Geen jaloezie een probleem?

Discussie in 'De lounge' gestart door xxx1976, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Stel je man/vriend wordt uitgenodigd voor een bruiloft van een goede vriendin (lees oud-medewerker) en gaat samen met een groep genodigden naar die bruiloft. Na de officiële ceremonie en etentje is er een after party, en iedereen (dus ook je man/vriend) gaat na het feest naar een hotel en de volgende ochtend richting huis (afstand +/- 210 km).

Ik vond dit prima. Maar ik krijg nu dus allerlei afkeurende reacties van mijn omgeving (o.a. van mijn ma), met name omdat ik toelaat dat hij daar blijft overnachten.

Wat zou jij in dit geval doen, wel of niet toelaten?

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Toelaten. Hij is niet mijn bezit en een wijze jongen die zijn eigen grenzen echt wel kent. Die hoef ik hem niet te vertellen.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Laten gaan, lijkt me niet meer dan gezond (je man/vriend 100% vertrouwen)

Zou voor mij nieteens een vraag zijn hoor

4. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Gewoon laten gaan!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou het ook toelaten :). Snap ook niet dat mensen in je omgeving daar wat over zeggen, is toch jullie relatie?

6. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ben jij niet uitgenodigd dan?

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Als jij er geen problemen mee hebt, waarom een ander dan wel?! Neem aan dat je je vriend gewoon vertrouwt dus ik zie het probleem ook niet..

Heerlijk dat hij een nachtje weg gaat, heb jij lekker het bed voor jezelf ;)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou hem heel veel plezier wensen :D

Snap echt niet dat wanneer jij er geen probleem van maakt en ander dat dan wel moet doen........
    Blijkbaar vertrouw jij hem, dan is het toch goed? Wat een ander daarvan vindt moet hij/zij dan maar zelf uitzoeken.

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Uhm ... Hier zou mijn partner het zelf niet willen!

Die gaat echt niet naar een trouwfeest - met overnachting - zonder mij. Dan gaat ie zelf gewoon niet, ongeacht dus wat ik ervan vind.

Moest hij er morgen toch mee afkomen, zou ik wel willen weten met wie ie dan gaat en of ik die personen ken en een beetje kan inschatten. Maar de beslissing is uiteindelijk aan hem.

Maar zeker naar een trouwfeest wil ie echt wel zijn meisje - ik dus - mee hebben :).
    En ergens blijven slapen doet ie sowieso quasi nooit. Dan rijdt ie nog liever die 200 km terug naar huis midden in de nacht, want dan kan ie tenminste in zijn eigen bed slapen (ik krijg hem zelfs niet overtuigd om na een feestje samen bij mijn ouders te blijven slapen, meneer moet en zal in zijn eigen bed slapen - samen met mij).

10. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    @sneeuwpop: hij heeft een uitnodiging gekregen en ik ken de bruid, de bruidegom en de overigen verder ook niet.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, hier echt niet.

Maar als jij het geen probleem vindt, is het geen probleem voor jullie. Jammer dat de mensen om je heen dat dan wel doen..

12. Tja, als jullie het allebei geen probleem vinden is het toch prima? Hier zou het ook niet gebeuren, omdat wíj dat niet willen. Wat anderen daarvan vinden interesseert ons niet. Als jullie je er goed bij voelen en hij graag wil gaan, is er verder toch geen probleem? Kan jou het schelen wat je omgeving ervan vindt ;)

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Dat maakt toch niet uit, als vl een uitnodiging krijgt voor een bruiloft van een collega ofzo dan ga ik gewoon mee

Maar antwoord op je vraag ik zal hem ook gewoon laten gaan, vertrouwen in een relatie is heel belangrijk;)

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Echt? Ook als je niet uitgenodigd bent? Ik heb ook wel eens een bruiloft van een collega gehad waar mijn man niet voor was uitgenodigd.. Vind ik op zich niet zo vreemd hoor.

15. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ik vind het ook maar raar dat ze jou niet mee uit nodigen ongeacht ze jou kennen of niet je bent toch de wederhelft...

Mijn man zou ook niet gaan zonder mij. Of ik dat nu wil of niet.

Maar als jullie er niks op tegen hebben moet je je ook niet verantwoorden naar de andere!

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou er totaal geen problemen mee hebben. Hier is het ook een aantal keer voorgekomen bij ons beiden. Vertrouwen hebben in elkaar is in mijn ogen de basis voor een gezonde relatie. Daarnaast ben je elkaars bezit niet, is mijn mening.
    Laat die anderen lekker kletsen.

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik vind idd het raarder om niet "uitgenodigd" te worden als dat het raar is onuitgenodigd met mijn partner mee te gaan. Ik kan me best voorstellen dat je vergeten wordt als partner om uitgenodigd te worden.

18. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Laat ik het maar zo zeggen, eigenlijk heb ik niet eens gevraagd of ik wel of niet mee mocht. Hij kreeg een uitnodiging, en werd met de overige vrienden afgesproken dat ze samen zouden gaan. Wat ik al zei, ik ken die mensen persoonlijk ook niet (goed bevriende klanten van mijn man).

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wederhelft....dit vind ik zo'n raar woord. Alsof je niet meer uit een persoon bestaat.

Sommige mensen willen alleen mensen op hun bruiloft die ze kennen. Dat betekent soms dat de partners dan niet uitgenodigd worden. Vind ik niks raars aan. Om dan maar helemaal niet gaan, gaat er bij mij niet in. Maar dat is persoonlijk.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja waarom moet de vrouw mee als de overige mannen ook zonder vrouw gaan? Ik zou niet eens mee willen na een bruiloft waar ik verder niemand ken.

Deel Deze Pagina