Hihihi het is niet gejat hoor maar in Nederland zijn de richtlijnen zo strikt dat alle kv nagenoeg gelijk zijn
Nutrilon zei dat het gejat was, maar de rechter gaf ze ongelijk, want de 'unieke vezelmix' bleek minder uniek te zijn dat Nutrilon beweerde. Kijk hier even: Check hier uw babyvoeding op kwaliteit en prijs
Kruidvat, vanaf het begin.. (tenminste, na een paar maanden bv) Moet zeggen dat de nr 2 idd wel wat lastiger is met klontjes, maar moet je gewoon goed hard schudden. Nr 1 had minder klontjes vond ik. Maar niet vervelend ofzo.. Tja dan blijven er misschien 1 of 2 klontjes achter, boeiend. Dochter vond het allemaal prima!
Kruidvat klontert en schuimt inderdaad. En stinkt ook behoorlijk. Maar ons kindje drinkt de fles helemaal leeg en heeft nergens last van. Een tijdje Etos gegeven, veel beter van samenstelling vond ik zelf (klontert niet, schuimt niet, is wat geliger van kleur en stinkt ook niet) maar ons kindje kreeg daarvan enorme buikkrampen. Dus toch maar weer over op Kruidvat en dat gaat super. We mengen Forte en Standaard.
Hier goede ervaringen met de hypo-allergene voeding van het Kruidvat. Daar deed onze meid het stukken beter op dan op Nutrilon. Helemaal geen gedoe met klontjes. Maar het is natuurlijk al wel een poosje geleden, dus wie weet is de voeding sindsdien wat veranderd.
Dan doe je toch echt iets verkeerd tijdens het maken van de fles..... Hier zowel bij mn oudste als bij mn jongste nog nooit klonten gehad. Klontjes krijg je als het water niet warm genoeg is. Het lost dan niet goed op. Daarna roeren met een vork. Niet schudden, dan krijg je schuim. En eerst heet water en dan pas voeding. Bij voeding maken en vervolgens in magnetron opwarmen krijg je ook klonten.
Damay77, bedankt voor de tip! We verwarmen het water nu inderdaad wat langer in de magnetron en dat werkt inderdaad. Misschien dat het water gewoon te lauw was, waardoor het klonterde. Roeren met een vork gaat ook beter dan schudden merk ik en schuimt niet. Dus we gaan op deze manier verder met de flesjes klaar maken!
Is inderdaad vaak de temperatuur! Als je de fles aanmaakt op de manier die de WHO aanraadt, namelijk poeder oplossen in water dat net van de kook is, dan heb je totaal geen klontproblemen. Je moet alleen even zoeken welke verhouding heet water en koud water je nemen moet om de fles op de goede temperatuur voor je kind te krijgen. Voor het even kind is half heet half koud goed, voor het andere kind juist 40% heet, 60% koud. Je lost dan dus het poeder op in een deel van het water, en vult daarna aan met koud water.
Ik geef AH biologische flesvoeding en mijn kindje drinkt dit erg graag. Het scheelt ongeveer de helft met biologische flesvoeding van een biowinkel en imo net zo goed.
Is er een huismerk die niet klontert als de melk lauw/ koud is? Mijn dochter vindt koude melk nl ook lekker, zeker als het zo warm is...
De AH bioflesvoeding klonteren niet met lauw water. Ik geef met erg warm weer ook geen warme fles en dat gaat prima met deze flesvoeding.
Gewoon minder heet water nemen om het poeder op te lossen, en meer koud water. Dan heb je vanzelf een lauwe fles. En als je 'm 15 minuten van te voren maakt heb je dan een koude fles.
Wij gebruiken AH huismerk, werkt prima. Geen klontjes, ook niet met lauwig water, en ze drinkt het goed Wij hebben voor AH gekozen omdat we daar het vaakst komen
Ik twijfel ook of ik op huismerk van AH overga. Gebruiken nu friso comfort maar heb in het verleden bij mijn zoontje na 6 maanden het AH merk comfort gebruikt. Ik twijfel enorm want ben bang dat mijn meisje nog te jong is om van friso comfort naar AH comfort over te stappen.
Update: Ben inmiddels overgestapt op het AH merk comfort maar mijn meisje spuugt ineens veel na de voeding. De voeding lijkt ook veel dunner dan de friso comfort. Wij gaan dus maar weer terug naar de friso comfort.