4 jarige wil steeds alleen maar mama aandacht...herkenbaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luun, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Mijn oudste zoon van 4 is super aanhankelijk en wil continue met mij spelen. Nu speel ik ook graag met hem (treintjes, auto's, boekjes lezen enz), maar natuurlijk kan dat niet de hele dag door. Maar hoe lang ik ook met hem speel het is nooit lang genoeg. (ook nu staat hij naast me of ik kom spelen en nu kruipt hij op m'n schoot) De hele dag trekt hij aan me en ik heb het gevoel dat ik hem steeds afwijs als ik een was moet opvouwen of zo. Dan komt hij ook weer op m'n schoot zitten of hangt aan m'n arm of gaat tegen m'n rug zitten. Ik wordt er soms kribbig van en dan voel ik me weer schuldig. Ik heb ook nog een 2 jarige en een 7 maand oude baby waar ik tijd aan moet besteden. Klinkt dit herkenbaar? En spelen jullie ook auto's en treintjes met jullie kinderen? En voelen jullie je ook vaak schuldig als je niet al je tijd aan ze kan besteden?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik speel zeker wel met mijn dochter, maar ze kan ook heel goed alleen spelen. Altijd al gekund trouwens. Mn zoon is precies zo, kan heel goed rondkeutelen en komt dan soms weer even buurten en dan lezen we een boekje(s), puzzelen, huis bouwen etc. Ik denk gewoon 'mazzel' met het karakter van onze kinderen :)

Misschien helpt het als je zoontje mag helpen met dit soort taakjes? Of een wekker zetten: 20 min zelf spelen en dan kom ik weer bij je zitten?

Ik heb geen idee hoor, weet ook niet of ik dat laatste zelf zou doen.

Hoe reageert je zoontje als je tijd moet besteden aan de twee kleintjes?

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik dacht even ... huh ligt je 4jarige nog niet in bed ... maar andere tijdzone :D

Zit hij nog niet op school? Ik merkte aan M wel dat ze echt toe was aan school, verveelde zich meer thuis, ik moest echt werkjes voor haar bedenken (knutselen ed) en ze speelde heel veel en vaak met haar vriendjes van de speelzaal (dat laatste nog steeds wel trouwens, al is ze vaak ook te moe).

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Mijn dchter is ook 4 jaar en die wil ook aandacht als ze thuis komt van school/ bso.
    Kan dan ook erg aan me hangen.
    Meestal is ze op een schooldag wel moe en wil ze even tv kijken voordat we gaan eten.
    Op een vrije dag of op woensdagmiddag, als ik dan de was opvouw wil ze graag meehelpen. ze heeft haar eigen strijkplankje en mag dan was opvouwen op haar manier, kan het dan wel weer over doen maar het gaat om het idee.
    Met mijn zoontje van 2 zit ik ook regelmatig op de grond te bouwen of met auto's en treinen te spelen.
    of we zijn met een bal bezig.
    Ik probeer mijn aandacht te verdelen, maar de kids zijn mij belangrijker dan de was, dan doe ik die eventueel 'savonds.

5. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Haha, ja, andere tijd ja: 6 uur vroeger! En ja en nee, hij gaat 3 ochtenden per week naar de psz. In Amerika gaan ze pas het jaar nadat ze 5 zijn geworden naar de kleuterschool. Aangezien mijn zoons verjaardag in November is, is hij dan dus al bijna 6. De psz vindt hij helemaal geweldig! En bij vriendjes spelen ook, maar ik denk dat hij het meer gewend is om van mij aandacht te krijgen omdat hij de oudste is. Hij kan wel even alleen spelen, maar ' reluctantly' (sorry, mijn nederlands holt achteruit). Misschien idd meer laten helpen en een tijd zetten. Bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina