Ja, waarom niet? Zelf hebben wij een vrij smalle kamer waardoor de enigste oplossing is om het ledikantje vlakbij het raam en de verwarming te moeten plaatsen.
Het is beter van niet. Wij hebben ook niet zoveel keus maar proberen het bedje er zo'n 30 cm vanaf te zetten. Wij hebben boven enkel glas en daarom een verduisterend rolgordijn en overgordijnen ervoor tegen de tocht. Een raambeveiliger plaatsen is geen overbodige luxe denk ik.
Volgens mij moet dat geen probleem zijn als je maar in de gaten houdt of de temperatuur in het kamertje nog in orde is. Maar dat geldt voor iederen babykamer!
Dat zat ik ook over te twijfelen, maar ik doe het niet. De indeling die ik nu in mijn hoofd heb vind ik zelf ook leuker haha. Voor mij voelt het niet goed.
Ligt er een beetje aan. Bij een open raam kun je soms een "koude val" hebben. Koude lucht van buiten gaat in huis richting de vloer. Als het ledikantje strak tegen het raam aan staat, dan gaat die koude tocht langs je kleintje. Niet echt fijn. En de verwarming moet je voorzichtig mee zijn. Als je kleintje nieuwsgierig wordt, kan hij/zij zich daaraan branden. Hier stond het ledikant wel in de buurt van het raam. Het hoofdeinde tegen de muur, en ongeveer 10 cm onder de vernsterbank. Waar ook de radiator onder hing. In dat kamertje waren eigenlijk geen andere opties. In het begin lag de kleine toch bijna aan het voeteneind ingestopt, dus dan had hij weinig last van die koudeval. Toen hij ouder werd deden we het raam op een kier, en dan het buitenrolluik bijna dicht. Dan komt er in ieder geval geen directe wind binnen, maar ventileert het nog wel iets. En de kou kwam ook maar een klein stukje langs het bed. Dat had alle ruimte naast het ledikant. Dat is anders als je bijvoorbeeld de open zijkant ertegenaan zet. Dan kan de koude lucht geen andere kant op.. En de radiator staat op zijn kamertje amper aan. Dus daaraan branden zal niet gebeuren. Het is toch een warm bloedje, dus geen probleem..
Hier was nou niet bepaald iets anders mogelijk, dus het ledikantje staat bij een hele grote schuifpui. Nu is ons huis ontzettend goed geïsoleerd (nieuwbouw) dus tocht trekt er echt niet doorheen... Hij staat trouwens ook bij de verwarming maar die is toch nooit aan