Hier caro croc. 48 voor 15 kg geloof ik , we doen er ruim 3 maand mee. Beide poezemeisjes eten het altijd met smaak en hebben hele dag door brokken staan. Bevalt goed, ze zitten mooi in hun vel en de kattenbak stinkt niet erg. Ze krijgen verder niets extra's, enkel zo nu en dan wat snoepjes.
Frits krijgt brokjes in saus of paté van het jumbo merk, en mitsy krijgt senior paté van het jumbo merk of van gourmet gold. En brokjes hebben ze senior van Felix, en purina senior. Darko de hond krijgt brokken van aveve, en diepvriesvoer, hart of lam en rijst. En snoepjes vinden ze van catisfaction het lekkerst, en mitsy krijgt iedere dag een cupje (ja ze wil geen schoteltje, alleen vers uit het cupje...) Koffiemelk.
Hier lidl brokken. Andere eet die niet. Hij is nu zo'n 14/15 jaar.En heeft een ongeluk gehad. Waardoor zijn kaak gebroken was. En nu kan die alleen geweekte brokken eten of vlees.
Almo Nature. Ik was op zoek naar een vergelijkbare variant van Royal Canin omdat één van onze katten maar weinig merken verdraagt. Ik heb afgelopen keer van Almo Nature een zak van 12 kg voor 41,70 gekocht bij Zooplus. Was wel inclusief 5 euro korting en 3% spaarplan korting maar dan nog scheelt het wel wat.
Ohja en de keus van Orijen is omdat er geen toegevoegde dierlijke bijproducten inzitten. Het zit boorden vol groente fruit en vlees. en ZONDER granen en vulmiddel.. Wij willen ook goed en gezond eten dus waarom onze huisdieren niet Orijen kattenvoer is ideaal voor katten van alle rassen en groottes, het bevat geen plantaardige proteïnen of dierlijke bijproducten. Orijen kattenvoer is voeding zoals door de natuur voorgeschreven. Samenstelling: Vers kippenvlees (20%), gedroogd kippenvlees (15%), verse kippenlever (4%), verse hele haring (4%), vers kalkoenvlees (4%), gedroogd kalkoenvlees (4%), verse kalkoen lever (3%), verse hele eieren (3%), verse gratenvrije snoekbaars (3%), verse hele zalm (3%), vers pluimveeharten (3%), kippenkraakbeen (3%), gedroogde haring (3%), gedroogd zalm (3%) , gevogelte leverolie (3%), gevogelte levervet (2%), rode linzen, groene erwten, groene linzen, luzerne, yam, erwtenvezels, kikkererwten, pompoen, spinazie, wortelen, rode appels, Bartlett peren, veenbessen, kelp, zoethout, engelwortel, venkel, goudsbloem, zoete venkel, pepermunt blad, kamille, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijn. VERS GELEVERD - vrij van conserveringsmiddelen en nooit bevroren. Additieven: Nutritionele toevoegingsmiddelen: Vitamine A (15.000 IE/kg), vitamine D3 (2000 IU/kg), ijzer (40 mg/kg), jodium (3 mg/kg), koper (13 mg/kg), mangaan (14 mg/kg) zink (150 mg/kg), selenium (0,3 mg/kg). Conserveermiddelen: Vitamine E
Ik gaf ze een tijdje Royal Canin, werd te duur en toen overgestapt op Perfect Fit geloof ik, financiële tegenslag gehad toen werd het Felix. Nu koop ik van alles en nog wat, dus als ik bij de Lidl ben koop ik Lidl, Ah koop ik AH voer etc. Ze luste werkelijk alles behalve Whiskas.
Royal Canin, en dat speciaal de versie voor geholpen katten . Kopen het bij de Jumper. Verder af en toe vlees van Smuldier (diepvries supermarkt).
Ik weet niet of het al een keer gezegd is.. Maar als je Royal Canin voer koopt via zooplus.nl scheelt het je een hele hoop! Daar hebben ze ook nog regelmatig dat je er iets bij krijgt om te proberen.. Wij geven onze kat Sterillised Kitten voer van RC en dat kost per 4 kg 29,90 maar als je dan bijv. 2x4 kg koop kost het 56,90.
Onze kater krijgt alleen maar Royal Canin. Hij heeft last van blaasgruis en als hij goedkoper voer krijgt dan merk je direct het verschil met een hoge dierenarts rekening erbij kado. Gelukkig valt de prijs wel mee, aangezien we altijd een 10kg zak kopen. Hij doet daar bijna een jaar mee en kost dan per maand maar zo'n 5 euro.
Ik voer onze Maine coons sanabelle grande. Voorheen almo nature, maar die werd, net als alle andere merken gewoon in zijn geheel doorgeslikt waardoor ze tandsteen kregen. Daarom doe ik er op 1 zak ook nog een halve zak hills anti tandsteen door. Ze doen het er op zich prima op. Ik betaal iets van 150 euro voor 2 zakken sanabelle en 1 zak hills en doe er ongeveer 2,5 maand mee. Ik zou wel liever ander voer geven, bijvoorbeeld graanvrij of alleen maar KVV, maar dat voer is zooooo duur met Maine coons omdat ze veel eten, en KVV willen ze echt niet. Dus dan is dit de beste optie.
WoW, wat een boel tips! Ook veel merken waar ik echt nog nooit van heb gehoord. Ik ga eens even wat uitzoeken en vergelijken. Erg blij mee!
Ik kocht eerst altijd Royal Canin bij de dierenwinkel of bij zo'n tuincentrum. Tot ik Zooplus.nl ontdekte. Koop je zo'n zak van 10 kilo (of 2x 10) dan scheelt dat letterlijk euro 's per kilo. Ik koop voor mijn poes ongeveer 2x in het jaar voer. Wordt nog thuis bezorgd ook Een deel doe ik in een ton en de rest van de zak plak ik eerst weer dicht. Werkt prima.
Zooplus is inderdaad een stuk goedkoper. Ondanks dat wij 2 noorse boskatten hebben eten ze gewoon felix brokken, wij hebben eigenlijk alles geprobeerd en de ene kat spuugde van alles behalve felix.
Voor onze ene poes hebben we royal canin, maar dat is dieetvoer vanwege haar nieren. De andere kreeg eerst altijd whiskas maar als ze op de bak had gezeten stonk het zo erg... Nu overgestapt op smilla sensible. Is nog gtoedkoper dan whiskas volgens mij maar ze doet het er veel beter op en stinkt een heel stuk minder. Ik bestel voor beiden poezen bij zooplus. Scheelt voor de royal canin al 9 euro in vergelijking met de dierenarts.
Mijn kater kreeg een tijdje dieetvoer omdat hij af moest vallen (via de dierenkliniek waar ik werkte, ben even de naam kwijt). Nu krijgt hij Purina One. Ik wissel tussen Indoor cat en Sterilised cat. Ben ik heel tevreden over eigenlijk.
Hier 2 katten op Royal Canin, vinden ze het lekkerste. Vind het niet erg om wat meer geld aan de katten uit te geven, ze doen het er goed op en vind het belangrijk dat ze geen rotzooi binnen krijgen. Ook heeft er 1 van de 2 een allergie en met goedkope brokken/vlees is het raak. Hier krijgen ze ook natvoer puur als lekker toetje, merk wat we geven is applaws. Ik koop alles via zooplus en dit scheelt veel geld vergeleken met de dierenwinkel hier, voor een zak brokken is het verschil rond de 10euro!