Wij hebben twee katers. Beide hebben we in huis genomen omdat ze anders naar het asiel zouden gaan. Een hebben we nu 5 jaar en de andere is hier nu een half jaar. Ze zijn nu 8 en 7 jaar. We hebben een grote krabpaal, vooral de oudste gebruik die veel. Ze eten goedkope brokken van de aldi, daar doen we het goed op. Felix moest de jongste van overgeven. Natvoer krijgen ze eens per maand. En grind heb ik ool van de aldi. Onze katten zijn geholpen en komen buiten, vooral de oudste is een echte buitenkat en lijkt net een hond. Als ik boodschappen ga doen of zoon naar psz brengt dan loopt hij met ons mee
Wij geven alleen royal canin tegen blaasgruis. Na 7 jaar goedkope brokken en natvoer kreeg een van onze later mega blaasproblemen. We zijn nu net zo duur uit met de royal canin als met nat- en droogvoer samen.
Hier een kat en poes, hier is de poes liever.. Onze katten krijgen duur voer, maar dat is op advies van de dierenarts. Anders wordt onze poes vaak ziek.
Op pak voer staat wel voor welke leectijd het is, als ze groeien hebben ze meer eiwit nodig. Na castratie moet je wel echt volwassen voer gaan geven met minder energie en afgepaste hoeveelheid geven, anders worden ze makkelijk heel dik Of je alleen droogvoer geeft of afwisselt met natvoer kan je zelf voor kiezen. Natvoer vinden ze vaak lekkerder maar is duurder en ruikt meer op de bak. Hier krijgen ze alleen droogvoer, heel soms nat. Maar ken ook iemand waar kat heel slecht drinkt en steeds problemen heeft met blaas/nieren die vanwege veel vocht alleen natvoer geeft. Kittenentingen zijn verstandig om te doen inderdaad, ongeveer met 9 en 12 wkn. Ook ontworming meenemen bij dierenarts, meestal krijgen ze dat uit het nest via de melk mee. Vlooientijd loopt beetje af nu maar wel goed om te checken. Toen ik mn kittens kreeg zaten ze onder... als je daar niet gelijk bij bent kan het naar worden. Pipetje van dierenarts en was klaar Grit ben ik erg fan van biocat groen, maakt mooie klontjes en duurt lang voor je het ruikt.
Hier een poes en een kater welke beide sinds kitten al bij ons zijn. De poes is veel liever en aanhankelijker, de kater is wat dat betreft echt een stoere vent en voelt zich volgens mij te goed om te knuffelen . Hij komt wel even een aai halen als hij langs loopt maar verder ook niet, de poes is het tegen over gestelde. Die zit het liefste de hele dag op schoot, loopt de hele dag achter mij en dochter aan. Soms tot irritant aan toe . Wij hebben een kattenbak op zolder staan met, gewoon een goedkope bak van een euro of 10) met daar in een soort van crystal kattenbak vulling (Tigerino kattenbakvulling goedkoop bij zooplus: 5 l Tigerino Crystals 2 + 1 actie!). Wereld spul vind ik het! Je gebruikt er veel minder van en je ruikt echt helemaal niets. In de avond even drollen scheppen en je hebt echt geen last van de geur. Met betrekking tot eten vind ik het belangrijk dat mijn katten goed voer krijgen, ik eet zelf ook niet elke dag junk voer dus dat krijgen mijn katten ook niet. Sinds kitten krijgen ze dus Royal Canin. Ik bestel dit altijd in een grote hoeveelheid online samen met het kattengrind waardoor het echt niet heel veel duurder is dan die supermarkt troep . Als kitten gebruikte ze de krabpaal heel veel, ik had gewoon een kleine simpele krabpaal, dat kan ik wel aanraden wanneer je niet wilt dat je banken als krabpaal gebruikt worden. Een mandje hebben we hier ook en in de winter heb ik zo een mandje aan de verwarming hangen daar zijn ze niet weg te krijgen wanneer het wat kouder is. Als laatste moet je inderdaad een reismandje hebben voor onder andere bezoekjes aan de dierenwinkel. En persoonlijk raad ik iedereen aan om een plantenspuit in huis te halen, er zullen hier heel veel mensen dat zielig vinden maar hier heeft het enorm geholpen. Wanneer de kleintjes iets deden wat niet mocht kregen ze een klein spuitje water en al snel hadden ze door dat ze dat dus niet mochten doen. Ik heb nu katten die alleen op de bank komen als ik aangeef dat dit mag ook komen ze bijvoorbeeld nooit op de aanrecht. Heel veel succes en vooral plezier alvast!!
Mijn ouders hebben net nieuwe kattenbakken gekocht. Dit zijn kattenbakken met een luikje ervoor en een filter bovenin, sinds deze in gebruik zijn, ruik je helemaal niks meer. Uiteraard moet je het wel schoonhouden, maar met de "gewone" bak ging het meteen ruiken.
NOOIT WHISKAS geven. Whiskas bevat zoveel zout dat je kat er blaasgruis van gaat krijgen op den duur. Wij geven Royal canin urinary omdat onze kat blaasgruis heeft gehad niet van whiskas maar van ander goedkoop voer toen der tijd. Verder als je een kitten neemt kun je gewoon de kittenbrokjes van perfect fit kitten geven. Als ik jullie was zal ik wel een krabpaal halen katten slijpen graag hun nagels en heb je geen krabpaal gaan je meubels of je behang eraan. Kattenbak kun je met kap en zonder kap, sommige katten vinden met kap eng, en de stront lucht blijft er onderhangen waardoor de kans groot is dat ze het voor de bak gaan doen. Wij zelf hebben 2 katers en hebben een poes gehad, uit mijn ervaring zou ik dus zeggen neem een kater maar dat ligt aan jullie. Laat ze wel met ongv 6 maand castreren om sproeien te voorkomen. Verder als je een kitten hebt, probeer die uit zich zelf bij je te laten komen. Hoe meer je ze gaat pushen des te minder knuffelig ze worden (boven buren hebben er 4 buurvrouw moet en zal ze vast houden en hebben nu bange katten) Hoop dat je er iets aan hebt.
Wij hebben nooit een plantenspuit gebruikt en die katten van ons luisteren als honden. Geduld en tijd doet een hoop!
Royal Canin Sterilised. Verder af en toe vers vlees van Smuldier (diepvries supermarkt). Wij hebben een je-weet-welkater van nu 1 jaar oud. Voorheen hadden we een kater en een poes. Verder hebben wij een krabton en een dichte kattenbak met luikje. Grit laten we bezorgen door Zoo Plus. We hebben altijd Tigerino.
Wij hebben momenteel 6 katten (ik fok ragdolls). Ze krijgen hier Catlovers Gold en Orijen brokvoeding. Daarnaast krijgen ze almo nature/felina porta blikvoeding. Verder hebben we een waterfontein staan, zodat ze de hele dag beschikken over drinkwater. Een krabpaal is enorm belangrijk om te hebben. Dit hoeft echt niet zo'n enorm grote te zijn als ik heb staan, maar het is wel belangrijk dat ze zich minimaal kunnen uitstrekken om te krabben. Daarnaast een kattenbak met grit. Persoonlijk heb ik het liefst klontvormend (dit schep ik dan dagelijks uit). Het hoort echt niet te stinken als je katten in huis hebt; met twee moet het nog makkelijker zijn om alles schoon te houden.
Hier 1 kat van 7 jaar die heeft wat nierproblemen daarom laat ik hem ook niet naar buiten. En nu ook een kitten nu al bijna 6 maanden. Ik zou zelf altijd voor een kater kiezen wel laat ik ze helpen. Hier staan hun mandjes op de hondenbench vinden ze helemaal geweldig liggen ze wat hoger en kunnen ze goed rondkijken. We hebben twee kleine krabpalen helaas geen plek voor 1 grote. Hier krijgen ze smorgens als ml uit bed komt 4.30 handje brokjes per kat dan om 16.30 natvoer en om 21.00u nog een handje brokjes. Ze weten ook precies wanneer ze eten krijgen. Natvoer whiskas en brokjes perfect fit in home werkt namelijk perfect bij mij kat met nier problemen. Tuseendoor krijgen ze ook nog 1a 2 x per dag snoepjes.
Ik geef mijn poes al van kitten af aan Royal Canin. Eerst Royal Canine Mother & Babycat, daarna Royal Canin Kitten en toen overgegaan op Royal Canin Hair and skin (ze is deels pers en heeft een hele dikke vacht dus vandaar dat we voor hair en skin zijn gegaan). Poes vindt de brokjes heerlijk en ze doet het er uitstekend op. Dierenarts vindt haar er erg goed uitzien. Natvoer geven we haar niet, op advies van de da. Daar zit vaak teveel zout in, het is slecht voor het gebit en in de brokken zitten alle voedingsstoffen al. Bovendien gaan ze juist van dat natvoer zo stinken op de kattenbak (kan ik merken wanneer we op de katten van de buren passen). Kies kwalitatief goed voer. Lijkt in eerste instantie duurder maar ze hebben er minder van nodig en het is gewoon beter voor de kat. Ik bestel altijd grote 10-kilo zakken via Zooplus.nl. Dat scheelt vele euro's in vergelijking met de winkel. Daar kan je ook heel veel krabpalen, mandjes, speeltjes en kattenbakken vinden. Je hebt sowieso een kattenbak nodig. Wat voor kattenbak.... dat is ook een beetje aan jezelf. Ik zou wel een met kap doen, sommige katten graven nogal enthousiast of gaan op het randje zitten (en dan maar afwachten of dat goed gaat). Kijk eens rond wat er allemaal is zou ik zo zeggen. Krabpaal aanschaffen? Doen! Wij hebben zoiets in de kamer: Trixie krabpaal "Alicante" | zooplus.nl Als kitten heeft onze poes er wat op af gespeeld zeg. Nu speelt ze er nog wel eens op en ze heeft een lekker plekje om te liggen en haar nagels te scherpen. Daarnaast hebben we boven nog een extra krabpaal, gewoon een enkele krabstam. Dat vindt ze ook fijn. Extra voordeel is dat je ze bij de krabpaal kan zetten wanneer de nagels in de bank worden gezet. Zo heeft onze kat geleerd dat de krabpaal is om de nagels in de zetten en dat de stoelen en banken daar dus niet voor zijn. Mandje zou ik ook aanschaffen, katten vinden het fijn om meerdere plekjes te hebben om te liggen. Poes of kater... Maakt naar mijn mening weinig uit. Ligt aan het karakter van het beestje en hoe je het opvoedt. Katers zijn over het algemeen iets liever en knuffeliger naar mensen toe maar onze poes is bijvoorbeeld een een knuffelkont die al knort als je haar alleen al aankijkt. Kies een beestje waar je een goed gevoel bij hebt. Nadeel van katers is dat ze kunnen sproeien maar dat kan vaak voorkomen worden door ze op tijd te laten helpen. Poes laten helpen is iets duurder maar daar zou ik het niet voor laten. Het is slechts een éénmalige ingreep.
Hier een zwervertje van 2 maanden in huis erbij genomen. Eet gewoon met onze andere drie katten mee (blik en droogvoer van de Aldi en resten van ons eten). Ze zijn eigenlijk 90% van de tijd buiten, maar ik heb ook een kattenbak binnen voor de zekerheid.
Goedkope krabpalen (o.a. ze hebben nog wel meer) kun je vinden bij witjes verzendhuis. Daar zijn ze vele malen goedkoper dan bij welke dierenwinkel dan ook (ook andere online zaken). Verzenden is gratis volgens mij boven een bepaald bedrag. Ik heb er al 2x een krabpaal gekocht (krabpalen gaan nogal snel bij mij ).
Super al deze info daar heb ik wat aan ! En hoe kan je ze leren dat ze hun behoefte doen op de bak? Is daar nog een bepaalde manier voor ?
Hier 2 poesen. Ze krijgen beide purina one voor gesteriliseerde katten te eten. Met een 3 kilo zak doen we ongeveer 4 weken. Zo'n zak kost 18,- bij ranzijn. (Ook te koop bij bijvoorbeeld welkoop en zelfs in de supermarkt) Ze krijgen ongeveer 2x in de week een half zakje whiskas nat voer. (Dus ik verdeel 1 zakje over 2 bakjes) Verder hebben we 2 krabpalen in huis en 2 kattenbakken. Dit hadden we ook al toen we 1 poes hadden. Boven en beneden. Die kattenbakken scheppen we elke avond uit, en elk weekend gooien we hem leeg, sopje er door en nieuw grit. Dan heb je nog een reismandje nodig, voer/water bak, aanschafkosten, dierenarts kosten. En misschien wel een borstel,bandje,riempje,speeltjes, noem maar op. En als je pech hebt heb je ook nog nieuwe meubels nodig Wat betreft je vraag over op de kattenbak, als het goed is zijn de meeste kittens al zindelijk voordat jij ze in huis krijgt! Dat werkt anders dan bijvoorbeeld een pup ze zijn zoooo leuk!!
Ik heb andere reacties niet gelezen maar dit is wat ik kan vertellen. Wij hebben een kater, gehaald toen hij 7 weekjes was. We hebben voor hem voer van Hills. Duur voer maar in mijn ogen goed voer waar ze niet zoveel van hoeven te hebben. 1x pw krijgt hij een zakje nat voer ( ook van hills ).. de rest brokjes. 1x pw krijgt hij snoepjes. We hebben voor hem een krabpaal, een kattenbak die wel wat lucht weg filtert, een mandje en voerbakjes. Ook nog een borstel, kam, reismand, speeltjes en ik zal vast en zeker nog wat vergeten. Dierenarts kosten vallen over het algemeen wel mee. Hier de spuiten jaarlijks nog geen 50 euro. Ontwormpilletjes geven we hem om de 3 maanden. Ik koop ze steeds met 2 en dat kost geloof ik nog geen 20 euro.. We verschonen de bak regelmatig. 1-2 keer per week. We houden hem binnen en gaat alleen naar buiten in de achtertuin als wij thuis zijn ... hij loopt niet weg. We hebben hem laten helpen want katers sproeien nog wel eens. Hier gelukkig niet gehad.. wel af en toe geplast in huis maar na het helpen was het over. Of je voor een poes of kater moet gaan... mij zou dat niet veel uitmaken. Wij hebben een kater omdat de kat die wij nou eenmaal mooi vonden een kater was.. was het een poes geweest, was het ook goed.. thuis hebben we alleen maar poezen gehad. Hier was de kat al zindelijk toen we heb kregen en hebben we hem telkens naar de bak verwezen... Hij heeft een enkele keer in huis geplast maar dat was heel sporadisch en vaak onze eigen schuld... haha..
Een krabpaal is wel slim als je wilt voorkomen dat de kat zijn nagels ergens anders aan scherpt.. Zachtvoer zou ik zo min mogelijk doen. Er zitten amper voedingsstoffen in omdat het voornamelijk water is en naarmate je de tanden niet poets veroorzaakt het erg snel tandsteen en ellende Wij voeren verder lidl brokjes. Droge brokjes. Elke dag weer Onze katten krijgen 1 keer per week vers vlees van de dieren die wij geslacht hebben als lekkers voor erbij.. Kattenbak hebben wij niet. Onze katten doen alles buiten. Daarvoor had ik de gellica bolletjes van versele laga. 10 euro ongeveer per kat voor 1 maand per bak. Dus opzich niet duur en hij stinkt niet.
Grappig dat de meningen zo kunnen verschillen over blikvoer. Hier 4 katten, 2x kater en 2x poes van 9, 5 en 2 jaar. Verschil qua aanhankelijkheid verneem ik niet, de katers zijn wel veel meer beneden als er bezoek is. Voer, minimaal 5 dagen rauw, meestal KVV regelmatig prooidiertje of samengestelde maaltijd met bot, vlees en orgaan. Brok dat in huis is, Freitags best Meal, krijgen ze amper Blik, voor het geval het vlees niet ontdooid is, wel kies ik voor blik zonder graan en suiker. Aan senioren en kittenvoer doe ik niet. Kittens breng ik zo snel mogelijk naar de dierenarts voor castratie, meestal worden ze met 3-4 maanden geholpen. Krabpaal zeker in huis, heb ivm opvang dierenbescherming goedkope palen via ebay.de
Wij hebben 12 katten en 11 ervan krijgen alleen vers vlees. 1 kat vertikt dit te eten en krijgt brokken. De katten op vers vlees stinken nooit op de kattenbak, hun poep ruik je gewoon niet. De poep van de kat op brokken meurt verschrikkelijk. Geur heeft dus vooral te maken met wat je ze te eten geeft. Geef je ze troep (daaronder valt voor mij alles wat je in de supermarkt en de normale dierenwinkels kan kopen. Maar eigenlijk alle brokken, want daar zitten granen in en dat is gewoon niet goed voor katten) dan stinken ze, geef je ze wat ze van nature ook eten ruik je ze bijna niet. Wij gebruiken voor de kattenbakken op zolder cat's best, geweldig spul maar erg veel uitloop en beneden gebruiken we sivocat super soft met babypoeder, omdat die ene dus zo meurt hahaha. Krabpalen worden hier veel gebruikt, zowel om te krabben als om in te slapen. Enten doen wij niet meer, alleen de eerste kittenentingen krijgen ze en 1 herhaling met 1 jaar. Verder is elk jaar enten eerder schadelijk en totaal onnodig. Maar hier komen ze ook nooit buiten.