Welk huishoudelijk klusje laat jij versloffen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mellanie76, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Binnenkant van kastjes. Ik doe ze snel weer dicht. En post in mappen doen vind ik verschrikkelijk. Het ligt op stapels in een kamertje (waarvan ik ook snel de deur dichtdoe) en 1 x in de 8 maanden doe ik het in mappen. Dit duurt ongeveer 1,5 uur... blugh!!!!

2. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    De was vouwen, ver schrik ke lijk! Er staan bij mij allemaal wasmanden met schone kleding die gevouwen moet worden. Die manden kunnen zo maar 2 weken staan zonder dat ik de was vouw. Dan pluk ik er 's morgens uit wat dochter en ik die dag zullen dragen.
    De auto is ook een mini rampgebied.

Verder is mijn huis bijna altijd wel aan kant. WC's boen ik dagelijks.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    - de ramen. die zijn in zeker geen jaar meer gedaan. en de kids hadden me sinterklaas van die statische plakplaatjes en die zijn 2 weken lang, elke dag op een andere plek geplakt met als de nodige speeksel wanneer hij niet goed plakte. dat incl de vette handen.... dus je kan wel nagaan hoe mijn ramen eruit zien....

strijken doe ik gewoon niet aan.

- de was moet ik gewoon direct vanuit de droger opvouwen en wegbergen anders beland het in mijn kamer op het bed. en wanneer ik naar bed ga beland het op de grond. waar vervolgens de volgende schone was ook bij komt. weliswaar opgevouwen maar iedereen trekt zn goed er tussenuit dus na een tijdje ligt er gewoon 1 grote berg was. zo'n berg waar je vervolgens 2 uur over doet om het op te vouwen en op te ruimen. terwijl het gewoon 10 min kost om het meteen vanuit de droger op te vouwen en op te ruimen;)

- niet echt huishoudelijk maar mijn auto is regelmatig een gore vieze puinbende. van alles blijft erin achter. papieren, spullen van de kinderen en kruimels. heel veel kruimels. die rotzooi eruit halen is niet zo erg. pak er een vuilniszak bij voor de troep en een tas met zooi wat naar binnen moet en hij is leeg. maar al die kruimels uit die auto zuigen:$ wat een rotklus. het zit op plekken waar je gewoon niet goed bij kan komen met de stofzuiger. zelfs niet met de kleinste hulpstukjes. en dat kan ik niet hebben.... ben ik een uur bezig geweest met de stofzuiger en zie ik nog overal kruimels...

4. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Haha echt precies dit! :D

5. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Precies dit dus :)
    Ik ben stiekem altijd blij te horen dat meer mensen dit hebben, omdat ik me er zo slecht over voel..

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Pff ik ben ook niet in de wieg gelegd voor het huishouden. De was doen en strijken mijn God wat heb ik daar een hekel aan. Loop ook altijd achter heel erg. Ramen wassen doe ik alleen 1x in de zomer. Haha ook slecht dus. Boven stofzuigen doe ik ook veel te weinig. Ehm..dweilen doe ik ook maar 1x in de 2 weken sinds er geen huisdieren meer zijn. De wastafel poets ik ook niet zo vaak als zou moeten. Huishouden van Jan steen hier. Op speelgoed na ziet het er meestal wel netjes uit. Zorg dat alles opgeruimd is, de aanrecht altijd leeg en schoon is en stofzuig 2x per week. En toilet is schoon. Dus mensen die hier komen vinden het gelukkig netjes en schoon. Hihi

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ramen lappen en strijken.

De ramen doet mijn man en strijken alleen als ik er zin in heb. Laatst heb ik het zelfs mee genomen naar mijn moeder, die heeft er plezier in:D

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ramen aan de buitenkant zemen doe ik nooit. Mijn man doet dat meestal als hij toch met de tuinslang bezig is. Binnen doe ik wel vaker (3 keer per jaar ofzo en ooghoogte van mijn zoontje iets vaker dan de rest)
    Verder doe ik niet aan strijken tenzij het om mijn eigen of die van mijn zoon gaat. Ik strijk 1 keer per maand dan.
    Alle andere dingen doe ik wel maar niet in een bepaald schema of ritme. Meestal als ik zie dat het weer eens nodig is.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ramen en sokken uitzoeken. Die vind ik altijd apart van elkaar onder hun bed of elders en dan belanden in een mand die steeds voller wordt en hun sokkenmandje steeds leger ;)

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Strijken en de auto poetsen, beide vind ik verschrikkelijk en gebeurt dus alleen indien noodzakelijk

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Sokken laat ik uitzoeken door mn kinderen:) ik spreid ze uit over de grond en dan mogen ze memory spelen. Elk paar wat ze vinden is een punt. Loopt als een trein:D

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Mijn oudste gaat naar school, jongste slaapt overdag nog zeker 2 uur, dus dan is het prima te doen qua bijhouden. Alleen dus die was he... :D

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    In huis is er niets wat ik laat versloffen. Ik vind opruimen en poetsen gewoon heerlijk om te doen. Maar de tuin.............. o dat haat ik zo erg. Pas als het onkruid tot mijn enkels staat kan ik mezelf daartoe zetten

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Strijken, man mag zelf zijn overhemden strijken.
    Vind het eeb vreselijke rot klus.

15. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Oh jee... Meerdere klusjes. Ramen zemen staat hoog op dat lijstje. Daar heb ik echt een hekel aan... En als ik het wel eens doe, is het zo weer vies.
    De badkamer ontkalken... Vervelende klus, kan mijn zoontje er niet bij hebben, dus dat schiet er ook bij in. Boven stofzuigen gebeurt ook zelden, maar ach. Daar hebben we twee slaapkamers die we (nog) niet gebruiken, behalve als opslag.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Voor de mensen die een hekel hebben aan ramen zemen:
    Jemako! En dan de ramenset!

Douche ontkalken:
    Na het douchen je douche uitdrogen. Ik hen standaard een oude handdoek liggen.
    Minder werk dan 1 x in de zoveel tijd schrobben op je badkamer.

En wie heeft dan de tip om mijn auto opgeruimd en netjes te houden?
    Ik heb al geprobeerd:
    Iedereen direct zijn spullen mee laten nemen (gaat 2 weken goed).
    Mijn man en ik delen vanaf eind januari dezelfde auto. Zijn auto van de zaak gaat uit de bijtelling. En we hebben een gezamenlijke station gekocht. In deze auto rijd ik 80% van de tijd. Hij rijdt overdag in de auto van de zaak.
    Gisteren heeft hij heel streng naar me gekeken. Je gaat geen puinbende van die auto maken! Elke zaterdag is hij opgeruimd. Geen modderlaarzen in de auto. Niet eten in de auto. Etc etc
    Ik heb maar braaf geknikt. Help....

17. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Zelfs met Jemako vind ik ramen zemen nog erg hahaha en de deuren in huis afnemen zou ook wel vaker mogen:)

18. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.492
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ramen zemen is een klusje voor mijn vriend, dat kan ik echt gewoon niet. Strijken is iets wat hier ook nooit gebeurd, ik heb niet eens een strijkbout. Ik hang alles netjes uit dus qua kreukels valt het reuze mee gelukkig.

De badkamer & de magnetron is iets wat ik vaker zou mogen doen, maar verder doe ik alles goed en vind ik het zelfs wel leuk.

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind eigenlijk niks leuk en doe alleen het hoogstnoodzakelijke (heb wel een schoonmaakster). Het allerergst vind ik de was ophangen (heb pas sinds kort een droger) en de gevouwen was opruimen.

20. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    De was opvouwen, en in de kast leggen.
    Moet er zo echt aan geloven... 🤔

Deel Deze Pagina