Hai allemaal, Ik ben van plan een klein, goedkoop autootje aan te schaffen die ik enkel wil gebruiken binnen de stad. Het is vooral bedoeld om mijn toekomstige baby naar de creche te brengen en om zelf wat mobieler te zijn. Ik heb al wat research gedaan naar potentiele autootjes (goedkoop in aanschaf en maandelijkse kosten) en hierbij kwamen de volgende merken het beste uit de bus: Fiat Cinquecento Renault Twingo Suzuki Alto Daihatsu Cuore Maar... nu vraag ik me af of daar de kinderwagen wel in gaat passen. Ik heb een Mutsy 4-rider besteld, maar die krijg ik pas in januari en ik wil eigenlijk voor die tijd al een auto aanschaffen, dus ik kan helaas niet ter plekke gaan passen. Dus aan jullie de vraag: welk ienieminie autootje raden jullie mij aan? Belangrijke punten zijn dus: - enkel voor kleine afstanden - goedkoop in aanschaf (max. 1500 euro 2ehands) - goedkoop in wegenbelasting - ruim genoeg voor kinderwagen Ben benieuwd wat jullie mij aanraden!! Gr. Stefanie
Ik heb een ford ka en een maxi cosi mura 4 past erin! Wel moet de hoedenplank eruit, maar past prima!!! Dit is een vd grootste kinderwagens, dus moet wel passen met iedere andere kinderwagen. ook een optie misschien? Weet alleen niet vd cuore en fiat, die zijn misschien wat kleiner qua achterbak?! twingo heeft een vriendin, dat lukt ook prima!
'k Denk dat het alleen in de Twingo gaat passen. M'n man heeft een Cuore gehad en dat is echt klein qua ruimte!
ik heb een alto uit 2001 . Daarin past een speedie achterin, wel met hoedenplank eruit en wielen eraf... Niet echt heel gemakkelijk dus. Sinds ze in de buggy kan, ligt in mijn autootje standaard de buggy en die van mijn man meestal de grote wagen.
Ik heb een Opel Corsa en daar past de Maxi Cosi mura 4 makkelijk in en mn moeder heeft een Twingo en daar past hij dus absoluut niet in. Ook is de gordel bij haar achterin te kort om de MC vast te zetten!
Een vriendin van me heeft een Cuore en daar kunnen misschien net 2 boodschappentassen in. Een kinderwagen gaat echt niet lukken denk ik.
wij hebben een opel corsa, en de kinderwagen past en makkelijk in maar je moet wel de wielen van de wagen afhalen (tenminste dat is bij quinny speedi). en wat niet zo handig is, dat de gordel achterin te kort is voor de maxi cosi, maar we vonden het geen probleem om martijn voorin te vervoeren. we hebben daar ook geen airbag dus dat scheelde al, alleen de bestuurder heeft een airbag. verder zijn we heel blij met dit auto'tje, we zijn er zelfs mee wezen kamperen met martijn dus dat zegt genoeg denk ik. oh ja de achterbank kan in gedeelten plat.
Wat dacht je van een VW Caddy oid. Een tweezitter, de airbag kun je wel uitschakelen, je kunt de kinderwagen zo achterin schuiven zonder m ook maar uit elkaar te halen en de boodschappen kunnen er ook zo bij. Vooral de iets oudere (en ook goedkopere types) zijn motorisch erg simpel dus erg goedkoop in onderhoud (en anders staat er op de sloop nog wel een die wat onderdelen kan missen!) Mij bevalt het prima!
ik heb een cuore en mn kinderwagen paste er wel in de bak van de wagen op de achterbank en het onderstel gewoon achterin. was wel passen en meten.. had trowuens een adventure kinderwagen..
Ik heb een Skoda Fabia. Kleine wagen, met ruime achterbak. De Mutsy kan er helemaal in, moet er alleen 1 wiel afhalen. Ben er super blij mee!
Hier ook een Fabia en ook erg blij mee! Onze bugaboo past er (met wielen eraf) prima in en kan er dan ook nog wat boodschapjes in kwijt. Hiervoor had ik een VW Polo, daar paste de bugaboo ook wel in maar dan was de kofferbak echt vol. Het type auto wat jij noemt heb ik geen ervaring mee helaas.
Ik wil wel helpen om nog wat kleine autootjes te noemen, of de Mutsy er in past weet ik niet. Heb zelf wel een Mutsy 4-rider en die vouwt niet heel klein op. Zou het zelf lastig vinden als ik iedere keer de wielen er af zou moeten halen. - Toyota Yaris - Nissan Micra - Seat Ibiza - VW Polo - Fiat Panda (nieuw model) - Fiat Punto - Peugeot 206 - Peugeot 106 - Citroen C1 + C2 - ..... vast nog veel meer Succes met zoeken, ik denk dat het in alle gevallen bij zo'n klein autootje lastig wordt met een Mutsy. Maar het is wel een hele fijne wagen Die tip van de gordellengte zou ik wel meenemen. Heb je de MC al in huis... dan zou ik die meenemen wanneer je een autootje gaat kijken. Heb wel vaker gehoord dat een gordel te kort is. Dan zou een easybase weer uitkomst bieden, maar die is dan wel weer wat aan de prijs. Enne eigenlijk is een 4 deurs auto toch wel heel prettig hoor.
Wij hebben een paugeot 106. Staat niet in jouw rijtje, maar is ook lekker klein, en niet duur in aanschaf. De kofferbak is echt verrassend ruim. Wij hebben de kinderwagen die nu bij de Blokker verkrijgbaar is, de Cruiser. Pasgeleden zijn we nog een weekend weggeweest. De kinderwagen en de weekendtas en andere spullen in de kofferbak. Hond en zoontje op de achterbank en mijn man en ik voorin. Het was een beetje puzzelen, maar als je de hoedenplank weghaalt heb je echt superveel ruimte achterin.
Vrienden hebben een punto en 2 kleintjes 1 een jaar en 1 paar weken hebben totaal geen problemen zelfs de duo wagen past er nu in
Ik heb een Toyota Aygo, ik verwacht niet dat de kinderwagen in de achterbak gaat passen (die is klein), maar de bank (kan in 2 delen) even naar voren en hup, kinderwagen erin. Mijn zusje heeft een Toyota Starlet, en volgens mij gaat 'ie daar wel in de achterbak met de wielen eraf. Ik heb trouwens een Bugaboo besteld en die is wat kleiner opvouwbaar, en mijn zusje heeft een Mutsy. Vind het wel een goeie, dat je je auto gaat aanpassen aan je kinderwagen, in plaat van andersom, hahaha! Snap het wel hoor, als je het ene al hebt en het andere nog niet, maar zag er opeens de humor wel van in
Sorry, lees nu pas dat je max. 1500 euro wil uitgeven, daar koop je geen Aygo voor... misschien wel een Starlet. Bijkomend voordeel, niet kapot te krijgen....
wij hebben een opel corsa en de mutsy past er prima in. als je de wielen eraf haalt pastie in de kofferbak en als je maar een kindje vervoert dat past het onderstel met wielen en al ook tussen de achterbank en voorbank. ik vind de corsa best zuinig in gebruik en in de wegenbelasting.
Hier een twingo... bevalt goed. maare hij kostte wel iets meer as 1500. Goede kleine autootjes zijn geliefd en dus vaak wat prijziger. Voordeel is wel dat ze redelijk waardevast zijn... ik dacht laatst aan inruilen (op een niet veel duurdere maar grotere auto) en ik kreeg en meer geld voor dan ik had betaald ondanks dat ik er al een dik jaar mee rij
Ik heb ene twingo en de speedy past er in als je de bank naar voren schuift alleen pas de mc dan niet op de achter bank. en nu me meisje groter is kan de bank eigelijk ook niet te ver naar voren want dan zitten haar voetjes in mijn nek