Even een topic nav mijn topic over de sponsorloop die wij houden met het werk.. Ik wil mensen vragen mij te sponsoren dmv van het kopen van een pak koekjes voor 2,50. Vrienden/familie/kennissen en buren. De kosten van de koekjes neem ik dan voor mijn rekening zodat al het geld naar Warchild gaat. Maar wat voor koekjes vinden jullie lekker? En zijn niet al te duur!
Ik zou zelf simpele koekjes bakken! Dat is veel lekkerder en veel goedkoper. Maak gewoon simpel zandkoekjesdeeg, een rol van maken, laten opstijven in de koelkast en dan plakjes van snijden. Even in de oven op 175 graden tot ze goudbruin zijn. Gewoon veel deeg in 1 x maken en veel rollen maken, dan stelt het echt niks voor om te maken., En mensen vinden dat echt zeker weten super lekker!
zandkoekjes, roomboterkoekjes, krakelingen, bokkepootjes, van die kleine rondjes met wit ertussen, kaneelkoekjes, mergpijpjes, gevulde koeken, rose koeken, koeken met van dat rood in het midden. mmmm ik lust alle koeken... stroopwafels, chocoladekoekjes met van dat suiker erop, zaanse huisjes, van die koeken met wit poeder erop. mmmm koekiesssssssss!!! MJAM MJAM MJAM KOEKIESSSSSSSS
Plurkie.. Koekjes is bij jou geen probleem haha.. Female.. Zelf koekjes bakken vind ik wel een erg leuk idee maar vraag me af of het wel gaat werken. Waar verpak ik het in? ***
Ooooh rustig aan plurkie!! Lijkt wel of ik mezelf hoor! Ik hou van alle koeken. Je kan inderdaad beter zelf koek bakken, als je met dozen van de winkel komt gaan mensen er minder snel 2,50 voor geven. of je kan wel koek in de winkel kopen en dan zelf een mooi zakje maken met een lint erom heen. Of was je dat al van plan? Iedereen houdt wel van chocolate chip koekies toch?
Ja, scholiertjes! En verder (bijna) alle andere koekjes, maar vooral die met chocola. Niet die met jam e.d.
Gewoon in een doorzichtig folie (Action) en samenbinden met een lintje erom Tis maar een idee he, mss zie je zoiets wel helemaal niet zitten. Ik zou zelf zoiets doen, daarom poste ik het. Je bent origineel en het is veel lekkerder, en goedkoper
Wellicht is er nog wel een winkelier die je wil sponsoren en waarbij je de koekjes met korting of gratis kan krijgen. Hier trouwens chocolat chip cookies favoriet oke en schuimpjes maar dan wel zelf gebakken. Schuimpjes zijn erg simpel en goedkoop zelf te maken en echt super lekker. Mocht je willen bakken wil ik je eventueel wel helpen voor het goede doel. Paar koekjes/schuimpjes in een cellofaanpapiertje met een mooi lintje er omheen ziet er hardstikke leuk uit.
Female.. Jou antwoord heeft me wel aan het denken gezet. Ik ga eens speuren naar lekkere koekjes recepten.. Kan Esmee me mooi helpen. Majel.. lief aangeboden. Maar je woont een beetje ver weg!
Ja hoor......ben vanaf t lezen van dit topic (vanochtend 5 uur gelezen) al de tijd vooruit aan t duwen tot de supermarkt achter mn huis open is. Heb nu zooooon zin in koekjes! Chocolate chip, bokkepootjes, prince koekjes, kletskoppen, scholiertjes, oreos, mokkakoekjes.........ggggrrr thanx plurk haha want na die waslijst van jou werd t echt erger! Bij gebrek aan lekkerder heb ik net al een liga milkbreak koekje op........
@ mamavEsmee: Voor zulke simpele koekjes gebruik ik meestal deze verhoudingen: 300 gr Bloem 200 gr roomboter 150 gr suiker 1 zakje vanillesuiker snufje zout Als je plakjes hebt gesneden en ze liggen op de bakplaat, kun je in alle koekjes met je vinger een mini kuiltje drukken. In de kuiltjes doe je een heel klein beetje jam. Dat maakt het nog lekkerder Succes, met welke keuze je ook maakt. Voor het goede doel is al super|!!
Klinkt goed! Ik wil graag 2-3 soorten koekjes en dan verpakken in papierenboterhamzakjes ( kun je makkelijk dichtvouwen) Ik breng de koekjes namenlijk pas langs na het sponsorlopen in de 3e week van januari. Ik dacht zelf aan chocolatchip koekjes, zandkoekjes en ??