Ze durft niet meer te eten..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door JMay, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Er heerst hier buikgriep en onze dochter had het zaterdag erg goed te pakken..
    Voor het eerst moest ze onwijs spugen meerdere keren.

Sinds zaterdag eet ze bijna niets, ze houd het in haar mond maar slikt het niet door na een tijdje komt ze naar me toe en zegt ze : mama uitspugen!
    Dan spuugt ze het eten weer uit in de prullenbak enz

Sochtends hoor je haar buik knorren dus dan maak ik direct een boterham maar ze weigert het te eten een paar hagelsalgjes of een klein stukje kaas maar thats it.

Het avond eten eet ze al helemaal niet.

Koekjes geprobeerd maar zelfs dat eet ze niet op terwijl ze daar dol op is

Wij denken dat ze misschien niet meer durft te eten door het spugen?
    Vanochtend kwam ee nog een schepje boven op want nu hebben ik en mijn man de griep ook te pakken..ik moest spugen en dat zag ze dus ze raakte helemaal in paniek.

Of is het een fase bij deze leeftijd ?
    Wat kunnen we het beste doen? Drinken gaat over het algemeen wel goed

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het kan best dat ze zich nog niet helemaal lekker voelt. Mijn dochter is over het algemeen een flinke eter die letterlijk bijna alles lust, maar als ze een beetje minder fit is (dus zelfs bij een simpele verkoudheid) eet ze van alles maar een piepklein beetje of weigert ze bepaalde dingen helemaal. Dit herstelt zich vanzelf na een paar dagen.
    Niet te veel aandacht aan besteden denk ik, ik denk dat ze vanzelf weer gaat eten als ze zich goed genoeg voelt. Drinken is belangrijker, gaat dat wel goed?

Het spugen kan wel indruk gemaakt hebben, op een rustig moment uitleggen dat dat soms voorkomt en dat het helemaal niet erg is. Mijn dochter heeft ook een enorme hekel aan overgeven en raakt compleet overstuur (ze heeft het ook niet veel gedaan), en als ze ons zou zien spugen (nog nooit gebeurd) zou ze ongetwijfeld ook wel van streek raken maar het hoort erbij (helaas). Als kind raakte ik zelf ook in paniek als ik moest overgeven, tot mijn 16e heeft dat geduurd. Ook als ik iemand anders zag overgeven raakte ik in de stress. Hoe het komt weet ik nog altijd niet.

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Inderdaad, misschien is haar maag nog wat van streek. Ik heb zelf ook wel eens een paar dagen geen eetlust gehad nadat de piek van de buikgriep over was.

Overgeven is ook geen fijn gevoel, als je het nog niet (echt) eerder hebt meegemaakt weet je vast niet wat je overkomt en denk je misschien zelfs dat je dood gaat.

Praat over overgeven! Een lastige opgave als je zelf buikgriep hebt, maar je kind wat inzicht geven in wat er gebeurt en dat het ook weer voorbij gaat, zou kunnen helpen.

Aangezien ze wel goed drinkt, zou ik zorgen voor ruim voldoende drinken. Misschien wil ze een kippebouillonnetje? Of van die Mariakoekjes, die knabbelen heel prettig en zijn licht verteerbaar. Van daar weer rustig toewerken naar echt eten. Blijven aanbieden, uiteindelijk krijgt ze wel weer trek!

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Bedankt voor de snelle reacties.

Denk dat ze er inderdaad heel erg van geschrokken is, ze is ook nog nooit ziek geweest maar nu was ze zaterdag dus meteen heel erg ziek

Ik heb haar wel gezegd dat het niets uit maakt als ze moet spugen idd dat je dat soms hebt als je ziek bent.

Ik moest zelf vanochtend zo hard rennen dat ik de deuren niet kon sluiten en daarom volgde ze me.
    Gelukkig kwam ml eraan en heeft haar meegenomen.

Ik ben zelf ook heel bang om.over te geven ook om het te zien of te horen bij een ander.
    Dit was voor mij ook weer de eerste keer sinds 10 jaar tijd.

We hebben soepstengels gehaald dat eet ze wonder boven wonder wel en wij eten het ook.
    Gelukkig heb ik niet meer hoeven spugen vanmiddag en heeft oma haar na de psz naar huis gebracht.

Ze weet wel dat we ziek zijn komt er gewoon bij liggen of gaat zoet spelen gelukkig.

Hoop dat ze straks weer helemaal de oude is en weer lekker gaat eten als voorheen!

Deel Deze Pagina