zoontje praat expres als een jonger kind.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nikton, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Mijn zoontje van 3 praat goed verstaanbaar, maar momenteel gaat ie expres slecht praten. Slissen, woorden verkeerd zeggen.... Volgens mij doet ie het alleen bij mij. Ik word er echt gek van. Wat zouden jullie doen? Corrigeren of het gewoon laten gaan?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou misschien niet meer reageren als hij zo praat. Onder het mom van ik versta je niet... Verder niet corrigeren oid.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    idd dus het "gedrag" eigenlijk negeren en wanneer hij normaal praat wel belonen/reageren

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij gebeurt dat vaker op die leeftijd. Negeren zou ik zeggen ;) Dan gaat de 'lol' er het snelst af. Lijkt mij een vorm van aandacht vragen.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje (bijna 3) kan soms alleen maar op zo'n tenenkrommend huilerig toontje praten. Ik zeg dan gewoon dat ik hem niet kan verstaan en dat hij even normaal moet praten. Verder besteed ik er geen aandacht aan.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, precies zo.

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Volgens mij echt de leeftijd. Mijn dochter doet dit namelijk ook. Gaat ze net doen alsof ze een baby is ofzo. Kon me er soms behoorlijk aan irriteren maar nu negeer ik het compleet en praat ik niet langer met haar totdat zij normaal praat. Is al een stuk minder!

8. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Bdankt voor jullie reacties. Ik was idd al begonnen met zeggen dat ik hem niet snapte als ie zo praatte, maar jeetje wat vind ik het irritant. Hij doet het dan weer wel met een heel lief smoeltje... ♥:)

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Soms gezellig samen gek praten. Je kunt ook lol maken om dat soort dingen ik ging er wel op in maar praten dan gek terug.

Mijn dochter zingt nu af en toe hele gekke zinnen bibaoolalal wel met het deuntje van een liedje. Is ook normaal als kinderen dat doen denk ik dan.

Maar je mag best zeggen even en daarna gaan we weer normaal praten.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    'wat zei je schat? ik verstond je even niet' zeggen! dat doen ze op deze leeftijd.

Deel Deze Pagina