Inbrekerstruc en nu alleen thuis :(

Discussie in 'De lounge' gestart door iMama, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwam net thuis van late dienst met m'n kindjes, staat er een takje rechtop tegen de voordeur. Ik weet dat het een truc is die inbrekers toepassen om te kijken of je thuis bent. Ben er nu best bang van geworden, want uitgerekend nu ben ik een paar dagen alleen thuis omdat m'n man er niet is.

Het is ook wel erg vreemd dat dit nu gebeurt want er zijn werkzaamheden in de straat dus tot een uur of 4 ' s middags rijden er continue mannetjes door de straat met van die graafmachines, heftrucks etc.
    Het kan niet van een boom afgewaaid zijn, daarvoor stond t te zorgvuldig tegen m'n deur.

Heb net de politie gebeld en die zouden er rekening mee houden in hun surveillance, maar toch heb ik er de kriebels van.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wat naar! Ik kende die inbrekerstruc niet.
    Goed dat je de politie ingelicht hebt en ik hoop voor je dat je geen inbrekers langs krijgs.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hm? Een takje rechtop? Bedoel je dat ze zien dat er wel iemand thuis is als het takje weg is gehaald door de bewoner?
    Nou je bent in dat geval toch thuis?

4. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Owhh jakkes zeg daar zou ik ook bang voor worden!! Ik kende dat trucje helemaal niet... Misschien was het ook beter geweest want nu ga ik er altijd ook letten hihi... Ik hoop voor je dat je nog een beetje lekker kunt slapen en dat je man snel weer thuis is!

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, de inbrekers zien nu dat er iemand thuis is, dus zullen ongetwijfeld niet inbreken :D !!!
    Dus de truuc is geslaagd!

Ik gebruik mijn voordeur soms drie weken niet, dan ga ik via de achterdeur... Ben wel vaak thuis. Zal maar eens gaan kijken ;)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik kende die truc ook niet hoor, maar wat beangstigend zeg! Heb je geen broer/zus/vriendin of zo die hun grote waakhond wil uitlenen? ;)

Maar juist door die werkzaamheden kunnen inbrekers makkelijk een huis in de gaten houden, het valt niemand op, de werklui zijn druk bezig en mensen in de buurt denken al gauw dat iemand die ze niet kennen bij de werklui horen. Sterkte ermee.

7. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze zetten t dan tegen je deur en kom je thuis dan valt dat takje natuurlijk om zodra je de deur opendoet.

Ik ben inderdaad thuis ja, maar weet jij veel of t een inbreker is die je huis wil leeghalen als je er niet bent of juist iemand die je s nachts wil beroven als je thuis bent (en je portemonnee dus ook)?

Niet dat er hier veel te halen valt, maar toch.
    Ben alleen met m'n kleintjes. Als er mij wat overkomt, is er niemand die nood kan slaan in huis. M'n kinderen zijn daar nog te klein voor.

Heb nu gelijk de hele boel potdicht gegooid, maar vraag me af of ik nog een oog dichtdoe vannacht. Ben bang van niet.

8. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas geen waakhond die ik kan lenen en t is te laat om mensen te gaan bellen of ze gezellig komen logeren omdat ik bang ben.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Jak wat akelig :(

Idd alles goed op slot doen en vooral geen sleutels in de deur laten zitten. Zo is er vorig jaar veel ingebroken bij ons in de wijk. Dan kunnen ze je deur gewoon open krijgen..

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hè gatsie, kun je je ouders niet bellen? Dat ze je af en toe bellen ofzo? Sterkte, ik word er nu al naar van

11. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik ben in december bijna 2 weken alleen geweest met de kindjes.
    's nachts had ik de huistelefoon op m'n nachtkastje en mijn mobiel lag ook binnen handbereik. En binnen handbereik lag ook een Maglight, handig als de stroom uitvalt/stop springt en ideaal om een klap mee uit te delen.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hihi, ik ben de ultieme trol... ik heb zin om takjes tegen voordeuren aan te gaan zetten, gewoon om een beetje te stangen.

Oké oké, ik maak mijn borst alweer nat van sommige vrouwen hier die mij gaan uitjoelen... Jajaaa, ik weet hoe flauw dat is, maar het idee is wel grappig.

Waarom denk je dat je weerloos bent? Houd je mobiel bij je, wees alert en zet desnoods een hele stapel conservenblikjes voor de voor,- en achterdeur neer. Zodra de deur open gaat, krijg je een kabaal van jewelste, ben je direct wakker en kun je jezelf en je kinderen in veiligheid brengen door een veilige ruimte (badkamer; die kan op slot) op te zoeken.

Verder weet ik niet of je sterk genoeg bent, dus ik ga je maar geen verdedigingstips geven - weet wel dat vrijwel alles in huis als wapen gebruikt kan worden.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    En hoe kunnen ze de deur open doen als de sleutel in de deur zit??

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Bah alles goed op slot doen en gsm bij je houden..

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Alles goed op slot doen, sleutels eruit. Als je een buitenlamp hebt, die aanzetten, gordijnen goed sluiten, maar een paar lampen aan laten, dan lijkt het of je wakker bent, telefoon in de buurt houden. Hopelijk kun je er wat mee.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als het een glazen ruit is, dan snijden ze een stukje ruit langs de sleutel eruit met een glassnijder, zo kunnen ze de sleutels pakken, is nog geen minuut werk voor een goede inbreker.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Daar zie ik dus echt de lol niet van in. Niets is vervelender om mensen onnodig bang te maken. Ik ben nu ook een ruime week alleen thuis geweest, had het echt vervelend gevonden als er zoiets was gebeurd. En nee, ik ben niet bang om alleen te zijn maar het idee dat er misschien inbrekers zijn die het op jouw huis gemunt hebben is toch wel heel akelig! En dan blijk je 'voor niets' bang te zijn gemaakt door iemand die het heel grappig vind om anderen angst aan te jagen.
    Triest hoor.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Kledinghanger, hand of ijzerdraad door de brievenbus!!!! Schroevendraaier tikken op de zijkant van het slot (dat gedeelte waar de sleutel in zit, ben even de naam kwijt) en het slot eruit tikken. Aan de zijkant het slot opzij wrikken met een breekijzer...

Er zijn zoveel manieren... Wanneer iemand naar binnen wilt, komt die persoon hoe dan ook binnen. Het gaat erom dat je het men zo moeilijk mogelijk maakt.

En die buitenlamp is niet slim - dan geef je ze extra licht! Men kan denken dat het je man is die zijn sleutels staat te zoeken. Een beetje inbreker heeft echt niet zo lang nodig om een huis binnen te komen.

19. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Heb je een klem op de deur? Die erop. Vrienden van ons hadden zich buiten gesloten. Wij hebben makkelijk kunnen inbreken via een stok met een lus eraan. Door de brievenbus om de klink... Deur open. Duurde nog geen 5 min en dan waren wij geen ervaren inbrekers.
    Heel veel succes in ieder geval!

Btw die tip van die blikken vind ik een goede! Nog niet eerder aan gedacht ;)

20. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Maar als je dubbele beglazing hebt toch niet? Ik vraag het me af hoor, want wij hebben een anti inbraak deur met dubbele beglazing erin.

Deel Deze Pagina