Wat houdt dit in van Postnl?

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik kreeg maandagavond van het bedrijf een track&trace. Gisteren zag ik dat hij voor vandaag stond ingepland, maar nu weer morgen. Weet iemand wat deze melding van postnl nu inhoud?

Bijgevoegde bestanden:

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Volgens mij dat het pakket al wel is doorgegeven/aangemeld bij PostNL door de verzender maar nog niet daadwerkelijk is afgegeven.

luckynumber4 en RoIn vinden dit leuk.
  3. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    PostNL heeft het pakketje nog niet ontvangen van de verzender.

4. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Maar je krijgt toch pas een track & trace als hij verstuurd is?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    PostNL heeft wel de data ontvangen maar niet het pakket zelf. Blijkbaar is dat voor hun de trigger om track & trace info te versturen.

6. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Maar hoe kan ik dan een track & trace hebben?

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Nee hoor. Als de verzending al wordt aangemaakt in het systeem komt er meteen een T&T. Heb ik regelmatig. Ze gaan dan uit van een verwachte aanlevering door verzender en baseren daarop de verwachte bezorging. Maar als verzender het pakket dan later aanlevert wordt de levering natuurlijk ook later.

8. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Maar dat is toch raar? Als ik een pakket verstuur krijg ik toch ook pas een track & trace als ik hem heb afgegeven?

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Stel ik verstuur een pakket bij Mcd.
    Zij geven mij gelijk een track rn tracé voor de ontvanger mee.
    Maar het pakket is nog in de supermarkt.
    Dus wel aangemeld bij tnt nog niet verzonden naar tnt zelf.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt op zich, maar bv. bedrijven maken zelf labels en moeten het dan meegeven aan PostNL. Of iemand koopt een label (kan tegenwoordig ook online denk ik?) maar heeft het nog niet ingeleverd bij PostNL. Of het PostNL punt heeft het nog niet meegegeven.

RoIn vindt dit leuk.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee hoor... als ik online via de postnl app een pakketje aanmeld (en het dus nog thuis heb), dan betaal ik alvast voor de verzending en krijg ik gelijk de t&t code.
    In het traceersysteem blijft hij dan de melding die jij hebt aangeven.
    Zodra ik het pakketje bij het postkantoor afgeef en de barcode op mijn telefoon (in de app) laat scannen, komt er te staan dat hij is ontvangen door post.nl

Zusterke, Fuddey en rums vinden dit leuk.
  12. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Bedankt voor alle info. Ik ga even contact zoeken met de afzender!

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Nee hoor, je krijgt een t&t code zodra je een label aanmaakt. Dat kan inderdaad op het moment dat je hem afgeeft (maar alleen in het geval dat je pas op het afgiftepunt een label laat maken), maar dat kan ook thuis of - in jouw geval hier boven - in het bedrijf. En dan heb je dus al een code voordat je het pakket hebt afgegeven.

Zo doe ik dat zelf ook altijd met marktplaats pakketten. Verzendlabel maak ik thuis en dan laat ik de koper ook gelijk de t&t code weten. Maar dan heb ik het pakket dus nog niet afgegeven.

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dat zou ik niet doen. Er is toch niets aan de hand? Het pakket is al aangemaakt, de t&t code hebben ze je al doorgegeven, dus het pakket zal zeer binnenkort worden afgegeven en bezorgd. Gewoon een kwestie van geduld. ;) Als er nu zou staan dat het pakket kwijt is of dat het al is bezorgd (terwijl je niets hebt ontvangen), heb je reden om te bellen. Maar de melding die je nu krijgt, is een gewone gang van zaken.

bozoe en manaolana vinden dit leuk.
  15. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    #15 frummeltje31, 24 jan 2018
    Laatst bewerkt: 24 jan 2018
    Het bedrijf geeft zelf aan voor 16.30 besteld, morgen in huis. Dan snap ik best dat het wat later kan zijn door postnl zelf. Maar als het nog niet eens bij postnl zelf is, terwijl ik het maandag heb besteld....wordt ik wat onrustig eerlijk gezegd.

Bedankt voor je informatie!

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, op die manier. Ja, dan vind ik het heel begrijpelijk dat je wat onrustig wordt. Als ze dat op hun website beloven, dan reken je daar ook op. Wat slordig dat het dan zo lang duurt. Succes, ik hoop dat jouw pakketje snel komt!

17. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank je wel! Ik heb gebeld met het bedrijf en hun snapte het ook niet, want het pakketje had al hier moeten zijn. Hij ging het voor me uitzoeken en dan wordt ik teruggebeld. Ik ga ook nog even postnl bellen. Bedrijf werkt in ieder geval netjes mee.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    PostNL kan niks voor je doen. Het bedrijf moet contact opnemen met PostNL

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heel eerlijk? Als bedrijf zijnde zou dit ook een goede smoes kunnen zijn om een klacht te voorkomen. "Het had inderdaad al bij u moeten zijn." Terwijl ze hetgeen wellicht niet op voorraad hadden en dus stiekem later gaan versturen ("ik zal het voor u uitzoeken") en zich achter deze smoes verschuilen omdat ze anders hun "voor 16.30 uur besteld, morgen in huis" niet kunnen waarmaken. En vervolgens de schuld leggen bij de post......
    Maar goed, PostNL is ook niet zo heilig en maakt helaas ook nogal wat fouten.

Mutsefruts88 en XmoonlightX vinden dit leuk.
  20. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ben ik me zeker van bewust hoor. Als ik het maar krijg. Zit er erg om verlegen.

Deel Deze Pagina