Wat vragen aan de iPhone kenners

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 25 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    mijn zoon krijgt binnenkort mijn “ oude” iphone 6, ik heb de iPhone 7.
    Beide telefoons hebben dezelfde iCloud account. Op zich handig want ik kan zo zien met zoek mijn iPhone waar hij ergens uithangt

Alleen nu wil ik de iPhone 6 leeghalen, verdwijnt dan ook alles van mijn telefoon omdat ze beide dezelfde iCloud account hebben?
    Ik kan de telefoon bij mijn iCloud ook verwijderen? Is dat handig? Snap er even niet zoveel van....
    Tips Please?
    Hij krijgt trouwens een eigen nummer met een Sim only abonnement

2. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    iMoeder vindt dit leuk.
  3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als je de oude iPhone 6 leeghaalt, verdwijnt er niks van je iPhone 7.

Wat ik je zou aanraden om te doen is het volgende.
    Op de oude iPhone 6 naar je Apple ID gaan en uitloggen. (Ga naar Instellingen, klik op je naam, helemaal onderin, in het rood 'Log uit'.
    Daarna de oude iPhone 6 terug zetten naar fabrieksinstellingen, dus inderdaad leeg halen.
    Vervolgens ga je naar je eigen telefoon. Naar je Apple ID weer. Selecteer de iPhone 6 en kies voor 'Verwijder van account'. Daarna kan er niet meer mee gerommeld worden.

Vervolgens de iPhone 6 opnieuw aanzetten, kies voor 'handmatige configuratie' en vanaf daar kun je drie dingen doen.
    1 Je kunt jouw Apple ID weer invoeren zodat je zoon van dezelfde Appel ID gebruik blijft maken. Dat is handig dat je apps, aankopen, locatie etc kan delen. Alleen, alle apps die jij download of die hij download, verschijnen automatisch ook op jouw telefoon en andersom. Dat is niet handig.
    2 Je kunt voor je zoon een eigen nieuwe Appel ID aanmaken, die los staat van jouw Appel ID. Maar dan heb je er geen zicht meer op.
    3 (Wat ik zou doen) Je kunt een kind Apple ID aanmaken die je koppelt aan jouw Apple ID door middel van family sharing. Je kunt dan je kind zijn locatie zien als je dat instelt, kunt aankopen en apps op aanvraag delen. En als je kind iets wil downloaden krijg jij een berichtje waarin om toestemming word gevraagd.

Om dat laatste te doen, moet je eerst via je eigen iPhone family sharing aanmaken en in dat proces een Apple ID voor hem. Daarvoor ga je weer naar instellingen en naar je Apple ID. Kies voor 'delen met gezin configureren' en volg de stappen. Als je er niet uitkomt, help ik je graag verder. ;)

4. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Bedankt ik ga het van het weekend is uitproberen!

5. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Dat vetgedrukte kun je ook uit zetten.

6. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw

Zie screenshot. (Heb alleen wel mijn telefoon in het Engels staan.)

Bijgevoegde bestanden:

gitaartje vindt dit leuk.
  7. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Het is ook handig om op te letten trouwens met je contacten (en foto’s)
    Als je die met iCloud hebt gesynchroniseerd, komen die ook op beide apparaten. Maar ook dat kun je weer uit zetten. Al heb je dan dus ook geen back-up meer van je eigen contacten.

Denk dat de optie die @iMoeder noemt over een kind-Apple ID dan het meest handig is.

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat klopt, dat kun je ook uitzetten. Ik vind zelf synchroniseren wel handig. Als ik dan zelf een spelletje /film /app kocht, konden de kinderen die ook spelen/kijken. Maar een eigen Apple ID voor kinderen vind ik toch inderdaad handiger. Dan kun je aankopen ook delen, maar pas als je daar om vraagt.

9. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
  11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ow wacht, ik zie nu dat er tekst tussen staat.

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar beide hebben dezelfde iCloud, als ik op de iPhone 6 uitlog vraagt hij om mijn iCloud wachtwoord, log ik dan ook niet automatisch uit op de iPhone 7? Sorry ben als de dood dat ik op mijn telefoon alles kwijt ben

Nee als je uitlogt op de iPhone 6, logt alleen dat toestel uit van iCloud. En daarom kun je die daarna gewoon leeghalen zonder dat er iets verdwijnt. Als er nog iets op de iPhone 6 staat wat je wil bewaren moet je dat natuurlijk wel ergens anders ook opgeslagen hebben. Bijv in de iCloud of overgezet naar je iPhone 7.

13. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Dank je, dit is gelukt!
    Nu ben ik bezig met de kind account aanmaken maar krijg de melding: no card set in the iTunes account?

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ben je een iTunes account of Apple ID aan het aanmaken?

15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113

Deel Deze Pagina