Helaas deze week gehoord dat mijn vader kanker heeft. Uitgezaaid door zijn hele lijf. Hij is dus niet meer te genezen en zijn verjaardag volgende week zal dan ook zijn laatste zijn. Ondanks dat ik het niet te zwaar wil maken, wil ik hem toch iets 'speciaals' geven. Maar wat? Ergens heen gaan kan niet. Daarvoor is hij te zwak en we zijn er ook nog niet aan toe om te bespreken waar hij eventueel nog één keer heen zou willen gaan. Sowieso dringt het nog niet echt tot hem door, dus misschien valt mijn ‘speciale’ cadeau ook wel niet goed. Maar ik zou hem zo graag eens wat anders willen geven dan iets voor zijn hobby (waar hij nu ook niks meer aan heeft). Zijn kleinkinderen zijn hem alles. Iets met hen moet het dus maar worden denk ik. Maar veel verder dan een foto op canvas kom ik niet. Ik heb geen broer of zus om iets mee te bedenken, en mijn moeder wil nog van niks weten. Dus..iemand een idee?
Ik heb geen idee.. maar jeetje, wat heftig. Sowieso, maar zeker nu voor jullie. Ruim twee jaar geleden hetzelfde nieuws gekregen bij mijn vader. Van de ene op de andere dag.. bam, ziek en niet te behandelen. Ook mijn vader was te zwak om nog iets te doen. Mooie herinneringen maken zat er niet meer in. Heel veel sterkte. Ik hoop dat andere dames wel met ideeën komen..
Heftig. Sterkte voor jou en je familie! Ik zou toch kijken of je iets kan met de kinderen. Een opa boekje maken met herinneringen en dingen wat zo leuk is aan opa? Misschien van je zwangerschap een extra 3d echo maken zodat hij die kleine nog mooi kan zien (weet natuurlijk niet hoe lang hij nog heeft..) Des noods op locatie bij hem thuis, of opnemen.
Heel veel sterkte! Misschien een fotograaf inhuren en voor de laatste keer foto’s laten maken samen bij hem thuis? En deze dan cadeau geven?
Wat een verschrikkelijke berg ellende krijgen jullie te verstouwen. Ik ben er stil van en inhoudelijk reageren op je vraag kan ik even niet maar wilde ook niet zo maar wegklikken
Jeetje @Philou ook dit nog erbovenop Ik had wel twee mooie beeldjes in gedachten, maar toen ik het idee van de 3D-echo hierboven las verbleekten mijn ideeën daarbij in het niet. Lijkt me een heel waardevol kado om aan je vader te geven zo'n 3D-echo ♡ Ook hiermee heel veel sterkte de komende tijd en daarna X Edit: Mimus haar idee minstens net zo mooi. Ik zou beiden doen indien dat nog mogelijk is.
Och wat vreselijk...! Heel veel sterkte voor jullie allemaal... Misschien kun je hier nog iets mee; Alle kleinkinderen maken een filmpje waarin ze hem feliciteren, hier dan 1 compleet filmpje van maken. Een mooi sieraad met de voorletters van alle kleinkinderen er in gegraveerd. Kleinkinderen maken allemaal een klein schilderij (of 1 groot canvas waar ze allemaal iets op tekenen)
Een fotoshoot? Of als het nog gaat een dagje uit om herinneringen te maken? Een dierentuin oid. En dan uiteraard zelf mooie foto's maken. Veel sterkte!
Jeetje Philou, ook dat nog..... Heb weinig bruikbare tips voor je, al vind ik de echo met je vader er bij wel een heel goede tip. Heel veel kracht, liefde en sterkte meid!
Pfff, wat heftig allereerst heel veel sterkte gewenst! Weet niet of jullie al weten of jullie een jongen of meisje krijgen en hoe hij of zij gaat heten? (Kan me voorstellen dat dat in jullie situatie even iets anders ligt) Maar dit alvast aan je vader vertellen eventueel in combinatie met een echo samen? En voor je kinderen misschien (als dat nog kan/lukt) opa een boek geven van "opa vertel eens ..." wat hij samen met je moeder of jou zou kunnen invullen? Voor de kleinkinderen ook een waardevolle herinnering.
Jeetje, wat een verdrietig bericht en wat moet jij veel mee maken in korte tijd… Ik heb even geen inspiratie, maar als er iets binnen schiet dan laat ik het weten. Misschien iets van een film maken van je vader en de kleinkinderen voor je kinderen voor later. Waarin zij allemaal luchtige vragen stellen, echt gemaakt door de kinderen, lievelingsliedje, favoriete tv programma, lievelingsdier etc. Zou dat nog kunnen? Dit kan voor je vader een mooi moment met de kleinkinderen zijn en voor je kinderen een heel mooi aandenken voor later. (En voor jezelf ook) Heel veel sterkte toegewenst.
Ik dacht ook aan foto’s met gezin of een film maken. Hele mooie ideeën. Heel veel sterkte, zo oneerlijk ❤️
Jeetje zeg! Ook dit nog er boven op. Heel veel sterkte. En ik heb sluit mij aan bij de tips die al gegeven zijn. Iets origineels kan ik niet bedenken op dit moment.
Sterkte, ik heb er geen woorden voor Een videograaf inhuren voor de laatste verjaardag? Het kost veel geld maar deze mensen brengen emoties goed in beeld Cadeau Een echo maken samen met je vader, volgens mij zijn er ook bureaus die jullie emoties filmen Dit soort momenten kun je voor altijd terug kijken en onbetaalbaar
Als eerste: Sterkte... Wat vindt hij lekker? Waar geniet hij heel erg van? Toen mijn moeder zo ziek was.. en jarig.. hebben we de film Titanic opgezet en tijdens de film Grieks eten laten komen. Omdat ze gewoon.blij werd van die 2 dingen. Ik zou het niet zozeer zoeken in echt kado's, ik zou het.vooral zoeken in momenten waarin je hem blij.kunt maken. (En vergeet.voor jezelf vooral de.foto's niet te maken)