staat me nu net de milieu politie aan de deur Vertellen ze me dat ik illegaal vuil gedumpt heb. Maar dat hebben we helemaal niet gedaan. Blijkt dat ze vandaag dat gevonden hebben en zelfs met onze adres gegevens erbij...maar we hebben helemaal niks buiten weggegooid of iets dergelijks en vooral vandaag hoe wil ik dat vandaag doen als me man om 4 uur vanmorgen is gaan werken en ik met 3 kinderen zit dan kan ik echt geen dozen en zakken meenemen om te dumpen:x nu willen ze vanavond terug komen om me man het te vragen. Maar ik ga echt geen boete betalen voor iets wat we niet gedaan hebben. Ik snap niet hoe dat kan en vooral dat ze papieren van ons er tussen hebben gevonden. Ze hebben het ook nog 3 straten van ons verwijderd gevonden. Ik hoop dat ze op tijd komen want ik moet vanavond nog weg... ben echt kwaad! we hebben helemaal niks gedumpt grrrrrr!
ik zou zeggen laten ze het maar bewijzen dat jullie het hebben gedaan .. Iedereen kan wel andermans post jatten en in een zak doen en ergens neer gooien ... zou iig geen boete gaan betalen, lekker makkelijk om iemand te beschuldigen zonder onderzoek...
heh wat rot, maar hoe komen die papieren met adres gegevens dan bij dat vuil terecht dan, lieten ze het zien? En hoezo willen ze dit ook aan je man vragen, ze hebben jou toch al gesproken, klinkt vreemd hoor en weet je zeker dat het mensen van de milieu politie zijn, vind het maar eng hoor?. (sorry wil je geen schrik aanjagen, maar je hoort je de gekste dingen tegenwoordig), doen jullie voorzichtig!
ja ik had Roy net ookal gebeld om het te zeggen ik zei al ik ga die boete echt niet betalen. Als ik het gedaan had ok... dan zou ik het betalen maar dit dus echt niet! Ik zei ookal tegen die man als ik vuil had gedumpt vandaag dan zou ik het andere vuil wat ik in de tuin heb staan omdat de container te vol is toch ook erbij zetten?maar hoe ziet ie dat voor zich met 3 kinderen en ook nog vuil bij je hebben.
ja ze hadden een h&m boekje bij zich met de adres gegevens erop meer heb ik niet gezien. We hebben wel ruzie met onze buurman al 2 jaar..dat is een junkie en hij heeft ons al veel geflikt mss dat hij het was ofzo. wij hebben wel in onze tuin het oud papier en zo staan daar kan wel zo iemand bij komen bedacht ik me net. Maar dan nog dan zouden ze het mss eruit hebben gehaald toen het oud papier werd opgehaald ofzo. @ wolkjuh ja ik had meteen gekeken wat voor auto ze bij zich hadden en was echt de echte mileu politie. maar kunnen ze me nu gaan verplichten daarvoor te gaan betalen?
Ik ook chantal, vooral dat ze vanavond (HUH?!) terug willen komen. Hoezo dat dan, als ze haar al hebben besproken. Ja ik weet voor de rest niet hoe de milieu politie werkt hoor maar van dat terug komen snap ik er de ballen niet van eerlijk gezegd. H&M BOEKJE???? Oh oke de auto klopt dan weer wel, pfff jeetje vreemd allemaal hoor.
Ik vind het maar vreemd!! Volgens mij is alleen post niet genoeg bewijs hoor..!! Zou ze vanavond een poepie laten ruiken en niks betalen
De milieupolitie bestaat wel degelijk hoor, is een afdeling van de gewone politie (Politie.nl). En dat ze je gegevens bij het afval hebben gevonden kan een aanwijzing zijn dat het inderdaad jouw afval is. Dat het niet zo hoeft te zijn weten zij toch niet, daarom komen ze dus verhaal halen. Maar reken niet op coulante ridders.. want iedereen zegt natuurlijk dat het afval niet van hem afkomstig is (twijfel niet aan het verhaal van TS hoor, dat het niet haar afval is).. en iemand heeft het daar gedumpt..en zij willen weten wie.
ja daar dacht ik ookal aan dat iedereen natuurlijk zegt dat is niet van mij. maar dat is echt niet van mij...mss wel van mij maar ik heb het er niet neer gelegd. Maarja iedereen zegt dat naturlijk ook de mensen die het wel gedaan hebben daarom ben ik zo bang dat ik dat kom aan het betalen ook al heb ik het niet gedaan
Hoi ik werk zelf bij de politie. Bij elk korps werkt het weer anders. Wij hebben wel milieurecherche maar die houden zich niet bezig met huisvuil. De agenten op straat zijn uiteraard gewoon bevoegd jou hiervoor te bekeuren als het voor hun aannemelijk is dat dit afval van jou afkomstig is. Ik vermoed, als ze de titel 'milieupolitie' hebben gebruikt dat het een gemeentelijke BOA is. Ook hij is hiervoor bevoegd, maar heeft beperktere bevoegdheden als een agent. Afijn zal je de regeltjes besparen. By the way het eerste wat mensen doen als je ze een bon wilt geven is smoezen verzinnen en daarom zal jouw verhaal niet altijd afdoen aan wat zij hebben geconstateerd. Het enige wat je dan nog kunt doen, is dat verrekte gele papiertje aannemen, wachten op de bekeuring van het CJIB en bezwaar aantekenen. Dan krijg je de mogelijkheid om jouw verhaal te doen bij de rechter die dan weer op zijn beurt the final word heeft.
mag ik trouwens ook de politie bellen als ze er weer zijn? Of heeft dat geen nut? ik vind dat ik zelf ook in me recht sta omdat ik het niet gedaan heb. Omdat ze ook een onderdeel zijn van de "echte"politie heeft dat volgens mij ook weinig zin
Ik geloof wel dat er een millieu politie bestaat maar vind het gewoon vreemd dat je dan miss een boete zou krijgen als bv een boze buurman wat afval ergens neer kwakt met jou adres gegevens, bedoel laten ze maar bewijzen dat TS het daar heeft geplaatst ...
Haha, sorry.. schiet ineens een beeld door mn hoofd.. 2 mannen bij mamabeer aan de deur, mamabeer belt de politie. Ze gaan weg, en bellen dan weer aan 'u had gebeld?'
mileupolitie is hier heel anders ze hebben eigen auto's en andere kleding aan ze zijn zeg maar bijna groene mannetjes ja ik vraag me nu eigenlijk ook weer af waarom ik papier en plastic doe scheiden:S als ik het volgens hun toch gewoon ergens neer zet haha
mischien heeft er iemand wel een zak vuilnis uit jouw bak gehaald er er bij geknalt? Ik zou in iedergeval vragen waar ze het op gebasseerd hebben en of je dat kan zien?
zullen mensen zo triest zijn en me dat uit de emmer gehaald hebben? waar ik wel vaak kwaad om kan worden dat sommige mensen in de buurt zakken in mijn container gooien ze moeten daar eigenlijk sloten op zetten