Wie heeft een leuk idee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moppiemuis, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb de oude blank gelakte salontafel van mijn ouders gekregen, maar het gelakt eiken past niet bij ons interieur, wat kan ik ermee doen?

We hebben een donker grijze bank, een zwartbruine tv kast en aubergine vloerbedekking. De muren zijn licht.

Verder hebben we een dressoir in grenen kleur die ik ook ooit wil kleuren en nog meer zwartbruine meubels en een paar witte.

Ik wil geen was gebruiken, net blad moet goed slijtvast zijn, maar hoe pak ik dat aan? En wat voor kleur en techniek?

Ik heb dit nog nooit gedaan en heb geen ideee waar ik moet starten!

(Op de foto staat hij nog niet bij ons thuis)

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou hem licht maken, staat denk ik ook leuk bij de andere donkere meubels?

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja ik zat zelf ook aan licht te denken, maar hoe? Dekken verver? Kaalschuren en kalkwas?
    Ik vind was dus geen fijn idee, maar word glad egaal verven wel mooi?
    Of beitsen?

4. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik zou even kijken hoe de verhoudingen zijn in je woonkamer en afhankelijk daarvan voor wit of zwart/bruin gaan. Maar ik kan niet inschatten hoe licht of donker jou woonkamer nu is.

En verder zou ik je tafel heel goed schuren en echt alle lak eraf halen en dan een goede lak of beits erop. En als je hem wit maakt even kijken wat handiger is en slijtvaster is.
    Succes

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Dankjewel!
    Als ik naar de rest kijk en ons huidige tafeltje, zou ik graag voor wit gaan, niet voor donker, want dan wordt het inderdaad heel donker!

Maar de vraag is dus vooral, hoe pak ik het aan? Welk materiaal gebruik ik er voor?
    Als ik hem wil verven met 'gewone' dekkende verf, hoeft hij niet helemaal kaal, bij beitsen of krijtverf weer wel.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik denk dat ik hem gewoon licht op zou schuren en een witte verf er overheen gooien. Ik heb weleens wat gelezen over Annie Sloan verf, volgens mij is daar ook een topic over...

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou hem goed schuren en dan in de kleur lakken die je graag wilt. zoals ik het lees zou ik ook voor wit gaan.
    en dan goed aflakken daarna zodat hij krasvrij blijft.

8. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dit :)

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014