buiten de vakantie een midweekje weg met kleuter, slim?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mel78, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Onze oudste gaat in augustus naar de basisschool. Nu willen wij graag nog een midweekje weg in het najaar. Nu is ze nog niet leerplichtig, en net buiten de schoolvakanties is gewoon veel goedkoper.

We willen de week voor de herfstvakantie gaan, zodat ze 2 aaneengesloten weken vrij heeft. Lijkt mij voor haar ook veel overzichtelijker.

Zijn er hier mensen die hun kleuter ook wel eens een weekje heeft thuisgehouden van school, om op vakantie te gaan? En hoe reageerde je kindje daarop (en de school?)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zowel school als kind reageerde hier goed op. Alleen merkte ik wel dat in onze vakantie in december, klasgenootjes haar wel gemist hadden, haar vriendinnetjes.
    Onze dochter zelf niet: We waren in disneyland, afleiding genoeg...

En begin juni gaan we ook nog 2 weken op vakantie, voor het laatst. Ik twijfelde zelf enorm- alles in me zei 'doen! Nog even extra genieten!' Maar ik twijfelde of de juffen het wel een succes zouden vinden. Maar toen ik die even polste, zei ze gelijk 'gewoon lekker doen hoor! Dit ene jaartje kan het nog!' .

Het is bij ons overigens ook niet zo dat er veel kinderen zijn die ontbreken in de klas door vakanties. Er zijn nu zo'n 8 kinderen onder de 5 jaar, maar daarvan zijn er maar 4 meen ik - die geen oudere broers/zusjes hebben, waardoor ze buiten de schoolvakantie op vakantie kúnnen.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Even up

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben kleuterjuf en het komt regelmatig voor. Ik kan het helemaal begrijpen en zeg dan ook, grijp je kans als je nog kan!:)

De kinderen moeten soms wel weer iets langer wennen na een vakantie, maar dat komt ook goed.

Soms is het zo dat een kindje al half juni weggaat om nog even voor de zomervakantie te gaan. Dan moet er wel rekening mee gehouden worden dat de sportdag, juffendag, schoolreisje enzo gemist kan worden.

Verder zie ik persoonlijk het probleem niet zo (laat mn werk het maar niet horen, zij zijn er iets moelijker in)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben het ook gedaan, vorig jaar maar dan in februari. Totaal geen probleem op school. De juf vond het prima en gaf zelf al aan dat datgene wat ze missen in die ene week, dat ze dat heus wel weer inhalen...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij gaan binnenkort de badkamer laten verbouwen en omdat we nogal een heftig half jaar achter de rug hebben, willen we dan toch kijken of we in een huisje kunnen die week, om niet in het lawaai te zitten en gewoon te kunnen douchen enzo... Dat zou betekenen dat Thirza ook een week school gaat missen.
    Ik moet de juf nog polsen, ben dus benieuwd wat die gaat zeggen.
    Maar nu kan het nog, en ze doet het op school meer dan goed, dus qua school-dingen is het iig geen probleem.
    En het is onze laatste kans om buiten het seizoen nog even een kleine vakantie te hebben, dus als het financieel lukt, gaan wij er wel voor :)

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier is het op school ook geen enkel probleem. Wij gaan nog een lang weekend weg in mei.

Maar verder ga ik liever niet buiten de vakanties, ze heeft al zoveel vrij ;) We gaan van de zomer wel direct de 1e week, dat scheelt ook al.

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat afgelopen maart gedaan (wintersport). Hier op school doen ze er niet moeilijk over en ook mijn zoontje heeft geen problemen gehad.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bedankt iedereen voor het reageren. We gaan het maar doen :) Na onze vakantie is het direct herfstvakantie, dus heeft ze gewoon lekker 2 weken vrij.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier vorig jaar in juni een week op vakantie geweest, dus voor de officiële zomervakantie. Geen enkel probleem gehad met school of het wennen erna. Geniet ervan zolang het nog kan. Wij zitten nu vast aan de vakanties, een stuk lastiger en duurder!;)

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij hadden vorige jaar ons appartement volledig gerenoveerd en we zijn een maand weggeweest. Niks aan overgehouden.
    Gewoon doen zou ik zeggen.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn afgelopen jaar in september 10 dagen naar Spanje geweest. Milan was toen net 3 weken naar school geweest, maar we hebben helemaal geen problemen gehad achteraf met opnieuw moeten wennen ofzo. Het was voor hem juist wel even lekker om na een drukke tijd met veel nieuwe indrukken even wat anders te kunnen doen.

Dit jaar gaan we waarschijnlijk ook nog in juni 1 of 2 weken op vakantie. Eerst nog even met zijn juf overleggen, maar ik verwacht dat het gewoon kan/mag.

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben het ook gedaan. Vorig jaar een weekje in oktober, vóór de herfstvakantie, en begin dit jaar nog een paar daagjes, in februari geloof ik. School en juf waren er heel makkelijk in; lekker doen, geniet ervan nu het nog kan.

Deel Deze Pagina