welk koffieapparaat

Discussie in 'De lounge' gestart door frederike80, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben nu de senseo, maar sinds ik de dolce gusto heb geproefd vind ik de senseo vies!
    Gevolg drink nooit meer koffie thuis, liever een bakkie op het werk!

Wij willen dus of een dolce gusto kopen of een normaal ouderwets koffiezetapparaat.

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.884
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier in huis staat een Puc apparaat,vind m net zo goed als de Senseo en je kan er ook cappucino mee maken.

3. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Hier komt er geen Senseo of dergelijke meer in. Sinds een jaar een volautomatisch espresso apparaat en de koffie is perfect. Is inderdaad prijzig in aanschaf maar dan heb je ook wel echte koffie.

4. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Ik heb hier een Dolce Gusto en ben er zeer tevreden over en vind hem ook erg leuk staan!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb die vierkante senseo, super ding :)

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben ook die vierkante senseo. Die is gewoon goed. Je kan er koffie mee maken en daar hebben we hem voor. We hadden eerst een puc maar dat was echt een waardeloos ding. Alles was veel te koud...

7. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    heb ook de 4kante Senseo...lekkere koffie met een schuimlaagje :D

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.834
    4.204
    113
    wij hebben de seneo latte select. Voor ieder wat wils, heerlijk. Nadeel is alleen dat de koffie warm is maar niet heel heet

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar kun je met zo'n espresso apparaat alleen maar espresso-koffie zetten? En geen 'gewone'? Ik drink namelijk het liefst gewoon 'gewone' koffie. Geen slap bakje, 't liefst beetje aan sterke kant. Maar espresso is toch altijd hele sterke koffie?

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Op dit apparaat zitten meerdere standen. Op de knop aan de buitenkant van het apparaat kun je naar wens 1 of 2 koppen espresso maken of 1 of 2 koppen gewone koffie.
    Daarnaast kun je binnen in het apparaat ook de sterkte nog eens aanpassen (hoe dat moet weet ik niet, dat heeft manlief gedaan.)
    Er zit ook een aansluiting op de machine om melk op te schuimen. Dit gaat dmv een slangetje in het pak melk te hangen en de rest doet het apparaat. Dus niet het geknoei met een opschuimpijpje. Wat ik zelf heel erg prettig vind is dat het een zelfreinigende machine is. Je hoeft 'm niet schoon te maken (ja aan de buitenkant af en toe een doekje) dat doet ie zelf. Je kunt er dus gewoon bonen in doen en als je een ander smaakje koffie wilt zit er bovenin een klepje waar je een schepje gemalen koffie in kunt doen zodat je 1 of 2 koppen met andere koffie kunt maken.
    Wij zijn er echt heel erg blij ondanks dat ik bij de aanschaf even moest slikken.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou absoluut voor een volautomatisch ding gaan. En dan het liefst een jura of een nevona. Is een flinke aanschaf maar ik vind de koffie er uit heerlijk (helaas wil mijn man niet zo'n ding, die zet het liefst koffie met een gewone koffiezetter).

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    De smaak van de koffie uit die volautomatische Jura dingen, kan niet tegen de prijs op hoor. Tjeessss wat een geld voor zo'n apparaat:$:$ Dan maar ìetsjes minder;)

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben een volautomaat (met bonen) en daar zit een warm watertap in en je kan er ook melk mee opschuimen voor je cappucino (wel eerst de melk doen en dan de koffie anders zit het tegen het plafond).
    wij halen de bonen vaak bij kruidvat en daar zijn ze geloof ik 5,99 voor een kilo.

liefs doris

14. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Heb een Jura. Heeeeeeerlijk!! Altijd een vers gemalen kop koffie!
    x

15. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Nou ik vind mijn bakkie toch wel erg belangrijk.. vooral de eerste in de ochtend!!!! ;)

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ja ik ook hoor, maar m'n bakkie zou een stuk minder lekker smaken met zo'n duur ding. Maar komt natuurlijk ook omdat we het momenteel niet kùnnen betalen. Als je er wel geld voor kunt reserveren, wordt het alweer een heel ander verhaal;)

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb een Nespresso Citiz & Milk en ik ben er zooooooooooo blij mee!! Ben helemaal verslaafd aan de Latte Macchiato! Vorig jaar had ik ook een heel topic erover hahaha ik kon niet kiezen. Oke het is wel duur maar dan heb je ook wat!

18. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik heb een senseo, een nespresso magimix, en een gewoon koffiezet apparaat, en ik gebruik ze alle 3 :)
    De senseo voor het dagelijkse bakkie koffie of als ik een vriendin over de vloer krijg. De nespresso gebruik ik alleen als ik trek heb in het echt lekker bakkie koffie (iets sterkers) En de gewone voor als ik een verjaardag ofzo heb, in ieder geval waar veel koffiedrinkers zijn.

Ik heb de nespresso sinds kort, en ik vindt dat daar echt de lekkerste koffie uitkomt.
    Suc6 met je keuze in ieder geval.

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik heb een gewoon koffiezetapparaat waarmee je een hele kan koffie zet. En daarnaast een mokapotje van bialetti, een overblijfsel van mijn tijd in italie. En dat vind ik zelf de lekkerste koffie. Senseo vind ik echt vies.

20. upc

upc Niet meer actief

Ik lees even mee. Ik ben ook op zoek naar een goed apparaat.

Deel Deze Pagina