Welk (klein) hondenras

Discussie in 'De lounge' gestart door Yvke86, 24 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
  2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn ouders hebben sinds kort een labradoodle, enorm leuk beestje!

3. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik “ken” een Franse Bulldog fokker die echt haar uiterste best doet ten aanzien van de gezondheid van haar honden. Ze laat ze op alle mogelijke manieren testen, zoekt vaders uit die ook al die testen hebben gehad en een goede rug hebben, verhemelte etc. Ik weet niet hoe ze met haar wachtlijst zit maar er is een teefje net gedekt. Overigens wordt zij behoorlijk zwartgemaakt in “het wereldje”.... heel triest.

4. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Heeft ze een site of iets? Je mag me ook een pb sturen

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ja dan is ze het. Die kleine van m'n zus is geopereerd aan een te lang staartbotje (kan gebeuren), maar heeft vooral veel problemen met d'r huid (jeuk) en d'r oren. Vooral rondom neus en ogen ligt ze open, al verschillende testen lopen nu maar tot op heden kunnen ze nog niks vinden. Ze ligt behoorlijk open, sneutje.

Wat ik vooral zo bizar vond was dat ze veel heeft betaald voor een niet erkende kleur (als ik het goed begrepen heb, door de rasvereniging iig niet) en zonder stamboom oid... Maar dat ligt misschien aan mij hoor ;) ik wil hier absoluut geen discussie over starten. Tis een dotje, lief karakter en echt wel mooier dan andere bullen. Maar die bedragen... Kolere. Haha.

6. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ach gossie. Arm beestje.
    Ik vind de bedragen ook absurd voor een franse bull.
    Heb wat fokkers gemaild. 2000 euro, maar dan wel met stamboom :eek:
    Zonder stamboom ook rustig, 1000 tot 1300 euro.

Onze labrador was 1000 MET stamboom :)

Bailey07 vindt dit leuk.
  7. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Tja, kosten hangen van zoveel dingen af. Uiteraard vraag en aanbod, maar ook van zoveel andere dingen. Onze fokster (akita) was altijd heel open en heeft ons laten zien welke kosten zij heeft en welke verdiensten en pas nu het ras wat populairder is heeft ze af en toe een jaar dat ze geen verlies maakt. En dan heb ik het over een relatief grote fokker, met een echte roedel teven wat voor de meeste niet mogelijk is omdat ze er niet de ruimte voor hebben.
    Denk aan kosten voor shows, dekgeld, dierenartskosten, DNA-controle en andere controle op erfelijke ziektes, extra voerkosten van moeders. Verlies van af en toe een leeg nest oid. Een labrador zoals hier boven genoemd heeft vaak grote nesten en dus kun je met een relatief lagere verkoopprijs die kosten eruit. Heb je kleinere nesten zul je dus ook een hogere verkoopprijs moeten vragen per pup. Vaak is grote van een nest redelijk rasgebonden.

Het aanvragen van een stamboom is echt maar een paar euro. Je kunt je dus afvragen waarom er zo'n groot prijsverschil tussen zit. Meestal ligt dat meer in gebrek aan gezondheidsonderzoeken of een gelegenheidsnestje, of zelfs een illegaal tussennest (dus ze fokken meer met de hond dan de rasvereniging toestaat en geven die nesten dan niet aan waardoor een stamboom onmogelijk is), als dat het aan die stamboom ligt.

blossom85 vindt dit leuk.
  8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Bichon Frisé :D

Is hier het beste besluit ever geweest. Fantastisch ras met een heerlijk lief karakter. Onze zoon is ook gek op haar! Bichons zijn zo leuk met kinderen!

Voordat je schrikt van de foto's op Google... Wij laten haar altijd in puppy cut stijl knippen ;) Kort en pittig dus :p Vindt ze zelf ook fijner.

Bailey07 en Yvke86 vinden dit leuk.
  9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik zat te denken aan een sheltie. Lijkt op border collie en zijn super lief en mooi.

Yvke86 en Bailey07 vinden dit leuk.
  10. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Een toller? Niet heel klein, maar wel een maatje kleiner dan een golden of labrador. Erg lieve en mooie honden. Die ook echt wel van een wandeling houden!

Jo79 en Yvke86 vinden dit leuk.
  11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
  12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Aw dat is inderdaad wel minder. Wat betreft al die kleuren durf ik niks te zeggen, ik heb gewoon de huis tuin en keuken bull gekozen om het zo maar te zeggen hahahaha. Heeft je zus hier verder nog wel iets over gehoord? Ik bedoel, wat zei die fokster er verder over over die operatie?

Wat apart van die huid joh, hier geen enkel * klopt af * probleem verder. Ja dat ze vreet alsof ze een bouwvakker is hahaha maar voor de rest kern gezond, onze dierenarts was er juist ook erg goed over te spreken over haar gezondheid en haar lichamelijke toestand.

Maar die bedragen zijn inderdaad echt erg hahaha, ik wilde het zo graag dus had even goed gespaard ;)

13. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Zusje idem en perse die blauwe. Tja. Das au... Ehm ja ze heeft er wel contact over gehad maar hoe of wat verder durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd. Het is echt een bulldozer haha. Rete lomp en onhandig maar super aanhankelijk. En ikbmoet altijd lachen als ik d'r koppie zie. Ze is zo lelijk... Hahaha

Debaky vindt dit leuk.
  14. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Wij gaan denk ik toch voor een labrador :D
    We hebben een gezonde lab met prima papieren en uitslagen gevonden die bijna is uitgerekend. Dus de pupjes zouden precies na onze vakantie weg mogen. Ideaal dus. We staan 4e op de lijst voor een teefje. Dus wel nog afwachten en spannend of er uberhaupt 4 teefjes bij zitten.
    Onze border collie is echt zichtbaar verdrietig. Zo zielig :cry: maar ze is als pup bij ons gekomen toen onze labrador er al was. Dus zij weet al 9 jaar niet beter en is dus na 9 jaar haar maatje ook kwijt. Zo zielig :(

Bailey07 vindt dit leuk.
  15. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ga ik me ook even in verdiepen. Vind ik ook leuke hondjes om te zien inderdaad :)

zara1983 vindt dit leuk.
  16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Oooh een labrador blijft toch zo leuk!!! Wij hebben een bruin teefje van vier, ze is vrij klein van stuk in vergelijking met veel andere labradors waardoor veel mensen denken dat ze pas 1 jaar is. En zo’n super lief koppie!!! Bij de dierenarts is ze niet te houden, wild enthousiast (ze weet dat ze iets lekkers krijgt... het is en blijft een lab....) maar thuis is ze super rustig, en grappig, en schattig!
    Maar je kent het ras dus dit hoef ik allemaal niet te vertellen... :oops:

Yvke86 vindt dit leuk.
  17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahahah ze zijn inderdaad niet één van de knapste nee. Ik noem dr ook altijd Lelijkerd hahha, vinden de kids niet leuk maar ach, ze zijn nu eenmaal lelijk toch? ;)

Bailey07 en Yvke86 vinden dit leuk.
  18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het zijn ook echt leuke honden. In huis wat rustiger, maar houden ontzettend van wandelen en zwemmen. En superlief voor kinderen. Ik ben zelf opgegroeid met tollers.
    Maar labradors zijn ook super. Moeilijke keuze hoor:)

Yvke86 vindt dit leuk.
  19. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    :roflmao: mijn man vind het mooie honden.
    Ik vind ze ook best lelijk inderdaad :oops:

Bailey07 en Debaky vinden dit leuk.
  20. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    #80 Kerstster, 27 jul 2018
    Laatst bewerkt: 27 jul 2018

Lijkt de Franse Bulldog dan niet meer op een Boston Terrier? op hogere poten en een minder platte kop?

Edit: Zag net je foto's pas nadat ik reageerde haha, denk dat Boston Terriers toch iets groter zijn.

Is dat overigens niet een idee TS een Boston Terrier?

Yvke86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina