Bon Prix, moet ik betalen?

Discussion in 'De lounge' started by Shaddixxx, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Een aantal weken geleden heb ik bij Bon Prix een broek besteld.
    Volgens de maattabel die op de website staat had ie me makkelijk moeten passen, maar hij was me echt veel te klein. Ik heb 'm dus weer teruggestuurd.

Nu kreeg ik afgelopen week een acceptgiro, of ik nog even €5,20 wil betalen.
    €5 voor het verzenden, en €0,20 voor de acceptgiro ;)

Nu staat het volgende op hun website;

'Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
    Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. '

Het enige wat ik dus zou moeten betalen zijn de kosten voor het TERUGSTUREN, en die had ik, lijkt mij dan, moeten betalen bij de DHL (wat niet het geval was).

Verder staat er;

De verzendkosten (waaronder eventuele kosten voor het verzenden onder rembours) blijven voor uw rekening, tenzij uw bestelling niet correct werd uitgevoerd door een fout van bonprix.

Een niet kloppende maattabel is toch een fout van Bon Prix? ;)

Ik heb ze hierover gemaild, en nu zegt die vrouw dat ik het 'artikel altijd had mogen omruilen voor een andere maat'. Ik vind dat nergens op slaan, als ik een maat bestel die volgens de maattabel goed is, moet ie toch ook gewoon passen? Er was trouwens ook geen grotere maat meer leverbaar..

Moet ik nou betalen of niet? ;)

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou niet betalen. Na een paar vervelende ervaring met dat K*T-bedrijf zou ik geen rooie cent meer uitgeven aan Bon Prix.

3. Ik ben er ook niet echt over te spreken, maar ik wilde al zoooo lang zo´n broek hebben, dus toch de gok maar weer gewaagd ;)

En tja, ´gewoon niet betalen´.. Straks heb ik een deurwaarder op de stoep staan..

Ik vroeg me af of ik, juridisch gezien, gelijk heb..

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Hmm daar heb ik ook al ruzie mee gehad met dat bedrijf..
    Of je moet betalen weet ik echt niet... Je kan alle kanten op met hun argumenten maar ook met die van jou...

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    gewoon vermelden dat je of de broek in de juiste maat wilt hebben of dat je anders niks betaald.

als ze de broek niet groter kunnen leveren dan ligt het probleem niet bij jou want je wilde ruilen. denk dat dat een fout is van hun kant en niet van jou. als hun het bestelde product niet in de juiste maat kunnen leveren dan betaal je niks

6. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    lastig hoor!
    ik heb ook slechte ervaringen met bon prix!

ik zou ze eerst maar eens bellen als ik jouw was!
    kijken wat ze dan zeggen!

7. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als hun vinden dat je moet betalen zou ik dat maar doen of je moet een eindeloze ellelange procedure aan willen gaan precies om het principe die wel eens heeeel wat duurder uit kan gaan vallen gezien je dan op de lange duur met allerlei instanties te maken gaat krijgen. is je dat die 5 euro 20 waard. nooit meer iets daar bestellen dus voortaan.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Volgens mij moet je gewoon betalen. bestel ook regelmatig o.a. bij de bonprix ( nog nooit problemen mee gehad trouwens ) en als het niet past stuur ik het dus weer terug en maak ik alleen de verzendkosten over

9. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Heb je toen je de broek terugstuurde wel aangegeven dat je hem in een andere maat wilde hebben?
    Want als je hem zonder iets te melden terug hebt gestuurd heb je bonprix niet in de gelegenheid gesteld je wel een goed product te leveren. In dat geval moet je dus gewoon betalen.

Heb je echter bij het terugsturen duidelijkvermeld dat je een andere maat wilt, en heb je vervolgens bericht gehad dat hij niet meer leverbaar is in een andere maat dan hoef je mijn inzien niet te betalen.

10. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

May 8, 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Verzendkosten heb je best kans dat die voor jouw rekening komen, tenzij anders vermeld staat in de voorwaarden.

Maar de kosten voor de acceptgiro mogen ze je niet vragen. Is zelfs nog in het nieuws geweest.

11. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb ook een hoop gezeik met Bon Prix. 2x leverden ze de verkeerde maat en 2x heb ik het terug moeten sturen. Bewijzen van de gemaakte verzendkosten erbij gedaan en al. Krijg ik doodleuk 2 weken geleden een factuur voor de verzendkosten. DUS NIET, hun fout. Ik bellen en ja hoor, ze zouden het bedrag terugbetalen (had al wel betaald omdat ze dreigden met extra kosten) en ook 2x de verzendkosten die ik had gemaakt. Had ik na 2 weken nog geen geld dan moest ik bellen.

Het staat er nog niet op dus ik hang morgen weer aan de telefoon.

12. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

zijn zeker een stelletje stomme sukkels daar.

Had 2 maanden terug ruim 2 maanden terug een bestelling gedaan met acceptgiro. Levertijd 10 werkdagen. Krijg ik na 10 werkdagen een brief of ik alles even vooruit wilt betalen :$ Nou uhh wat denk je zelf NEE

ik een bezwaar brief gestuurd helemaal maar NOOIT meer wat van gehoord. Dus ik denk dan '' douw die bestelling maar ergens waar de zon nooit zal schijnen''. En ik ben erg blij dat ik niks meer heb gehad als ik het zo lees.

zal niks betalen als ik jou was!

13. ik heb een keer zo'n akkefietje gehad met wehkamp

ging over 6,20
    uiteindelijk heb ik het niet hoeven betalen
    ik heb gewoon voet bij stuk gehouden, dat de betalingen/herrineringen elkaar gekruist hadden, en dat ik gewoon netjes op tijd betaald had
    die 6,20 kwam er bovenop omdat ik niet op tijd zou zijn geweest...

maar ze hebben liever wanbetalers, want daar verdienen ze meer aan ;)

Share This Page