx voor jullie reacties! Vanmiddag zijn we maar lekker in t huisje gebleven. Hij heeft toen heerlijk geslapen. Nu ligt ie er weer in voor de nacht, op hoop van zegen! Hij was vandaag wat minder gezellig, hij heeft zijn slaap hard nodig blijkt wel weer! En t is veel te druk in t huisje erg gehorig...

Ik hoopte dat nu hij wat ouder is dat hij er ook beter tegen zou kunnen, maar helaas! Hoewel we toch niet te veel drukke dingen hebben gedaan. Uit eten met de kleine is ook niet erg succesvol, dan verveelt hij zich te snel. En hij wil ook eten als wij eten maar hij heeft natuurlijk geen 3 gangen... Pff, dan maar niet op vakantie dit jaar.

Het ergste is ook dat ik zo jaloers ben op al mijn vriendinnen, schaam schaam, die hebben allemaal hele makkelijke kindjes, die slapen nog in n druk zwembad.

10. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ow ja, @ Suusjeuh, tussen ons in of bij een van ons slaapt hij helemaal niet. Das veel te gezellig, hij kan dan zijn rust niet vinden en zijn slaap niet vatten... Gister beb ik naast hem gaan liggen, dat vond hij wel gezellig zolang hij voldoende ligt had mij te zien. Pas toen ik t op gaf en weg liep (ik moest naar de wc) viel hij na een kort huiltje in slaap.

Net huilde hij trouwens ook toen ik zijn kamer uit liep, maar dat was ook n kort protest huiltje, daarna brabbelde hij nog wat...

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hopelijk voor jullie pakt hij zn slaap nu beter met minder prikkels! Vervelend he...? :(
    Jullie kunnen trouwens best op vakantie gaan hoor, maar zou dan gewoon lekker als gezin gaan zodat je je niet bezwaard hoeft te voelen als heel de dag om hem draait. Ik ben zelf ook erg geneigd om mn hele leven aan te passen, maar zo went ze ook nooit :) En je hebt je vakantie zelf ook zo nodig!

Dat jaloers zijn op anderen herken ik soms wel. Mn meisje slaapt ook absoluut niet in een ander bed, doet ook geen hazenslaapjes in de auto of buggy dus we moeten altijd naar "huis" of ergens waar haar campingbedje kan staan met eigen slaapzak etc, als ze moe is. En nee, in het zwembad wilde ze ook echt niet, zelfs niet ingepakt in een dekenttje en speentje erbij etc.. :( moeilijk he...
    Gelukkig blijven ze straks langer wakker en wordt t makkelijker!

Deel Deze Pagina