Welk keyboard is een aanrader

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 16 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Mijn dochter wil voor haar verjaardag ( wordt 14) graag een keyboard.

Maar wat/ welke is een goede keuze?
    En dan vooral qua geluid. Zou makkelijk zijn dat ze haar koptelefoon er in kan pluggen.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Het is erg afhankelijk van het budget, maar ook van de precieze wensen, wat voor jullie de beste keus zou zijn, dus het is zo moeilijk adviseren :)
    Ik zou naar een pianowinkel gaan - die verkopen doorgaans ook keyboards en elektrische piano’s - en je daar laten adviseren.

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Speelt ze al keyboard?

Anders zou ik zeggen: eentje van Marktplaats.
    Lekker wat oefenen en uitproberen. Als dat bevalt weer je vaak al beter was je wilt.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat is echt heel moeilijk te zeggen. Er zijn buiten de merken om ook nog vele verschillende types. Ene type is uitgebreider (en ingewikkelder en duurder) dan de andere. Goede merken zijn GEM, roland, KN.
    Als beginners keyboard wordt vaak een yamaha of casio aangeraden.
    Gaat ze ook op les?
    Bij ons kon je dan eerst een keyboard huren of op les verschillende uitproberen. Mijn ouders hebben vroeger een keyboard voor me gekocht maar diegene die me les gaf vond dat ik een uitgebreidere en duurdere nodig had.
    Als ze niet op les gaat dan zou ik voor een goedkopere casio of yamaha gaan. Gebeurd regelmatig dat xe er na een tijdje niet meer naar om kijken

pluk en Sado vinden dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hadden een Yamaha van marktplaats voor mijn zoon, met koptelefoon en alles erbij. Heel mooi ding, de mogelijkheden zijn eindeloos.
    Bij pubers weet je toch niet of het echt iets is waar ze langdurig iets mee gaan doen. Ik dacht, laten we gewoon beginnen met een marktplaats-keyboard, upgraden kan altijd nog. Maar het is echt een perfect ding, voorlopig zitten we goed hiermee.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Ze is er enthousiast voor geworden door de muzieklessen op school en heeft daar dit jaar veel op gespeeld. Ze wil er nu zelf 1 omdat ze het op school steeds moet bespreken om er tijdens een tussenuur op te mogen.

Het risico dat ze er niet meer naar omkijkt na een tijdje is er natuurlijk altijd. Lessen wil ze niet, maar ik kan haar eventueel een beetje helpen ( zelf orgel en panfluit gespeeld en kan noten lezen)

Ik ga eens kijken naar de merken die je noemt.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Grappig, mijn zoon had precies hetzelfde met de muziekles. Wat fijn voor ze! In mijn tijd was muziekles op de middelbare alles behalve inspirerend met een triangel en een tamboerijn:oops:

Deel Deze Pagina