Mijn kinderen hadden vandaag een kinderfeestje in Monkeytown. Nu zag ik dat vooral de jongens bléven rennen en razen. Van het weekend hebben wij het kinderfeestje van onze jongste. Gewoon thuis.. Nu wordt het lekker weer en wil ik ze ook lekker even in de tuin laten rennen spelen en rommelen. Verder gaan ze een schatkist verven en versieren. Nu dacht ik eraan om die schatkistjes te verstoppen of ze een parcours te laten lopen ofzo... Maar weet niet zo goed hoe of wat? Wie heeft er een tip om naast het knutselen en spelen te kunnen doen, zodat ze even wat energie kwijt zijn. Het liefst icm met het zoeken van die schatkistjes ofzo. Ohja een speurtocht is misschien te simpel.. Want we hebben wel een grote tuin maar vooral een lege tuin. Dus is wel erg makkelijk dan. Zo'n plattegrond lijkt me sowieso niet handig en .. dan kunnen ze alsnog de energie niet kwijt.
Op die leeftijd zou ik niet teveel plannen. Zorg dat er speelgoed staat waar ze mee kunnen spelen en ze vermaken zich wel.
Speurtocht in de buurt uitzetten om uiteindelijk die schatkisten te vinden. En daarna te beschilderen. Of gewoon naar een speeltuintje in de wijk. Jongens moet je inderdaad wel wat actie geven, anders krijg je het zelf ook zwaar haha.
Ze mogen met alles spelen! Maar ik wil ze juist lekker laten rennen. En dat dan combineren met het rustige knutselen. Zit nu te denken dat ik ook de munten uit de schatkistjes kan verstoppen en er dan een wedstrijd van maak wie het snelst een muntje heeft gevonden. En ze dan omstebeurt laat rennen door de tuin. Die is groot zat om uit te razen..
Feestjes met jongens vinden hier nooit volledig in huis plaats. Ze jutten elkaar op en je hebt een bonk energie. Hooguit het eerste gedeelte (taart eten en cadeaus). Maar daarna is er hier altijd een activiteit buitenshuis. Knutselen is bij jongens even leuk. Daarna is het vechten en rennen etc. Kan je ze niet meenemen voor een speurtocht in het bos, strand, speelplaats etc? Een tuin is wel zeer beperkt. Hier gaan feestjes naar speeltuinen, bowlen, lasergamen, trampolinepark, sportvereniging, midget golf, musea etc. Ook themafeesten (met zo'n kist) komt hier voor. Recent hier een brandweerfeest gehad (incl zelf blussen, klimmen etc).
https://activiteitenbank.scouting.nl/index.php/component/k2/item/1020-Piraten_spelen Misschien staat er iets tussen. Thema piraten ivm schatkist, maar er is vast een ander thema te bedenken waar dat bij past als piraten niets is. Misschien met die spellen bv. muntjes laten verdienen ofzo. Eventueel kun je dingen natuurlijk ook in huis verstoppen en dan wel met kaart...loop je alleen het risico dat je huis daarna compleet op zn kop staat...