Sinds een aantal dagen lijkt er een plek te ontstaan op het onderbeen van mijn zoontje. Vanmorgen klaagde hij er steeds meer over, de plek is nu rood (zit een schijf onder) en alles rondom de plek is pijnlijk. In het midden zag ik dat er nu een groen/gele 'kop' op zit. In mijn beleving is het dus ontstoken en moet het open. Ik heb net een poging gedaan om het iets open te maken (ik heb er gelukkig ervaring mee in de zorg) en er kwam wel een boel groen/gele rommel uit....maar het doet hem zo zeer dat ik niet verder kon gaan. Dus toch maar de huisarts gebeld en om advies gevraagd wat nu wijsheid is Ik ben wel benieuwd nu wat ze er zo aan gaan doen, ik vraag mij ook af wat hier nu de oorzaak van is.
Wat voor advies kreeg je van de huisarts dan? En is het nu open zodat het vuil eruit kan? Ik zou mijn kindje vanavond in bad doen met badedas en dan kijken hoe het er morgenvroeg uit ziet. Is er niets verandert even langs de huisarts. Ik zou er evt. een pleister opdoen voor de nacht om het te beschermen en zodat het wat minder pijn doet.
We zijn net bij de huisarts geweest, de harde schijf moet nu eerst verweken. Het advies voor de komende dagen is het warm en soepel proberen te krijgen, dus in bad of met een warme kruik. Mocht het hier niet van verweken dan moeten we terug naar de huisarts waar het verder open gemaakt moet worden..
Zo'n plek had één van mijn dochtertjes pas geleden ook en wij hebben er een pleister met trekzalf opgedaan. Dat heeft bij haar goed geholpen.