Hoi allemaal, Even stoom afblazen hoor!! Mijn dochter is sinds anderhalve week behoorlijk onrustig overdag en heeft moeite om in te slapen. Ook heeft ze veel krampen. We zijn overgegaan op de B Free fles en Infacol gebruiken we ook. Vanochtend heeft ze van 8.30 tot 11.30 gehuild.. nou ja, gekrijsd zeg maar.. en dat is niet de eerste keer deze week. Dus heb ik de dokter gebeld. Onze eigen dokter was er niet, dus naar de vervangende dokter geweest. Wat een aparte kerel! Hij kon medisch gezien niets vinden (gelukkig) wat spoedeisend is. Ik had aan de assistente al uitgelegd dat het geen spoed was, maar dat ik wel graag advies wil. Nou, hier komt ie hoor: geef maar sla-olie en bel je moeder. Serieus??? Haha, alsof mijn moeder haar door de telefoon stil krijgt hij gaf me echt het gevoel alsof ik me aanstelde, hij vond haar een gezonde en tevreden huilbaby (ja, echt een huilbaby die tevreden is..) met gewoon wat krampjes.. pfff.. heb aangeboden dat hij haar een dagje mocht hebben.. kan ie der sla-olie voeren en zijn moeder bellen terwijl hij doof wordt van het gekrijs.. pfffff.... kerels... Nou ja, ben net maar begonnen met het inbakeren (het leek me zo zielig), maar mevrouw slaapt al een uur, een record zo overdag Haha, als ik het terug lees weet ik ook wel dat ik nog wat hormonaal ben.. maar vond het gewoon een suffe ervaring!
Adem in adem uit Lastig hè soms om te weten wat het juiste is om te doen... Inbakeren lijkt wel zielig maar hier was het trouwens een groot succes. Hopelijk werkt dat!!
Ze kunnen inderdaad last hebben van krampjes, hier ook gehad en ja dan huilt ze soms een aantal uur achter elkaar. Gebeurd soms ook met nieuw eten straks (eerste hapjes). Vervelend maar verder niks aan de hand. Sorry, kan me voorstellen dat je bezorgd bent als kersverse moeder maar je hoeft niet voor elk huiluurtje naar de dokter te rennen, kan me best voorstellen dat de huisarts dit een beetje overdreven vindt
Ik vind het ook een flauwe reactie zeg. Een arts zou zich in moeten leven in een moeder met baby van een maand oud. Veel kindjes hebben kraampjes maar vaak speelt dat het meeste aan het einde vd middagen avond. Kinderen huilen dan op en aan, met pauzes ertussen. Echt als een wee zeg maar, het komt, wordt erger en neemt af. Zo zijn het huilen ook moeten klinken daarbij. Herken je dat of huilde ze in een tempo aan een stuk door? Dan zou het wel een andere oorzaak kunnen hebben. Het is erg lastig om te achterhalen wat er speelt, goed dat je er alert op bent. Mocht je overtuigd zijn dat het kraampjes zijn dan kun je even googelen op wat tips. Er zijn nog wel wat dingen die kunnen helpen.
Ze huilt echt hysterisch, en aldoor op hetzelfde tempo. Ik moet haar kleertjes uitdoen, omdat ze baadt in het zweet. Ook wel logisch na een paar uur. Het is dan ook geen huiluurtje, want die heeft ze ook wel, en dat klinkt toch heel anders. Dan kan ik haar nog troosten. Ik heb er voor mijn gevoel goed aan gedaan om met haar heen te gaan. Maar Nathalie2012, wat heb jij gedaan dan om ze te troosten, of liet je haar dan uren huilen?
Wat ontzettend vervelend zeg. Niets irritanter dan direct als bezorgde moeder neergezet te worden zonder het gevoel te krijgen dat je serieus genomen wordt. Misschien is er niets aan de hand maar wat heb je nu weer aan de opmerking om je moeder te bellen? Zo kreeg ik van mijn huisarts te horen dat wij gewoon moesten ontspannen dan kwam alles goed. Nu was het geval dat ik dus helemaal niet onzeker of wat dan ook was dus ik kon er helemaal niets mee. Onze dochter huilde ook veel, op een gegeven moment 8-12 uur per dag. En later bleek er bij haar wel iets medisch te spelen maar de eerste keren huisarts werd ik totaal niet serieus genomen. Pas toen ik niet meer ontspannen was en stennis ging schoppen.... Trek je dus niet te veel aan van deze opmerking. Heb je zelf het gevoel dat er iets medisch is? Dan terug gaan als je eigen dokter er is. Als je wel gerustgesteld bent om het onderzoek misschien wel uitgebreid gedaan is (?) dan deze arts snel weer vergeten...
Niet blijven tobben hoor! Krijsen is echt niet normaal, zeker niet uren achter elkaar. Dat wil je je ukkie toch niet aandoen? Hier ook vreselijke krampen en gekrijs tot we, na een zoektocht van gelukkig slechts 3 weken, over konden op voeding zonder koemelk. In een keer helemaal over!
Hoe vaak gebeurt dat, dat ze zo hard en zo lang krijst? Elke dag wel een keer, elke dag meerdere malen of een paar keer per week? In het laatste geval snap ik het advies van de huisarts en zal het meest waarschijnlijk zijn dat het er gewoon even bij hoort. Als het dagelijks is en zeker als het meerdere malen per dag is, hoort het er niet meer bij en zou je even goed moeten kijken wanneer het krijsen plaatsvindt en wat je verder aan signalen ziet. Kort na een voeding en veel spugen en/of veel slikken en hikken, duidt vaak op reflux. Zo'n uur tot anderhalf uur na de voeding, gepaard met trekkende beentjes en winderigheid is eerder allergie. Maar nogmaals: als ze een paar keer per week zo huilt, zou ik daar niet aan denken, enkel als ze echt dagelijks last heeft. Wat hier hielp: rechtop tegen mij aan in de draagdoek of met buikje overdwars over mijn benen als ik zat en dan wiegen.
Onze jongste had ook veel krampjes en hier hielp ABC dolphilus van Solgar geweldig. Is prijzig maar het werkt geweldig. kindjes huilen tot 6 weken het meest en dan wordt het in de meeste gevallen minder. Hier ook ingebakerd en hielp ook geweldig. Ik zou die ABC eens proberen.
Ik nam haar lekker op schoot, handje op haar buikje en dan werd ze meestal wel stil. Maar soms lieten we haar ook wel eens een half uur huilen als niks hielp en we er gek van werden. Tja wat moet je dan? Soms moet je haar even wegleggen om zelf tot rust te komen anders doe je misschien dingen waar je achteraf spijt van krijgt zoals gefrustreerd tegen haar doen.
Mijn zoontje heeft ook enorme krampen gehad vanaf dag 1.. Zo zielig. Ook veel huilen, 3 maanden lang. Ik was ook begonnen met infacol maar daar ben ik toen maar weer mee gestopt.. Ik had het geproefd en kon gewoon niet indenken dat dat zo'n mini baby zou helpen had hier ook sterk het idee dat jet averechts werkte. Ik heb hem toen vooral veel gedragen in de draagdoek en we kipkep warmte kussentje gekocht. Dat werkte voor hem echt beter dan al die druppeltjes. Als hij echt een krampaanval had wilde in een warm badje ook wel goed helpen. Toen hij tegen de 3 maanden liep zijn wij overgestapt naar een ander merk voeding en zijn wij de infacol opnieuw gaan gebruiken maar dan in de fles gebruiken. Dus niet in het mondje maar direct in de fles. Moet je de fles dan maar eens schudden en kijken wat er dan gebeurd toen werd alles een stuk beter maar het was pas echt over met 4 maanden. Ik ben overigens nooit naar een dokter geweest. Ik vond het geen leuke periode maar ik hield mij maar voor dat het vast geen jaren ging duren. Later met fruit en groente en brood heeft hij er nooit last van gehad. Sterkte!