Clomid: 17 dagen na (zeker weten) ovulatie en geen pos test OF menstruatie... ???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barbulet, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,
    ik weet niet of ik dit nou moet zetten bij zwangerschapstesten of bij bij vruchtbaarheidsbehandelingen, want het heeft met beide te maken.

vorige maand 12 april ongesteld, dag 2-6 clomid 150 mg. scan op 23 april (cd 12) 26 april (cd 15). op 23e follikel te zien, op 26e niet meer. gyn zag dat baarmoederslijmvlies was veranderd en was zeker dat ik geovuleerd had (op 25 april cd 14). ik wachtte eerst keurig mn progesteron test af, die ik deed op 2 mei (cd 21 en 7 dpo). die kwam terug op 23.5, dus yes! inderdaad een ovulatie gehad.

Op mn NOD geen menstruatie te zien, maar ik wacht toch keurig een extra dagje en ga op 15 dpo (of 1 dag na NOD) een test doen. deze was negatief (of zelfs mislukt, urine was niet goed doorgelopen). nog een test, negatief. dag later 16 dpo, weer een test, weer negatief.
    vandaag 17 dpo, 3 dagen na NOD, alweer negatief!

maar geen enkel teken van een menstruatie. normaal krijg ik veel PMS symptomen en daar heb ik nu ook wel een beetje last van. maar mijn borsten doen altijd pijn en stoppen pijn te doen 1 dag voor menstruatie. ik krijg hem dan dag 3, maar dag 2 heb ik al geen pijn meer zeg maar. Nu doen ze nog steeds pijn en ze voelen vol. Mn lichaam maakt me gek!!

(1x eerder heb ik met clomid een ovulatie gehad en toen had ik een luteale fase van 14 dagen, precies 14 dagen na mijn ovulatie kreeg ik uit mezelf een menstruatie. dit is toen ook gecheckt met scans en progesterone meting. op dag 15 v mn cyclus zag mijn gyn een gebroken follikel, dus ongelooflijk maar waar, maar hij ZAG op dat moment mijn ovulatie. ik heb t ook mogen zien, heel speciaal. maar dat terzijde.)

heeft iemand dit meegemaakt? ik weet me geen raad meer....

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Misschien is je eisprong toch later geweest :( Of je hebt nu 'gewoon' een langere lf...

Deze ronde ging het ook raar bij mij, op dag 12 al bms van 10mm, follikel van 12mm, dag 15 niets meer te zien en nog steeds dik bms, Op dag 17 nog steeds geen ei, maar bms al wel 12mm. De gyn dacht dat er misschien toch al een eisprong was geweest, door mn dikke slijmvlies. Dag 19 weer terug, toen een follikel van 16mm en dinsdag is die gesprongen.

Misschien is die follikel van jou weg gegaan (dan kan als ze onder de 14mm zijn) en dat kort daarna een andere is gaan groeien... :( Dus toen je bloed prikte was er iig wel een eisprong geweest, maar misschien iets later dan in eerste instantie gedacht werd?

3. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik heb daar ook over nagedacht, over mogelijk een late eisprong, maar dat kan bijna niet, want dan moet er direct na mijn 2e echo een follikel zijn gaan groeien die binnen 3-4 dagen gesprongen is, want anders kon ik nooit een progesteron waarde van 23,5 hebben op dag 21... het is zo vreemd.....

en het kan bijna niet anders, want mn gyn zag ook echt verschil in baarmoederslijmvlies bij de 2e echo. het blijkt dat je baarmoederslijmvlies verandert van structuur na de eisprong en zij zei dat te zien...

ach we wachten nog maar even af. waars morgen maar bellen met de gyn als ik dan nog niets heb. maar vervelend is het absoluut!!

Deel Deze Pagina