Onze twee katten krijgen al jaren Royal canin-brokken. Maar eigenlijk vraag ik me af of het echt zo duur moet zijn, dat kattenvoer. We zijn nu iets van 60 euro per maand alleen aan brokken kwijt. Het hoeven van mij echt geen brokken van de Lidl te zijn, maar er moet toch ook iets redelijks te koop zijn wat er een beetje tussenin zit? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Wij hadden eerst altijd Sanabelle, dat beviel heel goed. Alleen voor 5 katten wel heel erg prijzig. Ook Smolke viel goed in de smaak, maar ook te prijzig voor 5 stuks. Nu al een hele tijd Smilla, en eigenlijk ook geen klachten over. Alle 5 zijn ze er gek op, ze hebben een mooie vacht en geen gebitsproblemen (op eentje na, maar die is ondertussen ontdaan van al zijn tandjes ). We bestellen ook altijd via zooplus.nl, scheelt een hoop!
Hier toch wel bijna altijd whiskas. Vaak wat anders geprobeerd maar de huismerken et ze echt niet... Tot 5 jaar geleden jarenlang royal canin maar dat was omdat onze andere kat dat nodig had voor zijn nieren. Sinds die is overleden geen royal canin meer want degene die we hadden was echt duur en deze heeft het niet nodig.
Wij hebben ook totale canin. Heb ook vaker gekeken naar andere merken, de 2 katjes lusten alles dus dat is geen probleem. Bij het goedkope voer zit veel graan in en dat kunnen ze niet verteren dus hebben ze meer nodig en gaan meer ruiken. Het betere voer zit snel weer aan de duurdere kant dus vandaar nog sreeds hetzelfde. Lees mee misschien nog iemand ideeën.
Hier krijgen de dames al jaren naar volle tevredenheid Purina One. In een vroeger leven gaf ik ook Royal Canin. En van de zusjes kreeg blaasgruis en dus speciaal voer. Dit heeft ze 2 jaar gehad en toen ben ik langzaamaan terug overgestapt naar Royal Canin, speciaal voor urinewegengevoelige katten. Helaas kreeg ze terug blaasgruis en dus weer op dieetvoer. Na een halfjaar ben ik Purina One gaan proberen. De normale Adult variant, rund/kip of zalm, ze vonden het allemaal heerlijk. En het mooiste was, de blaasgruis bleef weg. Ook een hele fijne bijkomstigheid; door het dieetvoer voor blaasgruis was onze poes erg aangekomen. Door de overstap naar Purina One viel ze weer af naar een normaal gewicht.. De lady's zijn nu bijna 17 jaar en krijgen inmiddels Purina One voor senioren en doen het er nog steeds erg goed op. Eèn van m'n meiskes wordt wel echt een omaatje, de andere kun je tegen een vreemde rustig zeggen dat ze 8 is, dan geloven ze me zonder twijfel....
Vergelijk niet alleen de prijs per kg, naar ook eens de prijs per dag. Dus hoeveel voer moet je geven van merk a en hoeveel kost je dit. Vergelijk dat met merk b. Vaak moet je van een goedkoper merk meer voeren. Of kijk hier eens naar. Wat is een goede brok | voerwijzer.com
Ik geef iams. Maar ze moet over op dieet voer ivm blaas problemen. Maar ze is nogal kieskeurig voer van de dierenarts (Hills heette dat volgens mij) vond ze niet lekker. Ik hoor wel vaak dat er meer voedingsstoffen in voer als Royal canin en iams zit en dat ze er minder van nodig hebben. In verhouding zou je dan goedkoper uit zijn. Maar of dat ook echt zo is, geen idee.
Onze katten aten altijd Royal Canin maar eten nu Iams voer. Eens bij de Jumper gaan kijken, heel veel merken in alle prijsklasses!
Onze kat krijgt brokjes uit de supermarkt, van het merk Tom Poes. Hij doet het er al negen jaar prima op!
hier krijgen ze kvv. smuldier afwisselend met andere merken. ik ben voor 2 katten, 20 euro per maand kwijt. ze vinden het super lekker, doen het er goed op, weinig ontlasting wat nauwelijks ruikt. 1 kat moet eigenlijk blaasgruisbrok hebben maar doet het super op het vlees.
KVV. Allemaal, ook de honden. Hebben nu een aparte extra vriezer dus kunnen heel veel rollen inslaan.
Onze katten krijgen OK brokken. 14.99 voor 15kilo.. Ze zijn er gek op. Heb toen bij de dierenwinkel gevraagd of deze brokken wel goed waren en volgens die man zijn de brokken vergelijkbaar met whiskas alleen dan huismerk. Mij maakt het verder niet uit als ze het maar eten.
Wij geven steeds wat anders eigenlijk, maar meestal de brokken van perfect fit, die hebben allerlei verschillende lijnen voor de behoeftes/leefstijl van de kat. Maar ook vaak whiskas, af en toe Royal Canin, maar soms ook gewoon een zak van een supermarkt huismerk. De katten vinden het een lekkerder dan het andere, dus daar pas ik het dan ook op aan.
Royal canin, daar doen ze het toch het beste op. We kopen altijd zo'n grote zak van 10 kilo voor iets van 50 euro en daar doen we dan 2.5/3 maanden mee met 2 katten. Ongeveer 2 keer per week krijgen ze iets van blikvoer van whiskas/gourmet oid. Gewoon omdat ze dat lekker vinden. Ze hebben het niet nodig.
Wij kopen royal canon bij zooplus, 5 euro per kilo( 10 kilo voor 50,- ), dat vind ik wel meevallen gezien een merk als Felix ook al tussen de 2,50-4 euro per kilo kost.
Voor onze poes staat nu in de voorraadkast droge brokjes van Whiskas en zakjes natvoer van Felix. Wij kopen altijd verschillende soorten kattenvoer. Ze eet ook verse runderhart.
Ben onlangs van Acana overgestapt op Granatapet. De laatste is wat voordeliger (ik koop het bij Zooplus). Beide zijn graanvrije brokken. Heb hier 5 katten rondlopen en ze eten het allemaal graag.
Wij zochten ook een 'tussenmerk' en zijn uitgekomen op Iams. Daar zijn we heel tevreden mee! Die brokjes hebben relatief veel vlees in plaats van vooral tarwe, maar zijn qua prijs niet zo héél erg duur. We kopen het bij de Intratuin, daar staat op zaterdag heel vaak een promotiemeisje van Eukanuba (waar Iams ook bij hoort), waarbij je dan zomaar 20% korting op je aankopen krijgt, heel handig