Verschil pilates xco

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 16 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Kan iemand mij het grote verschil uitleggen?
    Ik weet dat pilates grondoefeningen zijn en je bij xco met een buis grit traint.

Ik heb flinke bekken en rugklachten, maar zou graag willen afvallen/versterken rond mijn middel.

Waar kan ik dan het beste voor kiezen?

Buikspieroefeningen an sich zijn helaas funest voor mijn rug

2. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Dan zou ik Pilates en CX worx gaan doen. CX is echt core training.
    Starten met de opties en dan verder uitbouwen. 1 juli hebben wij weer de nieuwe les (ik dacht dat dit overal vrijwel gelijk loopt) dus perfect moment om in te stappen;).
    XCO is trouwens ook n goede.

Damn, ik bedenk me nu dat je t verschil zoekt en dan douw ik er nog een optie tussendoor...:rolleyes:

Rizzoli vindt dit leuk.
  3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Geen ervaring met Pilates, maar xco lijkt mij echt heel heftig bij rug en bekkenklachten... ik zou mij goed laten informeren door degenen die de lessen geven.

Rizzoli vindt dit leuk.
  4. Manque

Manque Niet meer actief

Dit klinkt als iets waarvoor een fysiotherapeut ook goede oefeningen heeft. Die kan waarschijnlijk ook wat zeggen over welke sport beter past bij je klachten. Ga je niet naar een fysio?

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Pilates kan heel goed met je klachten je verstevigd er je spieren mee. Een goede instructrice kan je echt helpen ook met tips tegen rug en bekken pijn voor buiten de les om.

Xco is echt pittiger helemaal bij rugklachten.

Rizzoli vindt dit leuk.
  6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ja dat wel, elke week. Zoek eigenlijk nog iets erbij om wat strakker te worden en eventueel wat af te vallen

Deel Deze Pagina