Ben op zoek naar meer inspiratie. Je hebt van die dagen dat je zin hebt in "lekker" eten, maar geen zin om uren bezig te zijn en ook niet steeds friet of pizza oid wil pakken. Wie heeft lekkere ideeën daarvoor? Ik trap af met 1 van mn favoriete gerechten in deze categorie wat wij ook vandaag eten. Ciabatta in de lengte opensnijden, besmeren met rode pesto, plakjes tomaat erop en dan in de oven. Na het bakken rucola erop, plakken gerookte zalm en balsamico dressing.
Preisoep (prei en wat aardappel, bouillonblokje en water) met room en zalm. Of Libaneesplatbrood met kipshoarma feta knoflooksaus/tzatziki en rauwkost.
Gehakt rul bakken, eventueel met een uitje en knoflook teentje (stukjes kip kan ook ipv gehakt) Vervolgens pak spinazie a la crème toevoegen Ondertussen pasta koken Op het eind alles door elkaar, of juist apart serveren. En lekker met wat parmezaanse kaas er overheen Super simpel, redelijk gezond en snel klaar
Wij hadden gisteren chili sin carne uit de slowcooker. Super makkelijk en gezond. 1 of 2 uien Paprika 200 g mais 800 gr gemengde bonen (ik had lima, cannellini en zwarte bonen) Tomatenblokjes, 1 blik Gezeefde tomaten, 1 pak Paprikapoeder en pimenton (ongveer een eetlepel) Flinke theelepel gemalen komijn Eetlepel tijm Peper en zout 2 uur op high of 4 uur op low
Leuk topic! Mijn enige enigszins gezonde snelle optie is volkoren wraps met stukje gebakken kipschnitzel en dan naar keuze beleggen met ijsbergsla, cherrytomaatjes, wortel julienne en stukjes paprika. En een beetje sweet chili dressing. Nadeel is wel dat de kinderen meestal relatief veel kip en weinig groente op hun wrap doen.
Ik had voor man en kinderen volkoren pita’s. Ik weet dat rijst redelijk standaard is voor sommigen om bij chili te serveren, maar ik vind die bonen al ‘melig’ en dan met rijst erbij nog meer. Dus liever iets wat echt anders is van structuur. Zelf vind ik bonen al vullend genoeg en een maaltijd op zich. Vandaag kookt dochter chili con carne en ook dat eten ze zo, maar dan gaan er nacho’s bij. Maar dat is gelijk minder gezond natuurlijk
Herkenbaar Ik ben hier van de krokante kipschnitzels overgestapt op kipcorn uit de airfryer. Dan is duidelijk afgekaderd hoeveel kip ze op hun wrap kunnen doen, nl 1 kipcorn
Nou dan denk ik er dus hetzelfde over als jij. Ik vind rijst gewoon niet lekker erbij qua structuur! Nacho’s klinkt ook goed haha!
Snelle makkelijke roti. Lekker vol in een wrap en ja… ik eet er zelfgemaakte tzatziki bij hahahah. Lekker comfort dus In de slowcooker. Oh en wat komkommersalade voor de frisheid.
Chocolade is heel gezond We zetten de voordelen van chocolade voor de gezondheidvoor je op een rijtje: Chocolabevat fenylethylamine, een stof die ervoor zorgt dat je je hetzelfde voelt als wanneer je verliefd bent; Chocola bevat lecithine, dit heeft een gunstig effect op de cholesterolgehaltes van het bloed; Cacao is rijk aan magnesium.
Tomatensoep zelf maken. Kan heel simpel en snel klaar zijn. Witte boterhammen in 3hoekjes snijden (korst eraf) Op tafel lekker beleg neerzetten die je op een sandwich zou kunnen doen. (Zalm, roomkaas, ei, kaas, ham, tomaat, sla, majonaise, enz.) Lekker soepje dus met "self-build sandwiches". Of een nacho schotel. Of een pokebowl.
Hete kip! Kip marineren in sambal en chilisaus Dan ui fruiten en de kip bakken met rode paprika, courgette, champignons (of welke groente je er maar lekker bij vind) Op het einde wat feta toevoegen. Serveren met frisse ijsbergsla, komkommer en/of tomaat. Erbij: meestal stokbrood. Maar kan ook goed met wraps.
Loubia (witte bonen in pittige tomatensaus) Fricassé (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fricassé alleen gebruiken wij vaak stokbrood ipv gefrituurd brood) Rijst met linzen, zoals mujaddara of dhal Couscous (en dan uiteraard niet op z'n Nederlands) Gebakken kipvleugels. Ik gebruik als marinade sojasaus, gember en knoflook, klinkt saai maar is superlekker. Kofta van sardientjes
Dahl, dat is rode linzen curry. Je kunt het heel uitgebreid maken, maar ook heel basic. Falafel bowl, alle groente die je lekker vindt op de manier die je lekker vindt (maar kan dus ook allemaal rauw), met falafel, humus en couscous Aardappelen uit de oven. Door midden snijden en inkerven. Even laten drogen op een theedoek. Insmeren met kruiden en olie en op de bakplaat (zonder bakpapier) op 200 graden ongeveer 25-30 minuten knapperig laten worden. En dan gewoon lekker rauwkost en vlees, vis of vleesvervanger erbij.