Onze zoon van 7 jaar heeft zo'n 5 jaar geleden onze slaapkamer gekregen inclusief het belang dat wij al hadden. Ik merk nu dat het niet overal meer mooi is en daarbij is het natuurlijk nooit voor hem gekozen. Ik wil zijn kamer graag meer eigen maken, maar wel iets dat hij over 5 jaar ook nog mooi vindt. Dus geen dino behang ofzo. Iemand tips voor een stoere grote jongens kamer?
Als je dan echt iets van behang wilt met print zou ik gaan voor steen beton metaal of iets. Nu kan je het met accessoires nog maken als een semi vrachtwagen bouwverkeer kamer. En naarmate hij ouder word die vervangen voor wat meer leeftijd gewenste opties.
Als je echt iets wilt dat over 5 jaar ook nog tof is en kan veranderen. Dan zou ik gewoon voor een mooi basic kleuren palet gaan. Posters van zijn interesses erin van nu (dinos) en over 3 jaar zou je die posters weer kunnen vervangen voor iets wat hij dan leuk vind. Even een simpel voorbeeld erbij (persoonlijk zou ik niet voor deze kleur blauw gaan maar je begrijpt mn idee)
Ik heb dit behang en deze verf in de kamer van ons zoontje. 1 muur behang en de rest van de muren zijn voor de helft blauw, daarboven gewoon wit. Met houten accessoires afgewerkt en ook een beetje een dieren thema. Z'n dekbed is met dieren erop en aan een kapstok hangt een aap. Ik vind het helemaal leuk en gewoon een rustige kamer wat ook zo weer veranderd kan worden.
Bedankt voor de tips. Als we willen verven zal eerst alles gestuct moeten worden, kan natuurlijk.. maar behang lijkt me dan makkelijker en minder duur.
Wij hebben over behang kunnen verven. 1 groene muur en de rest wit. De inhoud maakt het een kinderkamer. Als je spullen wisseld krijg je weer een andere kamer. Ik zou een kleur kiezen waar hij dol op is en dan in de winkel kijken.
Ik denk niet dat dat kan. Er zit een bomen/bos structuur in en op sommige plekken is het los gaan zitten/los gepeuterd. Het verwijderen zal best een rot klus zijn en in het beton erachter zitten putjes. Ik heb ook op Google gekeken voor jongens kamers, maar nog niet gevonden wat ik voor hem wil.
Waarschijnlijk hetzelfde als hier. Luchtbellen in een gegoten beton muur? Zo'n behangstoomapparaat die er gaatjes in prikt hielp echt goed. (Hier zaten 3 dagen behang op uit volgens mij nog de jaren '70)
Hier een combinatie van grijs en groen behang. Ik zou eens bij karwei kijken, daar hebben ze veel keuze behang. Op Ali express heb ik een 5 Luik gekocht van zijn favoriete game figuur en een sticker van Mario via een andere site. Als hij dat zat is vervangen we het gewoon. We hebben donker grijze kozijnen en donker grijs meubilair, ik vind het een stoere kamer die voorlopig prima is!
Na stucen moet je het ook eerst verven. En zijn kamer is zo'n 5 bij 4 meter en dan 2,5 meter hoog. Dan dan is behangen denk ik de makkelijkste en goedkoopste manier.